مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی:
هدف شورای روابط عمومی دانشگاه، " تقویت روابط عمومی مراکز درمانی تابعه دانشگاه " است
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در اولین نشست شورای روابط عمومی دانشگاه که در محل کلینیک پزشکی – توانبخشی اسماء برگزار شد، هدف از تشکیل این شورا را تقویت روابط عمومی مراکز درمانی تابعه دانشگاه ذکر کرد.
مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در اولین نشست شورای روابط عمومی دانشگاه که در محل کلینیک پزشکی – توانبخشی اسماء برگزار شد، هدف از تشکیل این شورا را تقویت روابط عمومی مراکز درمانی تابعه دانشگاه ذکر کرد.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، انسیه عزیزیان در جمع مسئولان روابط عمومی مراکز درمانی تحت پوشش دانشگاه، افزود: با تقویت روابط عمومی مراکز، انتظار داریم تا فعالیت های مراکز بیش از پیش معرفی شده و اطلاع رسانی گسترده تر و با کیفیت تری از خدمات مراکز تابعه به جامعه هدف که بیماران و توانخواهان هستند، انجام شود.
وی ابراز امیدواری کرد که در شورای روابط عمومی دانشگاه، بتوانیم مشکلات و موانع در فعالیت روابط عمومی ها را شناسایی کرده و با همکاری یکدیگر نسبت به رفع آنها اقدام کنیم.
*****
روح اله میرشفیعی مدیر کلینیک پزشکی – توانبخشی اسماء که به عنوان میزبان در این نشست شرکت کرده بود، طی سخنان کوتاهی، با اشاره به خدمات منحصربفرد این کلینیک، از فعالیت هایی که تا کنون از طریق شهرداری و یا آموزش و پرورش منطقه برای معرفی خدمات این کلینیک انجام داده، گفت.
وی، افزود: با توجه به اینکه بعضی از خدمات کلینیک اسماء مانند توانبخشی دست و توانبخشی بیماران اتیسم در دیگر مراکز درمانی حتی در سطح شهر تهران ارائه نمی شود، لذا نیاز است تا بیماران و توانخواهان بیشتری از وجود این خدمات در کلینیک اسماء، با خبر شوند، که امکانات محدود و برخی موانع که مربوط به ساختمان قدیمی این کلینیک می شود، اطلاع رسانی را دچار مشکل کرده است.
وی، ضمن تشکر از تشکیل شورای روابط عمومی دانشگاه، حمایت و پیگیری اداره روابط عمومی دانشگاه از فعالیت های روابط عمومی ها در مراکز تابعه را راهگشا دانست.
*****
ترکاشوند مسئول روابط عمومی مرکز آموزشی – درمانی روانپزشکی رازی ضمن خوشنودی از تشکیل شورای روابط عمومی، هدف اصلی روابط عمومی مرکز رازی را معرفی خدمات، ظرفیت ها و چالش های این مرکز روانپزشکی ذکر کرد، چرا که برغم قدمت یک صدساله مرکز، امکانات وسیع و نیروی انسانی متخصص و مجرب و وجود بیش از یک هزار بیمار مبتلا به اختلالات اعصاب و روان در این مرکز درمانی، هنوز این مرکز روانپزشکی با مرکز درمانی پوست رازی اشتباه می شود.
وی بخشی از این وظیفه را جزو ماموریت های روابط عمومی مرکز دانست و افزود: هرچند که نیاز به چند قلم وسایل برای برقراری ارتباط و یا تکمیل فعالیت ها در روابط عمومی هستیم، ولی عمده برنامه ها برای تحقق هدف معرفی خدمات مرکز رازی، از طریق روابط عمومی و با همکاری خیران امکانپذیر است.
*****
فریبا شفیعی مسئول روابط عمومی بیمارستان توانبخشی رفیده، امکانات این بیمارستان را در کشور و میان کشورهای حوزه خلیج فارس منحصربفرد دانست و با توجه به تعداد فقط 80 تخت بستری در این مرکز درمانی، ظرفیت آن را اشباع شده ذکر کرد.
وی، از فعالیت های خود طی سالهای گذشته در معرفی خدمات بیمارستان توانبخشی رفیده گفت و چالش هایی که در حین کار با آنها روبه رو می شود را نیز برشمرد.
شفیعی، با توجه به همجواری بیمارستان توانبخشی رفیده با آسایشگاه کودکان کم توان رفیده سازمان بهزیستی، اظهار داشت: متاسفانه به دلیل نام یکسان این دو مرکز، هنوز ساکنان محل تفکیکی بین این دو مرکز قائل نیستند و به همین دلیل، تصور درستی از خدمات بیمارستان توانبخشی رفیده ندارند و هرچند که با هماهنگی شهرداری منطقه، فعالیتی برای معرفی خدمات این بیمارستان در مراکز سالمندی منطقه و پارک قیطریه انجام شده است، اما هنوز ساکنان منطقه اطلاعی از خدمات گسترده این بیمارستان برای افراد سالمند و بیماران جراحی شده که دوره حاد بیماری را پشت سر گذاشتند، ندارند و نمی دانند که خدمات این بیمارستان می تواند افراد آسیب دیده را برای بازگشت به زندگی شخصی و اجتماعی آماده کند.
وی همچنین خواستار تقویت سرور دانشگاه و بیمارستان توانبخشی رفیده برای رفع برخی مشکلات فعلی در عملکرد وب سایت بیمارستان شد.
*****
رضا پیرهادی کارشناس روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی نیز طی سخنانی به نقش تبلیغات در پاسخگویی به نیاز جامعه اشاره کرد و فعالیت در این عرصه را بسیار حساس و هوشمندانه دانست.
وی بر آگاهی همکاران روابط عمومی در دانشگاه و مراکز درمانی تابعه نسبت به مباحث مربوط به تبلیغات، ارتباطات درون سازمانی و ارتباطات برون سازمانی تاکید کرد و افزود: مقرر شده تا با همکاری چند مشاور، سند تبلیغات دانشگاه را تهیه ، و برنامه هایی برای برگزاری دوره های آموزشی جهت کسب مهارت های ارتباطی برای همکاران روابط عمومی و سطوح مختلف اجرا کنیم.
در پایان این نشست، عزیزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه ضمن جمع بندی مطالب مطرح شده، بر حمایت و پشتیبانی اداره روابط عمومی دانشگاه از واحدهای روابط عمومی در مراکز تابعه تاکید کرد و برای تهیه و تامین برخی امکانات جهت فعالیت بهتر و با کیفیت تر روابط عمومی های بیمارستان ها و کلینیک های تحت پوشش دانشگاه، قول مساعد داد.
وی همچنین برای اجرای برخی از برنامه های کوتاه مدت کلینیک اسماء، هماهنگی های لازم را با مدیر این کلینیک انجام داد.
گفتنی است؛ مدیریت روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی اواخر اردیبهشت ماه گذشته و به مناسبت هفته روابط عمومی، نسبت به تشکیل شورای روابط عمومی دانشگاه اقدام کرد. ضمن آنکه در این هفته با برگزاری نشست مشترک با حضور همه کارشناسان و مسئولان روابط عمومی مراکز تابعه دانشگاه با دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه، از رهنمودها و اهداف ریاست دانشگاه برای ترسیم برنامه های روابط عمومی استفاده کرد.
عزیزیان مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی همچنین در طول هفته روابط عمومی با همراهی کارشناسان این اداره، در مراکز درمانی تابعه دانشگاه حضور یافت و با مدیران مراکز تحت پوشش و مسئولان روابط عمومی آنها در مورد اهداف و برنامه های روابط عمومی ها به گفت وگو نشست.
دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با 23 گروه آموزشی و هشت مرکز تحقیقات تحت نظارت وزارت بهداشت، علاوه بر تعلیم و تربیت نیروی متخصص در رشته های سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت اجتماعی و سلامت روانی)، از طریق دو بیمارستان تخصصی توانبخشی رفیده و روانپزشکی رازی و دو کلینیک پزشکی – توانبخشی اسماء و نظام مافی و بکارگیری توان علمی و تخصصی اعضای هیات علمی که از متخصصان بنام کشور می باشند، انواع خدمات حیطه فعالیت خود را به بیماران و توانخواهان جامعه ارائه می دهد.
انتهای پیام/
تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور