• 1399/12/23 - 09:48
  • - تعداد بازدید: 4249
  • - تعداد بازدیدکننده: 225
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

حمایت 90 درصدی دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه از درخواستهای ثبت اختراع خارجی

دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان مسئول دفتر همکاری با کانون پتنت ایران اعلام کرد که با حمایت 90 درصدی، از درخواست های ثبت اختراع خارجی استقبال می کند.

   دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان مسئول دفتر همکاری با کانون پتنت ایران اعلام کرد که با حمایت 90 درصدی، از درخواست های ثبت اختراع خارجی استقبال می کند.


    به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به نقل از دفتر توسعه فناوری سلامت، این دفتر در راستای حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مخترعانی که قصد دارند در دفاتر ثبت اختراع بین المللی، از جمله دانشگاه علوم بهزیستی، اختراع خود را ثبت کنند، حمایتی در قالب آیین‌نامه حمایت از ثبت اختراع خارجی کانون پتنت ایران دارد.


   براساس این گزارش، یکی از مهم‌ترین الزامات و پیش‌ نیازهای ورود محصولات دانش‌بنیان و فناورانه به بازارهای بین‌المللی، حفاظتی مطمئن از حقوق مالکیت فکری و تضمین حق مالکیت فناوران و شرکت‌ها بر آن‌ها است. این امر، با روند روزافزون جهانی‌سازی و افزایش قابل‌ توجه تعاملات و همکاری‌های فناورانه در اقصی نقاط جهان، اهمیتی بیش‌ از پیش یافته است. از این رو، نظام‌های مالکیت فکری و به‌ویژه سیستم ثبت اختراع (پتنت)، برای ثبت رسمی این دستاورد‌ها و احراز مالکیت افراد بر نوآوری‏‌ها و ابتکاراتشان، در کشورهای مختلف ایجاد و توسعه یافته است.


    این گزارش می افزاید: از آنجا که عدم توجه به قوانین مالکیت فکری در بازار بین‌الملل، می‌تواند خسارات زیادی، از جمله افشا شدن فناوری در بازار هدف و یا مورد پیگرد قرار گرفتن از طرف رقبا و سازندگان محصولات مشابه را به همراه داشته باشد، و حمایت از ثبت اختراع خارجی، می‌تواند یکی از راهکارهای رفع این چالش پیش روی مخترعین و شرکت‌های فناور ایرانی به شمار آید.


   این گزارش همچنین حاکیست، از مهم‌ترین مأموریت‌های کانون پتنت ایران، حمایت از ثبت اختراع در ادارات،  ثبت اختراع بین‌المللی است که مزایای متعددی، همچون عدم افشای نتایج ارزشمند حاصل از تحقیقات شرکت‌های دانش‌بنیان و یا پایان‌نامه‌های دانشجویی در قالب مقاله و نیز کمک به تجاری‌سازی دستاوردهای پژوهشی پژوهشگران و نخبگان علمی و صنعتی دارد.


   به همین منظور و در راستای حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از مخترعانی که قصد دارند در دفا‌تر ثبت اختراع بین‌المللی اختراع خود را ثبت نمایند، حمایتی در قالب آیین‌نامه حمایت از ثبت اختراع خارجی صورت می‌گیرد.


  شماره تلفن و آدرس پست الکترونیکی دفتر توسعه فناوری سلامت عبارت است از: شماره تماس دفتر :71732834   ایمیل دفتر:mreti@uswr.ac.ir


   فیلم معرفی کانون پتنت


مراحل ارزیابی ثبت اختراع خارجی  را می‌توانید در شکل زیر مشاهده نمایید:



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: حلاج - نعیمی پور

  • گروه خبری : اخبار,اطلاعیه ها
  • کد خبر : 18507
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: