• 1395/07/10 - 18:27
  • - تعداد بازدید: 2720
  • - تعداد بازدیدکننده: 52
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری - اطلاع رسانی روابط عمومی:

گزارش عملکرد "دبیرخانه طرح تحول و نوآوری در آموزش " به هیات رئیسه دانشگاه ارائه شد

اعضای دبیرخانه طرح تحول و نوآوری در آموزش ، طی نشستی با هیات رئیسه دانشگاه ، گزارش عملکرد این دبیرخانه را ارائه دادند.



  اعضای دبیرخانه طرح تحول و نوآوری در آموزش ، طی نشستی با هیات رئیسه دانشگاه ، گزارش عملکرد این دبیرخانه را  ارائه دادند.


   به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، دکتر " نازیلا اکبرفهیمی " دبیر برنامه تحول در نظام آموزشی علوم توانبخشی در دانشگاه ، این گزارش را در قالب یازده بسته  اصلی تحول و نوآوری در آموزش، شامل " آینده نگاری و مرجعیت علمی در آموزش پزشکی ، حرکت به سوی دانشگاههای نسل سوم ، آموزش پاسخگو و عدالت محور، توسعه راهبردی ، هدفمند و ماموریت گرای آموزش عالی سلامت ، آمایش سرزمینی ، ماموریت گرایی ، تمرکز زدایی و ارتقای توانمند دانشگاهها " ارائه داد.


   وی همچنین ، " اعتلای اخلاق حرفه ای ، بین المللی سازی آموزش علوم پزشکی ، توسعه آموزش مجازی در علوم پزشکی، ارتقای نظام ارزیابی و آزمون های علوم پزشکی (اجرای آزمون آسکی)، ارتقای کمی و کیفی موسسات و مراکز درمانی آموزشی، توسعه ارتقای زیرساخت های علوم توانبخشی و پایش بسته های تحولی " را از جمله ماموریت های کلان و مشترک بین مناطق معرفی کرد که بسیاری از آنها مانند نو آوری در برگزاری آزمون مصاحبه دکتری رشته های توانبخشی و تدوین استاندارهای خدمات توانبخشی  اجرا شده است.


   دکتر اکبرفهیمی گفت: تدوین ، بازنگری و توسعه دروس علوم توانبخشی ( ارتوپدی فنی، فیزیوتراپی، بینایی سنجی،کاردرمانی، شنوایی شناسی،گفتار درمانی، مشاوره در توانبخشی )  با محوریت دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، اجرا می شود.


   وی افزود: " تدوین کدهای اخلاقی برای این رشته ها " بخش دیگری از برنامه را تشکیل می دهد که برای اجرای آن ، مرکز EDC  معاونت آموزشی ، کارگاههایی (چهار کارگاه در هر گروه)  را برگزار کرد و شاخص های پایش بازنگری دروس را که توسط وزرات بهداشت ابلاع شده بود ، بازنگری و مطابق با اهداف توانبخشی  در اختیار گروه های مربوطه قرار داد.


   دبیر برنامه تحول در نظام آموزشی علوم توانبخشی در دانشگاه ، در توضیح طرح تحول و نوآوری در آموزش ، گفت : تحول ، ضامن رشد و توسعه پایدار هر جامعه است و نظام سلامت کشور، این تغییر و تحول را در درمان و همچنین در آموزش علوم پزشکی و علوم توانبخشی آغاز کرد.


   وی افزود: هدف از اجرای این طرح ، توسعه رشته های توانبخشی و به روز رسانی آنها است که بتوانند تربیت و تامین منابع انسانی را در راستای اهداف نظام سلامت و خدمات رسانی به روز و کارآمد داشته باشند.


   دکتر اکبرفهیمی در پاسخ به این سئوال که دستیابی به اهداف اختصاصی و عمومی تا چه زمانی محقق می شود، اظهارداشت: بازنگری دروس (اهداف اختصاصی) ، و همچنین اهداف عمومی ، تا پایان سالجاری محقق می شود.


   وی خاطرنشان کرد: برای اختصاص بودجه از سوی وزارت بهداشت ، اهداف عمومی و اختصاصی باید محقق شده و گزارش عملکرد ، به وزارت بهداشت اعلام گردد.


   وی همچنین افزود: بازنگری دروس (اهداف اختصاصی) برای مقاطع کارشناسی تا دکتری ، بین چهار سال (کارشناسی و ارشد) تا پنج سال (دکتری ) اعتبار خواهد داشت .


انتهای پیام /


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 9110
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: