به مناسبت فرارسیدن هفته روابط عمومی (27 اردیبهشت الی 2 خردادماه)؛
معرفی خدمات ارزنده دانشگاه، مستلزم استفاده هرچه مطلوب تر از جایگاه روابط عمومی است
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به مناسبت فرارسیدن هفته روابط عمومی (27 اردیبهشت الی 2 خردادماه) ، گفت : معرفي خدمات ارزنده دانشگاه به افكار عمومي داخل و خارج از دانشگاه ، مستلزم استفاده هرچه مطلوبتر از جايگاه روابطعمومي و ارتباطات به عنوان مهم ترين ركن توسعه سازماني است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی به مناسبت فرارسیدن هفته روابط عمومی (27 اردیبهشت الی 2 خردادماه) ، گفت : معرفي خدمات ارزنده دانشگاه به افكار عمومي داخل و خارج از دانشگاه ، مستلزم استفاده هرچه مطلوبتر از جايگاه روابطعمومي و ارتباطات به عنوان مهم ترين ركن توسعه سازماني است.
" اکبر میرجانی اقدم " در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و در پاسخ به این سئوال که " نقش روابط عمومی را در دانشگاه ، یا هر سازمان دیگر چگونه می بینید ؟ " ، افزود: دنیای امروز دنیای ارتباطات است. در سازمان های دولتی، داشتن اطلاعات موثق، دقیق و به موقع با توجه به هدف و ساختار، بزرگترین سرمایه یک سازمان است و حیات یک سازمان به داشتن یک ارتباط دوسویه درون سازمانی و برون سازمانی و انجام تبلیغات و کسب اطلاعات به روز و مفید بستگی دارد و اینجاست که لزوم وجود روابط عمومی واقعی نمایان می شود.
وی ادامه داد: هر سازمانی با روابط عمومی زنده و پویا ، موفق و اثربخش خواهد بود. روابط عمومی زنده و پویا ، باید بر محور تفکر، مشارکت و اطلاع رسانی ، استوار باشد تا بتواند در راستای کمک به اثربخشی سازمان خود مؤثر بوده و با نواندیشی و نوگرایی، ابتکار و خلاقیت مستمر، خود را با تحولات و پاسخگویی مرتب به افکارعمومی منطبق و هماهنگ کند.
اقدم تاکید کرد : آنچه که حائز اهمیت است، ماهیت غیرمادی وظایف و مسئولیت های روابط عمومی هاست. به این معنی که اولا، تمامی پیکره سازمان با روابط عمومی در ارتباط است. ثانیا، روابط عمومی ، فعالیتی مبتنی بر فرهنگ، اجتماع، گروه ها، باورها، اندیشه ها و... است.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در پاسخ به این سئوال که " آیا روابط عمومی در کشور ما ، جایگاه واقعی خود را دارد ؟ " ، اظهارداشت: روابط عمومی در کشور ما نیاز به توسعه ی همه جانبه و ترقی و تعالی روزافزون دارد. چرا که امروزه کمتر سازمانی را در سطح جهان می توان یافت که فاقد واحد روابط عمومی باشد. این امر نشانگر جایگاه و نقش راهبردی روابط عمومی در زندگی فردی و اجتماعی افراد سازمان هاست. به طور کلی روابط عمومی چشم و گوش و قلب سازمان است که بدون آن حیات سازمانی دوام ندارد.
وی افزود: گرامی داشت هفته ارتباطات و روابط عمومی در کشورما، بهانهای است تا بار دیگر یادآور شویم، نمادهای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک جامعه بویژه جامعه دانشگاهی در گرو سازوکارهایی همچون توزیع عادلانه اطلاعات، روشنگری افکارعمومی، مردم مداری و احترام به حقوق انسان ها به منظور افزایش آگاهی مردم است که انجام آن ، به عهده روابط عمومی است.
اقدم ضمن عرض تبریک فرا رسیدن هفته ارتباطات و روابط عمومی به همه فعالان و تلاشگران این عرصه ، بویژه همکاران پرتلاش روابط عمومی دانشگاه ، خاطرنشان کرد : در مقطع کنونی از تاریخ کشورمان ، باید همه با هم برای توسعه ارتباطات اجتماعی و غنای معنوی این حرفه ارزشمند، با تقویت مدیریت دانایی محور و تحول طلب از یک سو و رعایت اخلاق حرفه ای در عملکرد خود از سوی دیگر آنهم در چارچوب اقتصاد مقاومتی ، اقدام موثر و عمل ماندگار با توجه به فرامین مقام معظم رهبری در این خصوص تلاش کنیم.
در راستای تحقق این اهداف ، از مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی در خصوص برنامه های این بخش سئوال شد ، و وی گفت: تهیه فیلم مستند از دانشگاه ومراکز تابعه برای معرفی هرچه بیشتر دانشگاه ، حضورموثر درجشنواره های مختلف آموزشی وپژوهشی ، برنامه ریزی در راستای ارتقای فرهنگ سازمانی وتعلق سازمانی پرسنل ، برنامه ریزی درراستای تقویت ارتباطات برون سازمانی ومعرفی هرچه بهتر دانشگاه و برنامه ریزی درراستای ارتقای سطح کیفی شیوه اطلاع رسانی و استفاده بهینه از فناوریهای نوین ارتباطی ، از جمله برنامه های کوتاه مدت و بلندمدت روابط عمومی دانشگاه است.
وی با توجه به برنامه های خود ، درخصوص انتظارات روابط عمومی از دیگر بخش های دانشگاه نیز اظهارداشت: ارسال به موقع اخبارمعاونتها ، انعکاس برنامه ها و ظرفیت های موجود هریک ازمعاونتها و تعامل هرچه بیشتر و ارائه پیشنهادها وانتقادها جهت بهبود فرایندها ، لازم است.
انتهای پیام /
تنظیم خبر: نعیمی پور