• 1402/08/28 - 10:43
  • - تعداد بازدید: 213
  • - تعداد بازدیدکننده: 212
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
همزمان با ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار:

نشست صمیمانه گروه آموزشی پرستاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با دانشجویان

نشست صمیمانه گروه آموزشی پرستاری با دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی رسته پرستاری همزمان با ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار با هدف حفظ جایگاه علمی و ارتقاء انگیزه دانشجویان تحصیلات تکمیلی برگزار شد .

نشست صمیمانه گروه آموزشی پرستاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با دانشجویان
 به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، مراسم گرامیداشت هفته پرستار، همزمان با ولادت حضرت زینب (س) به همت گروه آموزشی پرستاری با حضوراعضای هیئت علمی گروه پرستاری، معاون آموزشی دانشگاه، مسئول دفتر نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه، معاون فرهنگی دانشجویی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی گروه پرستاری دانشگاه علوم توانبخشی سلامت اجتماعی، شنبه ۲۷ آبان ماه در سالن شاملو برگزار شد.

در این نشست دکتر مسعود فلاحی خشکناب ،ضمن تبریک این روز بزرگ به جامعه پرستاری به معرفی گروه پرداخت و ضمن اهمیت پرستاری در نظام سلامت ، این حرفه را مراقبت علمی به توان عشق عنوان کرد.

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مسئول دفتر نهاد مقام معظمی رهبری در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن تبریک ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار گفت: دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی دانشگاهی خاص است و حضور مقاطع تحصیلات تکمیلی و تجارب موفق اعضای هیئت علمی گروه آموزشی پرستاری است و این تجارب موفق می‌تواند در بحث سیاستگذاری نظام سلامت نقش آفرینی کند و الگویی برای ایران و جهان اسلام باشد.

 وی افزود: حضرت زهرا(س) و حضرت زینب(س) دو نفر از زنان تاریخ ساز بشریت هستند و با توجه به اینکه حضرت زینب ، پنج شخصیت کامل و نورانی را درک کرده اند و بزرگوارانی نظیر پیامبر نور و رحمت، حضرت زهرا(س)،امام علی (ع)، امام حسن و امام حسین(ع) در تکامل شخصیت حضرت زینب(س) نقش داشتند؛  تبیین شخصیت حضرت زینب (س) که الگوی صبر، عقل و..است ارزشمند است و عقلانیت، شجاعت، حلم ،صبر و عزت کلید درک شخصیت این بزرگوار است.

حجت الاسلام والمسلمین افشاری اظهار کرد:اپیدمی کرونا در شناخت حقیقی جایگاه پرستاری نقش ویژه ای داشت و جامعه شاهد تلاش های شبانه روزی پرستاران بود و  پرستارانی که مجاهدانه برای خدمت به سرزمینشان ماندند توفیق شهادت پیدا کردند، از خداوند مسئلت می داریم که کادر بهداشت و درمان غزه که روزهای سختی را می گذرانند مشمول توفیق روزافزون و نصرت الهی باشند.

وی افزود: طبق فرمایش مقام معظم رهبری در دیدار با پرستاران، پرستاران فرشتگان نجات جان جامعه هستند و این قشر پرتلاش اگر در زندگی شخصی و حرفه‌ای از کلیدهای شخصیتی حضرت زینب(س) بهره‌مند شوند، شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.

دکتر فرحناز محمدی عضو هیئت علمی گروه آموزشی پرستاری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن تبریک این روز مبارک به جامعه پرستاری و دانشجویان مقطع  تحصیلات تکمیلی گفت: خوشبختانه فضای کار تیمی در این گروه خوب است و همه ما باید برای کسب دانش تخصصی نهایت تلاش را بکار بگیریم و بهترین های خودمان را در ارائه خدمت به هموطنان به نمایش بگذاریم.

وی اظهارکرد: رشادت های پرستاران در ایام کرونا مشهود بود و این یکی از تجارب موفق پرستاران ایرانی است و همه ما وظیفه داریم بهترین توانمندی ها را کسب کنیم و بهترین خودمان در رسالت های حرفه ایمان باشیم .

دکتر محمدی گفت: همه ما نسبت به جامعه مسئول هستیم و نقش پرستاران منوط به بیمارستان نیست و باید درهر کجا و هر نقشی بهترین  باشیم تا شاهد اثربخشی نقش و رسالتمان باشیم.

گفتنی است در این نشست از سوی گروه آموزشی پرستاری از دانشجویان مقطع دکترای پرستاری (شیما شیراوژن، ماریه جنابی قدس، مائده مرتضی نسب، مریم شجاع، پریسا رسولی، نسیم صادقی، نسرین قنبری، رضا سعادت مهر و آرام کریمیان) که در مقطع کارشناسی ارشد نیز در این دانشگاه مشغول به تحصیل بودند ، تقدیر شد .

 در این نشست صمیمانه نمایندگان مقطع کارشناسی ارشد و دکترای پرستاری ، دیدگاه ها، نظرات و دغدغه های خود را در بخش های مختلف آموزشی، پژوهشی، فرهنگی، دانشجویی، رفاهی و اداری بیان کردند و مسئولان حاضر در جلسه، در حوزه های مرتبط، به سوالات و نظرات بیان شده پاسخ دادند و در برخی موارد نیز مقرر گردید، توسط مسئول مربوطه، پیگیری جهت رفع مشکلات تا حصول نتیجه انجام شود.

همچنین توسط ریاست دانشگاه از سرکار خانم دکتر مداح مادر پرستاری ایران و آقای دکتر فلاحی مدیر گروه اموزشی پرستاری تقدیر به عمل آمد.


انتهای پیام/

تهیه و تنظیم:فاطمه گلرخ



  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 28763
خبرنگار

مدیر سیستم

نظرات

0 نظر برای این مطلب وجود دارد

نظر دهید

عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: