چاپ        ارسال به دوست

به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی؛

مراسم بزرگداشت مقام " استاد " در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد

گالری تصاویر

    مراسم تکریم و بزرگداشت مقام شامخ " استاد " همزمان با هم اندیشی اساتید و با حضور رئیس، معاونان، مسئول نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی و مدیران گروه ها و مراکز تحقیقاتی، مدیران ادارات مختلف معاونت آموزشی و جمع اعضای هیات علمی، در سالن دکتر شاملو دانشگاه علوم بهزیستی برگزار شد.

    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر " امیرمسعود عرب " رئیس این دانشگاه در ابتدای مراسم، با گرامی داشت مقام معلم و استاد، این نشست را فرصت مناسبی برای آشنایی همکاران هیات علمی با حجت الاسلام والمسلمین دکتر افشاری مسئول جدید نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه و آشنایی ایشان با اعضای هیات علمی، ذکر کرد.

    وی در پاسداشت مقام معلم و استاد گفت: مناسبترین و زیباترین تعریف از جایگاه مقام معلم در سخنان گوهربار حضرت امیرالمومنین، علی (ع)  خودنمایی می کند که فرمودند: هرکس به من کلمه ای را بیاموزد، من را بنده خود کرده است.

    دکتر عرب افزود: قطعا این تعریف را ایشان برای زمان خود بیان نکردند بلکه امیدوارم به تمام شئونات اخلاقی مربوط به جایگاه معلم و استاد، برسیم و علاوه بر اینکه مدرس مباحث تخصصی برای جوانان این مرز و بوم هستیم، بتوانیم الگوهای رفتاری برای آنان باشیم.

    وی همچنین به ارائه گزارش هشت ماه فعالیت خود در مسئولیت ریاست دانشگاه در سال گذشته به مدیران گروه ها و مراکز تحقیقاتی اشاره کرد و گفت: ریز عملکرد مالی دانشگاه در معاونت های مختلف نیز خدمت مدیران ارسال می شود تا با استفاده از پیشنهادها و نظرهای همکاران هیات علمی و مدیران بخش های مختلف، بتوانیم با هم برنامه های دانشگاه را به پیش ببریم.

******

   حجت الاسلام والمسلمین سید " وحید معتمدی " مسئول سابق نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی نیز با حضور در جمع اعضای هیات علمی و ابراز خشنودی از دیدار دوباره با اساتید، در ارتباط با مناسبت بزرگداشت مقام معلم و استاد، گفت: فلسفه ملاصدرا دارای دو نکته اساسی است که اولین نکته مربوط به " قاعده فلسفی " است، به این معنی که " انسان در عین تکثر، واحد است " یعنی یک موجود است .

    وی افزود: نگاه اشتباهی که به بحث تعلیم و تربیت وجود دارد که انسان را تجزیه پذیر می دانند و دروس مختلف را به او یاد می دهند و یک قسمت از آن کار فرهنگی و کار دینداری است، اشتباه می باشد چرا که براساس تفکر ملاصدرا، نباید هیچ کس را جدای از وظایف تربیتی و فرهنگی در نظر گرفت.

   حاج آقا معتمدی، " اتحاد عاقل و معقول " را نکته دوم تفکر ملاصدرا ذکر کرد و گفت: این نکته به آن معنی است که " علم زایش درون انسان است و معلم نقش فاعل موعل را دارد " یعنی اگر معلم به نقش خود توجه کند، نگاه خودش به معلمی تفاوت می کند و این نقش، برکت، تندرستی و رحمت را برای همه رقم می زند.

******

    حجت الاسلام والمسلمین دکتر " افشاری " مسئول جدید نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه علوم بهزیستی در ادامه این مراسم، با یاد و خاطره تمامی معلمان که قدمی برای تعلیم و تربیت برداشتند، گفت: در ادبیات دینی ما، سوره علق جایگاه رفیع مقام استادی را بصورت ویژه بیان می کند.

    وی افزود: در سوره آل عمران نیز وظیفه تربیتی و جایگاه استاد، اول برای خداوند و بعد برای انسان که با تزکیه چگونه از مسایل معنوی استفاده کند، بیان شده است بطوری که استاد مطهری تعریف می کرد که تزکیه را در پدرشان دیده بود که دو ساعت قبل از طلوع آفتاب را برای ختم قرآن و مسایل معنوی که اثر تربیتی برخود ایشان داشت، می گذراندند.

    دکتر افشاری اظهارداشت: فردی که بعنوان استاد فعالیت می کند، با قرار دادن زمانی را جهت مسایل معنوی، می تواند انرژی های معنوی را برای خدمات انسانی در طول روز، بگیرد.

    وی افزود: بخش دوم برداشت از قرآن کریم نیز در زندگی شهید مطهری نمود داشت، عده ای از افراد هستند که در مقام استادی قرار می گیرند و به جایگاهی که می رسند، آن را رها می کنند، اما دسته دیگری از افراد هستند که در سنین بالا نیز شور و نشاط تدریس، تعلیم و تولید علم همانند دکتر مطهری که هیچگاه از تعلیم و تربیت دست نکشید، دارند.

    وی در ادامه سخنانش، بیانیه گام دوم را شبیه قانون اساسی بیان کرد و گفت که کشورهای غربی، بلحاظ علمی به قدرت، نفوذ و ثروت رسیدند و جامعه ما نیز باید از نظر علمی رشد کند تا بتواند به قدرت دست یابد چرا که اگر علم نداشته باشد تحت سیطره قرار می گیرد.

    مسئول نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه افزود: لذا محل اجرای بیانیه گام دوم ، مجامع علمی است و دقیقا اساتید مدنظر هستند تا تولید علم کنند و در اختیار جامعه قرار بدهند.

