چاپ        ارسال به دوست

از طریق سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور؛

سه کتاب ترجمه شده عضو هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در مدارس فراگیر کل کشور توزیع شد

   سه کتاب ترجمه شده دکتر " گیتا موللی " دانشیار دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی که درحوزه کودکان نابینا، ناشنوا و با اختلالات جسمی – حرکتی نوشته شده است، طی مراسمی به مناسبت روز جهانی معلولین در سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور رونمایی، و توزیع آنها در مدارس فراگیر کل کشور آغاز شد.

   " من با انگشتانم می بینم، کودکان کم بینا / نابینا " ، " من با چشمانم می شنوم ، کودکان کم شنوا / ناشنوا " و " من خودم می توانم کارهایم را انجام دهم ، کودکان با مشکلات جسمی – حرکتی "، عنوان کتاب های مذکور است که  به قلم " شیلا استوارت و کامدن فلت " نوشته شده و توسط  دکتر گیتا موللی ترجمه شده اند.

   دکتر " گیتا موللی " درباره محتوای این کتاب ها و نقش سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور  در این فعالیت، به خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، گفت: این کتاب ها در سه بخش " قصه گویی با محتوایی مربوط به نام کتاب " ، " شرح اختلال و معلولیت مربوطه " و " وضعیت کودکانی که دارای اختلال مربوطه هستند"، نوشته شده است .

   وی که مسئولیت گروه آموزشی  روان شناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی را نیز بعهده دارد، تاکید کرد: محتوای این کتاب ها ضمن آنکه برای کودکان در سنین مقاطع تحصیلی ابتدایی و راهنمایی مفید است، برای خانواده ها و والدین آنان نیز قابل استفاده است.

   این استاد دانشگاه اظهارداشت: براساس علم روز دنیا و توانبخشی مبتنی بر جامعه، باید کودکان استثنایی و با نیازهای ویژه در مدارس عادی و در کنار دانش آموزان عادی تحصیل کنند (مدارس فراگیر)، لذا آگاهی رسانی و آمادگی این کودکان و والدین آنان که برای حضور در مدارس عادی، کمترین مشکل را داشته باشند، بسیار حائز اهمیت است.

   دکتر موللی افزود: با توجه به اینکه آمادگی کودکان با نیازهای ویژه و والدین آنان برای تحصیل در مدارس عادی از اهمیت بالایی برخوردار است و مشکلات این کودکان را به حداقل می رساند، سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور ، این کتب را مورد حمایت قرار داده و چاپ و انتشار آنها را بعهده گرفت تا از این طریق بتواند به آگاهی رسانی کودکان استثنایی و والدین آنان کمک کند.

   وی تصریح کرد: سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور با توزیع این کتاب ها بصورت گسترده در کل کشور، از آنها در آموزش درس انشاء به دانش آموزان مدارس فراگیر (مدارس عادی که دانش آموزان استثنایی در کنار دانش آموزان عادی تحصیل می کنند) استفاده می کند.

    وی افزود: البته سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور پیش از این اقدام، یک نمونه از این کتاب ها را در مدارس فراگیر توزیع کرده بود و براساس بازخورد خیلی مثبت آن که مورد توجه کارشناسان و متخصصان سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور قرار گرفت، نسبت به چاپ و انتشار آن برای دانش آموزان مدارس فراگیر اقدام کرد.

    گفتنی است؛ به تازگی دو پایان نامه دانشجویان " زبان شناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی " نیز تحت عنوان  " تغییر نگرش در کودکان مدارس عادی از طریق قصه گویی و کتابخوانی " با راهنمایی دکتر گیتا موللی به نتیجه رسیده است.

انتهای پیام/

تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


١٥:٤٨ - يکشنبه ١٧ آذر ١٣٩٨    /    عدد : ١٥٦٨١    /    تعداد نمایش : ١٤٤٠


برای این خبر نظری ثبت نشده است
نظر شما
نام :
ايميل : 
*نظرات :
متن تصویر را وارد کنید:
 

خروج