رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:
ارتباط مراکز تحقیقات و گروههای آموزشی ارزش آفرین است
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: ارتباط مراکز تحقیقات و گروههای آموزشی سبب افزایش کیفیت پروژهها و طرحهای تحقیقاتی شده و در سطح دانشگاه و ملی ارزش آفرین است.
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: ارتباط مراکز تحقیقات و گروههای آموزشی سبب افزایش کیفیت پروژهها و طرحهای تحقیقاتی شده و در سطح دانشگاه و ملی ارزش آفرین است.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سیدعلی حسینی در جلسه مشترک روسای مراکز تحقیقات و مدیران گروههای آموزشی خواستار همکاری بیشتر این مجموعهها شد و افزود: مراکز تحقیقات و اعضای گروههای آموزشی با همکاری یکدیگر به دغدغههای پژوهشی و طرحهای تحقیقاتی در راستای مرجعیت علمی دانشگاه اهتمام بیشتری نشان دهند و با هدایت دانشجویان به سمت مراکز تحقیقات، طرحهای تحقیقاتی در زمینه رسالتهای دانشگاه انجام دهند.
دکتر حسینی در ادامه به توانمند سازی اساتید اشاره کرد و گفت: با توجه به اهمیت توانمند سازی اساتید، نیاز به گذراندن دورههای مختلف تحقیقاتی و روش شناسی و.. است که تیم پژوهشی باید در این زمینهها برنامه ریزی کنند.
دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این جلسه ضمن تاکید بر همکاری مشترک مراکز تحقیقات و گروههای آموزشی گفت: با همکاری یکدیگر بهتر میتوان در راستای اهداف دانشگاه و نیازهای جامعه حرکت کرد و تولیدات علمی موثر داشت.
دکتر خانکه با اشاره با تدوین پروتکل کلان پروژهها گفت: پروتکل کلان پروژهها در حوزه پژوهش با سقف یک میلیارد تومان به صورت سالانه، قابل تمدید و در حوزه مرجعیت و رسالت دانشگاه آماده و به گروهها ارائه شده است و امیدواریم با همکاری گروههای آموزشی، دانشجویان تحصیلات تکمیلی به این حوزهها سوق داده شوند و بتوانیم از ظرفیتهای علمی آنها در راستای اهداف استراتژیک دانشگاه استفاده کنیم.
موارد اصلی مطرح شده در این جلسه تدوين پروتكل و ابلاغ كلانپروژههاي مراكز تحقيقات برای همكاري گروههاي آموزشي در راستای اجراي آنها، ارائه گزارش ارزشيابي فعاليتهاي پژوهشي دانشگاه در سال 2021، مسئله فرزندآوري و جواني جمعيت، ابلاغيه وزارت بهداشت درخصوص ثبت اختراع مستخرج از پايان نامه جايگزين يكي از مقالات شرطي جهت دفاع از پايان نامه، پرداخت حق داوري طرحها، تعیین سقف اعتبار پژوهشی اعضای هیات علمی، نمايشگاه كتاب و ترجمان دانش، ارائه گزارش تغييرات فرآيندي در سامانه پژوهان بودند که به اختصار توضیح داده میشود.
*****
دكتر شهرزاد پاكجويي مسئول واحد ارزشيابي فعاليتهاي پژوهشي معاونت تحقيقات و فناوري، به ارائه گزارشی از نتایج ارزیابی دانشگاه در سال 1400 و مقایسه آن با نتایج سال 1399 بر اساس شاخصهای ارزشیابی دانشگاههای علوم پزشکی کشور پرداخت و به برخی موارد از جمله کسب رتبه کل دانشگاه در میان دانشگاههای تیپ 2، از رتبه 20 در سال 1399 به رتبه 5 در سال 1400، کسب رتبه اول کشوری در محور طرحهای تحقیقاتی اثرگذار (Impact) در میان 70 دانشگاه علوم پزشکی کشور با کسب امتیاز 500، کسب امتیاز 1900 در محور تولید و ترجمان دانش، کسب رتبه 1000 امتیاز در محور تولید فناوری و تحلیل وضعیت مقالات اشاره کرد.
*****
دكتر حميرا سجادي دبير قرارگاه جواني جمعيت دانشگاه در خصوص مسئله فرزندآوری و جوانی جمعیت، گزارشی درباره ساختار تشکیلاتی قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه، ساختار و شرح وظایف دبیرخانه ملی قرارگاه عملیاتی سلامت و جوانی جمعیت، کمیتههای تخصصی، وظایف روسای دانشگاههای علوم پزشکی در اجرایی نمودن حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و عملکرد قرارگاه جوانی جمعیت دانشگاه مانند برگزاری کارگاهها، اولويت پژوهشي، اجراي طرحهاي تحقيقاتي در گروههاي آموزشي و مراكز تحقيقات مرتبط، تصویب پایان نامه در گروههاي آموزشي و مراكز تحقيقات مرتبط و مشوقهای جدید جایگزین تعهدات (خروجیهای طرح یا پایان نامه) را مطرح کرد.
*****
دكتر سيد فرهاد طباطبائي قمشه مدیر توسعه فناوری سلامت دانشگاه درباره راه اندازی برج توسعه فناوریهای دانشگاه در خیابان مازندران، عقد تفاهم نامه با صندوق پرشین داروی البرز برای حمایت مالی از طرحهای فناوری دانشگاه، عقد تفاهم نامه با بنیاد 15 خرداد به منظور همکاریها در راستای فناوریهای توانبخشی و سلامت، انجام اقدامات مقدماتی برای راه اندازی آزمایشگاه همکار ارزیابی استاندارد تجهیزات توانبخشی با سازمان غذا و دارو، نحوه ثبت اختراع مستخرج از پايان نامه جايگزين يكي از مقالات شرطي جهت دفاع از پايان نامه، تاییدیه مستخرج بودن اختراع دانشجو از پروژه پایان نامه توسط استاد/اساتید راهنما، مشاور، درج شدن اسامی اساتید راهنما و مشاور در فرآیند ثبت اختراع و حقوق مادی و معنوی دانشگاه، اجتناب از ثبت اسامی به غیر از اسامی تیم راهنما در ثبت اختراع توضیحاتی ارائه داد.
*****
دكتر عطيه اشتري مدير اطلاع رساني پزشكي و منابع علمي درباره عملکردشان از جمله برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری کافه کتاب، ترجمان دانش، برگزاری کارگاه خلاصه سیاستی و علم سنجی و بانکهای اطلاعاتی (ISI، Scopus و PubMed) صحبت کردند.
*****
دکتر مريم رنجبر مدير سيستم اطلاعات پژوهشي دانشگاه به ارائه گزارشی درباره تعریف و اجرای نمودار عملکردی پایان نامه-طرح و پایاننامه محصول محور، تغییر و اصلاح فرآیند دریافت کد اخلاق برای طرحها و پایان نامهها، اصلاح زیر سیستمهای ثبت پایاننامه و طرحهای پژوهشی و... پرداخت.
انتهای پیام/
تهیه و تنظیم خبر: شاهی