    دکتر افشاری به نقل از امام (ره) اظهارداشت: تمدن نوین اسلامی، زمینه برای ظهور ولی عصر را آماده می کند و برای رسیدن به این تمدن و برای ارتقای علمی، باید از مجامع علمی و اساتید شروع شود.

    وی افزود: مقام رهبری اشاراتی دارند که لازم است کار ویژه ای اتفاق بیافتد و طرح آماده ، کارگروه های اجرایی تشکیل شده و برای عملیاتی شدن آن قدم برداریم تا آن تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد و دانشگاه ما پیشگام در این موضوع باشد.

    وی در پایان سخنانش، از هر گونه نظر و پیشنهاد از سوی اساتید که بتواند این مساله را از فاز بیان و تئوری به عمل برساند، استقبال کرد.

******

   در ادامه این مراسم، دکتر " حمیدرضا خانکه " دبیر هم اندیشی اساتید بواسطه مسئولیتشان در مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه و برگزاری گردهمایی علمی پیرامون وضعیت سیل اخیر در استان های مختلف با حضور متخصصان و کارشناسان، گزارشی از وضعیت مناطق سیل زده و چگونگی امدادرسانی به اهالی این مناطق ارائه داد.

    وی با اشاره به درگیری 26 استان از 31 استان کشور در سیل اخیر، مواجهه 42 میلیون تن از هموطنان با سیل و برآورد 80 هزار میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل، بر ارائه راهکار از سوی دانشگاهیان جهت مدیریت بحران در کشور تاکید کرد.

    وی همچنین براساس بررسی های انجام شده، وضعیت حوادث طبیعی در دنیا را به سمت تغییرات اقلیمی ذکر کرد که بیشتر به سمت خسارات اقتصادی پیش می رود.

    دکتر خانکه، سمت و سوی رویکردها در دنیا را به سمت اقدامات پیشگیرانه بیان داشت و از متخصصان دانشگاه علوم بهزیستی که در حوزه های سلامت روانی و اجتماعی فعالیت دارند خواست تا مطالعاتی را در خصوص وضعیت سیل زدگان داشته باشند و راهکارهای لازم را ارائه بدهند.

******

   معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی در این مراسم ضمن تشکر ویژه از حجت الاسلام والمسلمین سید وحید معتمدی مسئول سابق نمایندگی دفتر نهاد رهبری در دانشگاه که ارتباط خوب اساتید و دانشجویان با نهاد رهبری را تقویت کردند، از همزمانی هم اندیشی اساتید با این مراسم که فرصتی را برای اساتید و حاج آقا افشاری فراهم کرد که معرفی دو جانبه داشته باشند، گفت.

    دکتر " آرش میراب زاده " با اشاره به جایگاه ارزشمند معلم و استاد، از تمامی اعضای هیات علمی و اساتید که در حوزه های آموزشی و پژوهشی فعالیت دارند، تشکر و قدردانی کرد و افزود: بیان مشکلات و مسایل در جلسات با اساتید محترم، به معنی نادیده گرفتن خدمات ارزشمند اساتید در گروه های مختلف نیست.

   وی از مدیران گروه های آموزشی و پژوهشی برای همکاری و مشارکت برای ارتقای کیفی آموزش و حضور بیشتر اساتید در فیلدهای آموزشی تشکر کرد و اجرای وابستگی دوگانه برخی از اعضای هیات علمی از طریق اپلیکیشن مربوطه را به مدیران گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی یادآور شد.

   معاون آموزشی سپس از کارکنان و کارشناسان بخش آموزشی که سختی کار در این بخش را پذیرفته اند، تشکر کرد.

   دکتر میراب زاده همچنین از مدیران ستادی بخش آموزش خانم ها دکتر سجادی، دکتر شهشهانی پور، دکتر تجریشی و دکتر شکوه و اعضای هیات علمی که در دبیرخانه تحول آموزشی و برای تهیه گزارش از بسته های طرح تحول زحمت کشیدند، قدردانی کرد.

   وی از همکاران خود در هیات ممیزه که کار سخت مربوط به ارتقا و ترفیع ها را بعهده دارند و همچنین از کارشناسان اجرایی و مسئول اجرایی دفتر معاونت آموزشی برای خدماتی که ارائه می دهند، تشکر کرد.

   دکتر میراب زاده از ریاست دانشگاه به دلیل حمایت هایشان تشکر کرده و گفت که وجود ایشان با صبوری و سلامت نفسی که دارند، برای همکاران و نزدیکانشان، برکت است و از تمامی اعضای هیات رئیسه نیز که جوی صمیمی برای همکاری و پیشبرد اهداف دانشگاه را بوجود آوردند، تشکر می کنم.

   معاون آموزشی دانشگاه در پایان سخنانش نیز با تشریح شاخص های ارزیابی عملکرد اعضای هیات علمی و اساتید این دانشگاه، ضمن قدردانی ویژه از دکتر خانکه، دکتر بخشی، دکتر سجادی، دکتر اکبرفهیمی، دکتر محمدعلی حسینی، دکتر محمدی، دکتر یادگاری و دکتر حقگو اساتیدی که همانند سال گذشته بیشترین امتیاز را کسب کردند، اسامی اساتید نمونه که با اختلاف کم امتیاز نسبت به ایشان، انتخاب شدند، اعلام کرده و با حضور ریاست و معاونان دانشگاه و اعطای لوح و اهدای هدیه از آنان قدردانی کرد.

اسامی اساتید نمونه و گروه های برتر آموزشی و پژوهشی متعاقبا اطلاع رسانی می شود.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

 


١٠:٣١ - سه شنبه ١٠ ارديبهشت ١٣٩٨    /    عدد : ١٤١٨٢    /    تعداد نمایش : ٣٥٦


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج