• 1398/08/04 - 17:18
  • - تعداد بازدید: 7779
  • - تعداد بازدیدکننده: 53
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی؛

معاون آموزشی دانشگاه: بزودی جایگاه "مدیر آموزشی مراکز درمانی سرپایی"، در ساختار معاونت آموزشی دانشگاه تعریف می شود

معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست این معاونت با معاونان و مدیران گروه های آموزشی اعلام کرد که بزودی در ساختار معاونت آموزشی دانشگاه، جایگاه " مدیر آموزشی مراکز درمانی سرپایی "، مشابه با معاونت های آموزشی بیمارستان های تابعه دانشگاه، تعریف می شود.


گالری تصاویر


   معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست این معاونت با معاونان و مدیران گروه های آموزشی اعلام کرد که بزودی در ساختار معاونت آموزشی دانشگاه، جایگاه " مدیر آموزشی مراکز درمانی سرپایی "، مشابه با معاونت های آموزشی بیمارستان های تابعه دانشگاه، تعریف می شود.


    به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بنقل از معاونت آموزشی، دکتر " آرش میراب زاده " این اقدام را در جهت تقویت همکاری دو جانبه بین معاونت های درمان و آموزش ذکر کرد و افزود:  بخش های آموزشی مراکز درمانی تابعه دانشگاه با هماهنگی معاونت آموزشی مدیریت می شود تا همکاری بین معاونت های درمان و آموزشی تقویت شود.


    وی در ادامه با تاکید بر اهمیت فیلد های آموزشی مستقر در مراکز بالینی و بیمارستان های تابعه دانشگاه در جهت افزایش مهارت های بالینی دانشجویان، خواستار حضور بیشتر اساتید با دانشجویان در فیلدهای مذکور شد.


    دکتر میراب زاده بر برگزاری جلسه های توجیهی برای مربیان کارورزی در اول هر ترم برای مرور مجدد حوزه های آموزشی با نظارت بر کار دانشجویان، تکمیل فرمهای مرتبط و بقیه موارد مورد نیاز برای آموزش دانشجویان در فیلدها تاکید کرد و افزود: امیدوارم مربیان حداکثر توان خود را برای بهبود خدمات آموزش بالینی به کار گیرند.


    وی با اشاره به­اینکه ­در مراکز تابعه دانشگاه، آموزش و ارائه خدمات درمانی توام با هم انجام می شود، به مدیران گروه های آموزشی توصیه کرد که حتی الامکان سعی شود تا برنامه ریزی ها بطوری باشد که در بین ترم ها که دانشجویان حضور ندارند، ادامه خدمات درمانی به گیرندگان خدمت و مراجعان ادامه یابد.


    معاون دانشگاه افزود: در مواردی که اساتید محترم به هر دلیلی قادر به حضور در فیلدها نیستند، ضمن اعلام به مدیر مرکز مربوطه و مدیر محترم گروه ، جایگزین خود را برای ارائه این خدمات، معرفی نمایند.


   معاون آموزشی همچنین اظهارداشت: این معاونت در صدد است در قالب  قراردادهایی با دانشگاه های دیگر فیلدهای آموزشی را تامین نماید و مراکز هم حضور دانشجویان دیگر دانشگاه ها در مراکز تابعه دانشگاه را به معاونت آموزشی اطلاع دهند تا نظارت کامل صورت پذیرد.


    دکتر میراب زاده بر اولویت تجهیز فیلدهای آموزشی مراکز دانشگاه تاکید کرد و گفت: البته تجهیزSKILL Lab در دانشگاه خواهد بود که با همکاری همه
گروه های توانبخشی اجرا خواهد شد تا تجهیزات مشترک بین گروهها خریداری شود، و بحث دیگر در مورد
Second  affiliation   است که طی شیوه نامه ای و احکام جداگانه برای اعضای هیات علمی در دانشگاه اجرایی شده است،   لذا انتظار می رود  تعامل بین گروه ها باعث توسعه و تقویت دانش تخصصی هر گروه برای دانشجویان دیگر گروه ها شود.


    وی از مدیران محترم گروه ها خواست تا منصفانه و براساس شاخص های تعیین شده  بر تمام وقتی اساتید نظارت نمایند و براساس کارکرد واقعی اساتید نمره گذاری انجام شود.


    وی در بخش دیگری از سخنانش، ضمن تقدیر از تمامی مدیران گروه های آموزشی دانشگاه، نظارت مدیران گروه های آموزشی بر فرآیندهای آموزشی، کاهش سنوات تحصیلی دانشجویان و نیز انجام بهتر فرایند داوری پایان نامه ها را از اثرات عملکرد مثبت مدیران گروه های آموزشی دانست.


     وی همچنین با ارائه آمار دانشجویان جدید الورود به تفکیک مقاطع تحصیلی، که شامل:  10 نفردستیاری روان پزشکی، 44  نفر  PHD ، 215 نفرکارشناسی و 158 نفر کارشناسی ارشد می شود، گفت:  در مجموع  427 نفر تعداد کل دانشجویان ورودی جدید برای سال تحصیلی 99-98  است که 60  درصد آنان را شاغلان به تحصیلات تکمیلی تشکیل می دهند.


    معاون آموزشی دانشگاه افزود: انتظار می رود در تمام گروه ها، جلسات معارفه با دانشجویان جدید انجام شود.


    دکتر میراب زاده همچنین در بخش دیگری از سخنانش، از همکاری گروههای آموزشی با  مرکز EDC   در حوزه بسته های  تحول تشکر کرد و گفت که  انتظار داریم این همکاری، افزایش یابد .


    وی افزود: موضوع ضبط محتوا با همکاری اساتید به صورت قرار داد با دیگر دانشگاه ها مانند شهید بهشتی انجام می پذیرد و اساتید با مشارکت بیشتر فرایند مجازی سازی را تقویت نمایند.


*****


    دکتر" سهیلا شهشهانی پور" مدیر آموزش، طی سخنان کوتاهی در ادامه این نشست، از مدیران گروه های آموزشی خواست تا الزاما تاریخ اتمام زمان دفاع توسط گروهها رعایت شود.


*****


     سپس، دکتر "معصومه پورمحمدرضا تجریشی " مدیر مرکز EDC ، از مشارکت اساتید در بسته های تحول تشکر و قدردانی نمود و گفت: کتابهای مرجع در گروههای توانبخشی پنجگانه درحال پیشبرد است ، همانطور که رسالت دانشگاه هم  تدوین کتابهای مرجع در حوزه توانبخشی می باشد.


    وی افزود: دانشگاه مجازی کمک کننده دانشگاه درحوزه مجازی سازی می باشد و سامانه نوید در اختیار دانشگاه و قابل استفاده اساتید می باشد، و لازم است، گروه های آموزشی در حوزه تدوین بانک سئوال و سئوالات چهار گزینه ای و تعیین ضریب دشواری سئوالات، با مرکز EDC همکاری بیشتری داشته باشند.


انتهای پیام/


تنظیم خبر: نعیمی پور

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 15397
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: