• 1400/04/16 - 10:12
  • - تعداد بازدید: 1897
  • - تعداد بازدیدکننده: 66
  • زمان مطالعه : 4 دقیقه
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

مدیر کل سازمان های مردم نهاد و خیرین وزارت بهداشت از موسسه خیریه بیمارستان توانبخشی رفیده دیدن کرد

دکتر امیر صادقی مدیر کل سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت و دکتر سید مریم حائری رئیس اداره امور مؤسسات خیریه وزارت بهداشت، ضمن بازدید از امکانات منحصربفرد بیمارستان توانبخشی رفیده، در نشستی با مسئولان بیمارستان، نقطه نظرهای خود در ارتباط با فعالیت موسسه خیریه " احسان و آرامش " این بیمارستان را مطرح کردند.

   دکتر امیر صادقی مدیر کل سازمان های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت و دکتر سید مریم حائری رئیس اداره امور مؤسسات خیریه وزارت بهداشت، ضمن بازدید از امکانات منحصربفرد بیمارستان توانبخشی رفیده، در نشستی با مسئولان بیمارستان، نقطه نظرهای خود در ارتباط با فعالیت موسسه خیریه " احسان و آرامش " این بیمارستان را مطرح کردند.


   به گزارش وبدای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بنقل از روابط عمومی بیمارستان رفیده، در این نشست که دکتر فریدون لایقی رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده، دکتر حسن محمدی مدیر، دکتر حسین اخوان زنجانی معاون درمان و محمد اندرزی مدیر عامل موسسه خیریه احسان و آرامش شرکت داشتند، چگونگی تعامل با وزارت بهداشت و سایر ارگان ها جهت جذب کمک های مردمی برای حمایت از بیماران نیازمند، مورد تبادل نظر قرار گرفت.


   همچنین در این نشست، ضمن بیان اهداف و چشم انداز مؤسسه خیریه احسان و آرامش (آوا) بیمارستان توانبخشی رفیده که ثبت کشوری شده، دکتر لایقی رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده به معرفی این بیمارستان منحصربفرد، نیازهای حوزه توانبخشی و ضرورت حمایت افراد نیکوکار از بیماران و نیازمندان این حوزه پرداخت.


    دکتر لایقی گفت که بیمارستان های توانبخشی در همه کشورهای دنیا، در دو بخش سرپائی و بستری ارائه خدمت می کنند و بیمارانی که در طول روز به سه الی پنج ساعت خدمات توانبخشی مانند فیزیوتراپی، کاردرمانی و گفتاردرمانی نیاز داشته باشند، در بیمارستان توانبخشی بستری می شوند، و متخصص طب فیزیکی و توانبخشی و یا پزشک متخصص مغز و اعصاب به عنوان پزشک معالج، دستورات توانبخشی و هدایت تیم توانبخشی را بر عهده می گیرد و تیم توانبخشی متشکل از متخصصان مورد نیاز هر بیمار، برای بازگشت او به زندگی تلاش می کنند، و روند بهبودی بیمار نیز در گروه متخصصان توانبخشی، با پزشک معالج مورد بررسی قرار می‌گیرد.


    وی با اشاره به فرصت مطالعاتی که در یکی از  بیمارستان‌های توانبخشی کانادا داشت، افزود: تلاش کردم تا آن سیستم را در اینجا پیاده کنم که تا حدودی هم موفق شدم. در بیمارستان توانبخشی رفیده، پنج بخش بستری شامل "  توانبخشی نورولوژی، جراحی توانبخشی، توانبخشی ضایعات نخاعی، توانبخشی اطفال و توانبخشی استروک " فعال هستند، اما در کشورهای پیشرفته دنیا، توانبخشی بیماری‌های ریه، دیابت و بیماری های قلبی نیز وجود دارد.


    وی به کمبود تخت بستری توانبخشی در کشور  اشاره کرد و اظهار داشت: امیدوارم در کشور ما هم استانداردهای لازم  این حوزه تامین شود و تعداد تخت مورد نیاز توانبخشی نسبت به جمعیت کشور افزایش یابد.


   رئیس بیمارستان توانبخشی رفیده تصریح کرد: بیماران این بیمارستان اغلب از قشر ضعیف بوده و از شهرهای دورافتاده به این بیمارستان مراجعه می کنند و بعضی از بیماران بستری در این بیمارستان حتی هزینه فرانشیز خود را ندارند و گاها، مشکل بیماران به صورت موردی توسط خود بیمارستان، پزشکان و خیرین حل می شود.


    دکتر لایقی در پایان سخنانش ابراز امیدواری کرد که  با جلب مشارکت خیرین و شناساندن ماهیت خدمات توانبخشی به افراد نیکوکار، در جهت جذب کمک های آنان از طریق مؤسسه خیریه بیمارستان تلاش کنیم.


*****


    دکتر امیر صادقی مدیر کل سازمان‌های مردم نهاد و خیرین حوزه سلامت در این جلسه ضمن تبریک به مناسبت تاسیس مؤسسه خیریه احسان و آرامش در بیمارستان رفیده، گفت: باید برای معرفی خیریه بیمارستان توانبخشی رفیده، از خدمات حوزه توانبخشی و خدمات بیمارستان در این حوزه، تیزر و فیلم های کوتاه و بلند ساخته شود و شماره حساب اعلام گردد و از طریق فضای مجازی و رسانه‌های مختلف نیازها‌ی خیریه بیمارستان اعلام شود.


    وی با بیان توصیه هایی جهت معرفی خدمات بیمارستان توانبخشی رفیده و نیازهای آن، از طریق تهیه و پخش اقلام تبلیغاتی، شخصیت های معروف و سلبریتی ها و نصب صندوق مؤسسه خیریه در مراکز تجاری و محل های خرید در سطح کشور، تاکید کرد که باید از محتواهایی استفاده کنیم که افراد نیکوکار با خدمات توانبخشی و اثرگذاری آن آشنا شوند چون بعضی از خیرین، شناختی از این خدمات و تاثیر آن در سلامت افراد و بازگشت آنان به زندگی ندارند. ضمن آنکه اداره کل سازمان های مردم نهاد وزارت بهداشت نیز از فعالیت های بیمارستان و موسسه خیریه آن حمایت می کند.


   دکتر سید مریم حائری رئیس اداره امور مؤسسات حیریه سلامت نیز با آرزوی موفقیت برای موسسه خیریه بیمارستان رفیده اذعان داشت: باید از ظرفیت مؤسسات خیریه حوزه سلامت در حمایت از موسسه خیریه بیمارستان رفیده استفاده شود، و از طریق عقد تفاهم نامه با مراکز توانبخشی، ایجاد شعب و نمایندگی موسسه خیریه بیمارستان رفیده در سراسر کشور، نسبت به جلب مشارکت نیکوکاران اقدام کرد.


   وی برگزاری بازارچه‌های خیریه در مراکز تجاری و برگزاری جشن گلریزان را از دیگر راهکارهای جذب اعتبار و کسب منابع برای حمایت از بیماران نیازمند، ذکر کرد.


    محمد اندرزی مدیر عامل مؤسسه خیریه احسان و آرامش بیمارستان توانبخشی رفیده نیز در سخنانی اظهار داشت : باعث افتخار است که دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به این جایگاه رسیده که اکنون الگویی موفق برای ساخت بیمارستان توانبخشی در کشور ‌باشد و در این زمینه، نمی توان زحمات دکتر لایقی و تیم مدیریت بیمارستان توانبخشی رفیده را از خاطر برد. علاوه بر اینکه ثبت کشوری موسسه خیریه بیمارستان توانبخشی رفیده نیز نزدیک به دو سال زمان برد که امیدواریم در جذب خیرین برای کمک به بیماران نیازمند، موفق باشد.




انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: شفیعی - نعیمی پور

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 19636
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: