• 1402/10/07 - 12:25
  • - تعداد بازدید: 225
  • - تعداد بازدیدکننده: 220
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی :

دومین همایش ملی-دانشجویی مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت برگزار شد

دومین همایش ملی-دانشجویی «مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت» با شعار جهانی «مدیریت خطر یکپارچه‌ در نظام سلامت»، به همت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با همکاری معاونت تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، سازمان جمعیت هلال احمر، جهاد دانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و ... ،در روزهای ۶ و ۷ دی‌ماه سال جاری در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

 


به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر ناهید رحمانی رئیس دومین همایش ملی- دانشجویی مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت گفت: حادثه، بلا نیست و ساخت و سازهای غیر اصولیست که از حادثه، بلا می‌سازد و باید بدانیم سیل و زلزله و... پدیده ای طبیعی است و آماده نبودن، غیرطبیعی است.

  وی افزود: مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بازوی فکری حوزه مدیریت بحران در کشور و پیشرو عرصه تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا است و مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت نیازمند دانش تخصصی، مهارت و مدیریت است و مرکز تحقیقات سلامت در حوادث و بلایا دانشگاه درصدد است با برگزاری چنین رویدادهایی تعاملی بین دانش متخصصان با سازمان های متولی و تاثیرگذار ایجاد نماید.

رئیس دومین همایش ملی-دانشجویی سلامت در حوادث و بلایا در نظام سلامت افزود: با نظر کمیته علمی دومین همایش ملی دانشجویی مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت، رقابتی بین صاحبان ایده فناورانه در این حوزه برگزار شد و به صاحب ایده برتر فناورانه، گرنتی به مبلغ یک میلیارد ریال اعطا می شود.

وی در ادامه، رویکرد جامع نگر و ادغام چند بخشی در مدیریت خطر، پرهیز از پاسخ محوری، تمرکز بر پیشگیری و کاهش خطر، فناوری های نوین و هوش مصنوعی در مدیریت خطر، ترجمان دانش، تجارب و درس آموخته های نظام سلامت در مدیریت خطر، تغییر اقلیم و مدیریت خطر در نظام سلامت، ارتقا تاب آوری نظام سلامت و حرکت به سوی توسعه پایدار ، مشارکت اجتماعی و مدیریت خطر جامعه محور، توسعه آموزش و توانمند سازی در مدیریت خطر، سلامت روان و حمایت های اجتماعی در بلایا، بازیابی و توانبخشی بعد از بلایا، ارتباطات خطر، مدیریت رسانه ها و فضای مجازی، روند اپیدمیولوژیک حوادث و بلایا، گروههای آسیب پذیر در حوادث و بلایا و چالش ها و ملاحظات اخلاقی در حوادث و بلایا و پدافند غیر عامل را از محورهای همایش عنوان کرد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: کلیه دانش آموختگان، دانشجویان و پژوهشگران در این همایش با ایده هایی در راستای رفع چالش ها، پاسخ به نیازها و ارتقای مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت در این رویداد شرکت کردند و امیدواریم با بهره مندی از نظرات تخصصی شرکت کنندگان شاهد جریانات و اخبار خوبی در حوزه «مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت» باشیم. .

دکتر رحمانی گفت: مرکز تحقیقات سلامت دفاعی، مرکز تحقیقات تغییر اقلیم ، انجمن علمی سلامت در حوادث و بلایای ایران، معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، سازمان جمعیت هلال احمر، جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران از سازمان‌ها و نهادهای همکار در برگزاری دومین "همایش ملی - دانشجویی سلامت در حوادث و بلایا در نظام سلامت" هستند.

شایان ذکر است انتخاب سه دانش آموخته برتر سلامت در بلایا و فوریت ها، انتخاب سه طرح دانشجویی برتر، انتخاب سه مقاله منتخب، مسابقه عکاسی، کاریکاتور و طراحی اینفوگرافی با موضوع حوادث و بلایا و همچنین برگزاری کارگاه های آموزشی از رویدادهای جانبی این رویداد علمی است.

گفتنی است دومین همایش ملی-دانشجویی «مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت» با شعار جهانی «مدیریت خطر یکپارچه‌ در نظام سلامت»، به همت دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و با همکاری معاونت تحقیقات و فن‌آوری وزارت بهداشت، سازمان جمعیت هلال احمر، جهاددانشگاهی علوم پزشکی شهید بهشتی، سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان اورژانس کشور، مرکز تحقیقات سلامت دفاعی، مرکز تحقیقات تغییر اقلیم، و انجمن علمی سلامت در حوادث و بلایای ایران در روزهای ۶ و ۷ دی‌ماه امسال برگزار شد.

 

 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 28840
خبرنگار

جعفر دخیلی

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: