• 1399/06/23 - 21:46
  • - تعداد بازدید: 2732
  • - تعداد بازدیدکننده: 86
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
مدیر آمار و فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان گفت:

سیستم Adobe Connect ، می تواند ارتباط همزمان بیش از صد دانشجو را با کلاس های درس برقرار کند

مدیر آمار و فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی امروز (یکشنبه) در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولان دانشگاه و در پاسخ به سئوال برخی از دانشجویان درباره کلاس های مجازی و جایگزینی سیستم ارتباطی دیگری با سیستم Adobe Connect ، گفت: فقط برای امروز و در زمان حال که در این جلسه شرکت داریم، ده ها کلاس درس دانشگاه بصورت مجازی تشکیل شده که دقیقا 308 دانشجو با استفاده از سیستم Adobe Connect بطور همزمان با اساتید خود در این کلاس ها ارتباط دارند و از مباحث آموزشی بهره مند می شوند.

   مدیر آمار و فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی امروز (یکشنبه) در نشست پرسش و پاسخ دانشجویان با مسئولان دانشگاه و در پاسخ به سئوال برخی از دانشجویان درباره کلاس های مجازی و جایگزینی سیستم ارتباطی دیگری با سیستم  Adobe Connect ، گفت: فقط برای امروز و در زمان حال که در این جلسه شرکت داریم، ده ها کلاس درس دانشگاه بصورت مجازی تشکیل شده که دقیقا 308 دانشجو با استفاده از سیستم  Adobe Connect  بطور همزمان با اساتید خود در این کلاس ها ارتباط دارند و از مباحث آموزشی بهره مند می شوند.


   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، مهندس « سمیه ناظری » در این باره افزود: سیستم  Adobe Connect  پس از بررسی های فنی و مهندسی وزارت بهداشت، به دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور برای برگزاری کلاس های مجازی معرفی شده است و براساس بررسی های بخش IT  دانشگاه نیز بهترین بستر ارتباطی،  Adobe Connect  است، چرا که امکان برقراری ارتباط همزمان بیش از صد دانشجو را با کلاس های درس فراهم می کند، ضمن آنکه امکان ضبط کلاس ها در این سیستم وجود دارد، درصورتی که سیستم های دیگر این قابلیت ها را ندارند.


    مهندس « امیر امینی » مدیر شبکه و پشتیبان سرورهای دانشگاه نیز درباره سیستمی که از سوی دانشجویان برای جایگزینی Adobe Connect  پیشنهاد شده و سه سیستم ارتباطی تصویری دیگر گفت: این چهار سیستم توسط همکاران IT دانشگاه درحال بررسی است و هیچکدام امکانات ارتباطی  Adobe Connect را ندارند، البته اشکالاتی هم این سیستم دارد که در حال ارتقاء و اصلاح اشکالات آن هستیم.


    وی افزود: کارگاه های آموزشی جهت استفاده درست از این سیستم برای اساتید و دانشجویان پیش بینی شده است که مطمئنا بعد از برگزاری این کارگاه ها، حجم بالایی از اشکالات دانشجویان در استفاده از این سیستم، رفع خواهد شد.


******


    در ادامه این نشست و در ارتباط با چگونگی ثبت نام از دانشجویان جدید الورود دانشگاه و تسویه حساب فارغ التحصیلان پرسش شد که دکتر شهشهانی پور مدیر آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه پاسخ داد: تمام امور مربوط به ثبت نام دانشجویان جدید بصورت مجازی قابل اجرا خواهد بود. برای تسویه حساب فارغ التحصیلان راهکاری پیش بینی شده است تا این مهم نهایتا نیاز به یک بار مراجعه فارغ التحصیلان به دانشگاه را داشته باشد.


    وی همچنین درپاسخ به سئوالی درخصوص چگونگی اجرای فرآیند پایان نامه، گفت: تمام فرآیند پایان نامه از امور مربوط به پروپوزال، پیش دفاع و دفاع نهایی برای دانشجویان ارشد و دکترا بصورت مجازی انجام خواهد شد.


    دکتر عرب نیز دراین باره مجددا توضیح داد که با رصد وضعیت دانشجویانی که پایان نامه خود را در دفتر تحصیلات تکمیلی دانشگاه ثبت کرده اند، راهنمایی های لازم با توجه به شرایط هریک، از سوی اساتید، مدیران گروه و یا اداره آموزش ارائه خواهد شد.


    وی همچنین درخصوص دریافت کد اخلاق که مورد سئوال دانشجویان بود، گفت: از زمانی که پروژه ای به کمیته اخلاق ارجاع می شود، امور مربوط به آن بصورت آنلاین انجام خواهد شد و اگر دانشجویی کارش در فرآیند دریافت این کد که الزامی می باشد، طول کشید، حتما با دکتر فروزان مدیر پژوهش و عضو کمیته اخلاق تماس بگیرد تا موضوع مورد بررسی قرار گرفته و راهنمایی لازم صورت گیرد.


******


    عسکری عضو شورای صنفی دانشجویان در مورد درخواست بن کتاب  پرسید که دکتر شاکری معاون فرهنگی و دانشجویی در پاسخ گفت: با درخواست بن کتاب، موافقت شده اما منتظر برگزاری نمایشگاه کتاب بودیم که چون نمایشگاه به دلیل شیوع کرونا فعلا برگزار نمی شود، ریاست دانشگاه دستور پرداخت دادند که طی روزهای آتی انجام خواهد شد.


******


    وی همچنین از چگونگی تهیه ملزومات بهداشتی برای دانشجویان در مراکز درمانی پرسید که ریاست دانشگاه تاکید کرد، همانطور که تاکنون هیچ مانعی برای تهیه این ملزومات در مراکز درمانی و دانشگاه وجود نداشته، وظیفه مسئولان دانشگاه است که مایحتاج بهداشتی دانشجویان را که برای دوره های کارورزی به کلینیک های تحت پوشش دانشگاه مراجعه می کنند، تامین کنند و با مکاتبات مربوطه و هماهنگی بین معاونان آموزشی و درمان دانشگاه، این مهم اجرا خواهد شد.


******


    در ادامه ، درخواست دانشجویان شهریه پرداز برای تخفیف شهریه مطرح شد که دکتر میراب زاده معاون آموزشی در پاسخ به این درخواست، گفت: معاونت آموزشی شرایط و کلاس های دانشجویان را مورد بررسی قرار می دهد و براساس سقفی که تعیین شده است، تصمیم گیری نهایی صورت خواهد گرفت.


    وی افزود: فعلا این دانشجویان می توانند بخشی از شهریه را بپردازند تا نتیجه بررسی ها که مشخص شد، طبق آن عمل نمایند.


******


   همچنین یکی دیگر از سئوال های دانشجویان مربوط به افزایش سنوات بدلیل حذف یا مرخصی در ترم گذشته و ترم جاری بود که دکتر شهشهانی پور مدیر آموزش در پاسخ گفت، با توجه به شرایط کرونایی کشور و براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، حذف یا مرخصی از ترم در شرایط کنونی، اثری در افزایش سنوات نخواهد داشت، و اگر طی ماه های اخیر این مساله اتفاق افتاده باشد،  باید علت آن مورد بررسی قرار بگیرد.


   در پایان این جلسه، دکتر عرب رئیس دانشگاه مجددا بر همدلی و همفکری دانشجویان با مسئولان، جهت پیشبرد اهداف آموزشی و پژوهشی دانشگاه تاکید کرد و گفت: هزینه های دانشگاه از ابتدای شیوع کرونا و طی ماه های اخیر، چند برابر مدت مشابه سال قبل بوده، چرا که معتقدیم، دانشگاه با تمام امکانات باید بتواند مشکلات دانشجویان را در روند امور آموزشی وپژوهشی، به حداقل ممکن برساند و برای تحقق این هدف، حتما از همفکری و پیشنهادهای دانشجویان استقبال می کنیم.



انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 17297
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: