• 1397/09/26 - 09:42
  • - تعداد بازدید: 6231
  • - تعداد بازدیدکننده: 149
  • زمان مطالعه : 5 دقیقه

سومین دوره تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی برگزار می شود

پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی سومین دوره تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی را 12 تا 14 دی ماه برگزار می کند.


درباره دوره: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی سومین و چهارمین دوره تمرینات ورزشی در کودکان استثنائی را در تاریخ 12 الی 14دی (سومین دوره) و 24 الی 26 بهمن ماه سال جاری (چهارمین دوره) در محل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی شهر تهران برگزار می‌شود تا افراد بر اساس تمایل در هر زمان دلخواه بتوانند در یکی از دوره ها شرکت کنند. (در حال حاضر تنها ثبت نام دوره سوم در سایت میسر است)


در این دوره آموزش های لازم برای بررسی وضعیت سلامت جسمانی و تجویز برنامه تمرینی مناسب برای افراد دارای کم توانی ذهنی، اوتیسم، بیش فعالی/نقص توجه، سندرم داون و افراد دارای اختلالات هماهنگی رشد ارائه می شود. سه روز برگزاری کلاس های تئوری و عملی در این دوره می تواند علاقمندان به کار در حوزه کودکان استثنائی را آماده پذیرش و ارائه برنامه تخصصی برای کودکان استثنائی نماید.


این دوره با همکاری سازمان هایی همچون المپیک ویژه ایران، فدراسیون ورزش روستایی و بازی های بومی محلی، انجمن علمی تربیت بدنی و علوم ورزشی ایران، فدراسیون ورزش های همگانی: انجمن بازی ها و ورزش کودکان جمهوری اسلامی ایران، فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی و .... برگزار خواهد شد.


شرایط شرکت کنندگان: شرکت کنندگان در این دوره می بایست یا دارای کارت مربیگری ورزشی و یا تحصیل کرده در رشته تربیت بدنی و یا رشته های مرتبط باشند. افرادی که دارای سابقه کار با افراد کم توان می باشند نیز می توانند در این دوره شرکت کرده و مهارت های لازم برای ارائه خدمت ورزشی به این افراد را فراگیرند. 


محل برگزاری: با توجه به اینکه این دوره توسط پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی وزارت علوم و دانشگاه علوم بهزیستی برگزار می شود به تناسب تعداد شرکت کنندگان از فضاهای این دو سازمان استفاده می شود. بر اساس برنامه ریزی های انجام شده تا کنون، محل برگزاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به آدرس ولنجک، بلوار دانشجو و خیابان کودکیار می باشد.  


زمان برگزاری: این دوره توسط پژوهشگاه علوم ورزشی و با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در دو تایم مستقل در تاریخ 12 الی 14دی و 24 الی 26 بهمن ماه سال جاری در محل دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی شهر تهران برگزار می‌شود. افراد بر حسب علاقه می توانند در هریک از این دوره ها حضور یابند. ساعات تشکیل کلاس ها 8 صبح تا 17 (روز آخر تا 15) می باشد.


شرایط اسکان:


به اطلاع می رساند به منظور تسهیل اسکان شرکت کنندگان در سومین و چهارمین دوره تمرینات ورزشی کودکان استثنایی سعی خواهد شد با خوابگاه های دانشجویی بخش خصوصی  مذاکره شود تا متقاضیان استفاده از خوابگاه بتوانند خوابگاه ارزان قیمت دریافت نمایند.


 



سرفصلهای دوره:


سرفصلهای برگزاری این دوره شامل موارد زیر می باشد:


آشنایی با کم توانی ذهنی و توانبخشی ورزشی


معرفی سازمان های ورزشی برای کودکان استثنائی


آشنایی با اصول اولیه آزمون و تجویز فعالیت بدنی و برنامه ریزی تمرین تخصصی در افراد با کم توانی ذهنی، اوتیسم، سندرم داون، اختلال هماهنگی رشد و بیش فعالی/نقص توجه


سنجش رشد مهارتهای حرکتی در این افراد


تمرینات ادراکی حرکتی و بازی های اثر بخش در کودکان استثنائی (عملی)


تمرینات تخصصی در توانبخشی ورزشی (عملی)


اصول اولیه تمرین و رقابت در افراد کم توان (عملی)


در این دوره سعی خواهد شد تا قوانین و مقررات و رشته های ورزشی رایج در فعالیت ها و مسابقات ورزشی افراد کم توان ذهنی به شکل عملی آموزش داده شود.


هزینه دوره:


هزینه حضور در این دوره مبلغ پانصد هزار تومان می باشد  (برای کلیه دانشجویان چهارصد هزار تومان). این مبلغ بابت هزینه حضور در دوره، تکثیر جزوات، به همراه نهار و میان وعده و صدور گواهی می باشد.


مجری دوره: پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی با همکاری دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی


برای ثبت نام و واریز وجه می توان به سایت کارگاه های پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی به آدرس زیر مراجعه و ضمن ثبت نام، مستقیما هزینه ها را بصورت آنلاین واریز نمود.


workshop.ssrc.ac.ir


خبر خوش برای شرکت کنندگان در دوره تمرینات ورزشی در کودکان استثنایی


1.      با توافق انجام گرفته به تمامی شرکت کنندگانی که بتوانند از سازمانهای همکار در اجرای دوره معرفینامه دریافت کنند یک میلیون ریال تخفیف اختصاص داده می شود.


2.      موسسات همکار موسساتی هستند که لوگوی انها در پوستر دوره درج شده است.


3.      دانشجویان پژوهشگاه تربیت بدنی و دانشگاه علوم بهزیستی تنها با ارایه کارت دانشجویی ازاین تخفیف بهره مند میشوند.


4.      معرفی شدگان از المپیک ویژه ایران، فدراسیون بومی و محلی، فدراسیون ورزشهای دانشگاهی، انجمن بازی کودکان و انجمن علمی تربیت بدنی با ارایه معرفینامه می توانند از این تخفیف بهره مند.


علاقه مندان به شرکت در دوره می بایست بلافاصله بعد از واریز وجه شماره پیگیری  و تصویر صفحه واریزی را برای شماره 09393839763 ارسال نموده و تاییدیه مسئول ثبت نامه را کسب نمایند.


البته قبل از واریز وجه لازم است تمامی مشخصات شامل: نام و نام خانوادگی، مدرک تحصیلی، سوابق ورزشی، سوابق کار با افراد کم توان و اطلاعات تماس در سامانه کارگاه های پژوهشگاه ثبت شود. برای این اقدام می بایست گزینه ثبت نام را در این زمانه علامت گذاری نموده و اطلاعات لازم را ثبت نمود.


اولویت ثبت نام و حضور در دوره با افرادی است که سریعتر نامنویسی کنند. 


کسب اطلاعات بیشتر


علاقمندان برای دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانند ضمن مطالعه مطالب مندرج در پایگاه اطلاع رسانی توانبخشی ورزشی ایران به نشانی www.sportrehab.irاز طریق کانال تلگرام@sportrehabir و یا پیام رسان سروش با آی دی@sportrehabir مطالب بروز شده در این خصوص را مطالعه نمایند.


برای ارتباط با ما و ثبت نام در دوره می توانید از طریق شماره تماس 09393839763


یا پست الکترونیکsportrehabir@gmail.comبا ما در تماس باشند.




 


 

  • گروه خبری : اطلاعیه ها
  • کد خبر : 13286
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: