• 1401/07/25 - 18:03
  • - تعداد بازدید: 1048
  • - تعداد بازدیدکننده: 168
  • زمان مطالعه : 8 دقیقه
براساس مصوبه شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛

تصویب طرح های تحقیقاتی تا سقف 50 میلیون تومان، به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه سپرده شد

شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امروز (دوشنبه) با تشکیل جلسه به ریاست رئیس دانشگاه و با حضور معاونان پژوهشی و آموزشی دانشگاه، مدیران زیرمجموعه معاونت تحقیقات و فناوری و روسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه، " اختیار تصویب طرح های تحقیقاتی تا سقف 50 میلیون تومان را به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و خارج از شورای پژوهشی دانشگاه تفویض کرد ".

  شورای پژوهشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، امروز (دوشنبه) با تشکیل جلسه به ریاست رئیس دانشگاه و با حضور معاونان پژوهشی و آموزشی دانشگاه، مدیران زیرمجموعه معاونت تحقیقات و فناوری و روسای مراکز تحقیقاتی دانشگاه، " اختیار تصویب طرح های تحقیقاتی تا سقف 50 میلیون تومان را به معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه و خارج از شورای پژوهشی دانشگاه تفویض کرد ".


    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه در ابتدای این نشست با تبریک ایام ربیع و ولادت نبی اکرم (ص) و امام جعفر صادق (ع) و هفته وحدت، از تلاش تیم کمیته دانشجویی دانشگاه برای کسب مرجعیت در بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور تشکر کرد و از انتصاب دکتر ناهید رحمانی به عنوان رئیس شورای راهبردی شبکه همکار کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی منطقه ده کشور نیز ابراز خشنودی کرد.


    وی به برگزاری اولین همایش ملی دانشجویی "مدیریت خطر حوادث و بلایا در نظام سلامت" با همکاری کمیته تحقیقات دانشجویی اشاره کرد و افزود: کنگره بسیار خوبی بود و حدود 150 تن از دانشجویان و فارغ التحصیلان حوزه سلامت در حوادث و بلایا از سراسر کشور در این همایش شرکت کردند.


    دکتر خانکه همچنین از برگزاری اجلاس روسای دانشگاه های سراسر کشور توسط دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی خبر داد و این اجلاس را فرصت خوبی برای معرفی دانشگاه و تولیدات علمی و فناوری دانست.


    وی برای تحقق این هدف، از دکتر فلاحی معاون تحقیقات خواست تا تمهیدات لازم برای ارائه تولیدات علمی و طرح های پژوهشی از سوی محققان و محصولات فناورانه شرکت های فناور در قالب نمایشگاه پیش بینی شود.


   رئیس دانشگاه با اشاره به هماهنگی خوب مجموعه معاونت تحقیقات و برنامه های در دست اجرای این معاونت، از همکاری دکتر مسعود فلاحی معاون تحقیقات در فرایند جذب نیروی انسانی در دانشگاه گفت.


    در ادامه، دکتر فلاحی معاون تحقیقات دانشگاه در سخنانی، بر اهمیت بحث پژوهش به عنوان خروجی ها و دستاوردهای دانشگاه تاکید کرد و افزود: فعال کردن پژوهش در مراکز محیطی مانند رازی و رفیده، از جمله سیاست های امسال معاونت پژوهشی است.


    وی ادامه داد: در مرکز روانپزشکی رازی، مقدمات تاسیس پژوهشکده سلامت روان انجام شده و واحد توسعه تحقیقات بالینی مرکز رازی نیز راه اندازی شده است. ضمن آنکه در بیمارستان توانبخشی رفیده نیز فعالیت های پژوهشی گسترش خواهد یافت و از محیط بالین برای انجام طرح های تحقیقاتی استفاده می شود.


   سپس، دکتر کیانوش عبدی مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات درباره کسب مرجعیت علمی – توانبخشی دانشگاه و فعالیت های انجام شده در این ارتباط، سخن گفت.


   در ادامه، گزارش سومین جلسه شورای سیاستگذاری کمیته های تحقیقات و فناوری دانشجویی در اردبیل، توسط دکتر ناهید رحمانی مدیر کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه ارائه شد.


   وی از موفقیت تیم دانشجویان اعزامی به بیست و سومین کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور در عرصه های مختلف داوری و بخش سخنرانی گفت که نهایتا منجر به انتخاب کمیته تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی به عنوان فوکال پوینت منطقه آمایشی 10 (شامل دانشگاه های علوم پزشکی تهران، ایران، شهیدبهشتی، آزاد اسلامی، بقیه الله، شاهد، ارتش و البرز ) شد.


     بنابر گزارش دکتر رحمانی، دانشجویان دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی خانم ها " هاجر صادقی، مرضیه محمدزاده و مهسا طهماسبی " به عنوان داوران برتر و خانم " آیدا قاسمی " به عنوان سخنران برتر در کنگره ملی سالیانه و نهمین کنگره بین المللی پژوهشی دانشجویان علوم پزشکی کشور که با حضور وزیر بهداشت و معاون تحقیقات و فناوری این وزارت برگزار شد، انتخاب شدند.


    پس از این گزارش، رئیس دانشگاه مجددا از تلاش تیم اعزامی دانشجویان و برتری آنان در میان دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور، تشکر کرد و به کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه توصیه کرد که در پروژه های مختلف تحقیقاتی، جامعه دانشجویی دانشگاه را بیشتر مشارکت بدهند و هر چند که 60 درصد دانشجویان، در مقاطع تحصیلات تکمیلی مشغول هستند، اما دانشجویان کارشناسی را نیز در فعالیت های پژوهشی مشارکت داده و از توانمندی های آنان در این فعالیت ها استفاده کنند.


   در ادامه این نشست، پیشنهادهایی به عنوان اولویت های پژوهشی مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی مطرح شد که « تفویض اختیار تصویب طرح های تحقیقاتی تا سقف 50 میلیون تومان به معاونت تحقیقات و فناوری خارج از شورای پژوهشی دانشگاه » و « لغو طرح های دارای مصوبه شورای پژوهشی دانشگاه و کد اخلاق، در صورت عدم امضای قرارداد توسط مجری در مدت یک ماه پس از تصویب در معاونت تحقیقات و فناوری » از جمله این پیشنهادها بود که با توضیحات دکتر عبدی، مورد تصویب قرار گرفت.


    « بررسی امکان اجرای دو طرح پژوهشی توسط اعضای ضریب کای غیرهیات علمی شاغل در مراکز تحقیقاتی در طول یک سال » نیز از دیگر پیشنهادها بود که توسط مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال مطرح شد و با ملاحظاتی، به تصویب رسید.


   سپس، ضرورت تاسیس و راه اندازی واحد توسعه تحقیقات بالینی بیمارستان روانپزشکی رازی، توسط دکتر تمیزی معاون تحقیقات مرکز روانپزشکی رازی بیان شد که با توجه به نظر برخی از اساتید در مورد کمبود نیروی انسانی متخصص بویژه اپیدمیولوژیست در مراکز تحقیقاتی، دکتر فلاحی معاون تحقیقات، بکارگیری یک نیروی اپیدمیولوژیست برای سه مرکز تحقیقاتی حوزه روان که قرار است در قالب پژوهشکده سلامت روان، فعالیت کنند، امکانپذیر خواند.


   دکتر خانکه نیز در این بخش، به ظرفیت دانشجویان تحصیلات تکمیلی اشاره کرد و گفت: کمبودهای پژوهشی مرکز روانپزشکی رازی را می توانید با بکارگیری این دانشجویان، جبران کنید.


   « داشتن ارتباط علمی  Science Slam  توسط پژوهشگران برای مخاطبین غیرمتخصص » نیز از دیگر موضوعات مورد توجه در دستور جلسه شورای پژوهشی دانشگاه بود که دکتر خانکه رئیس دانشگاه درباره آن توضیح داد:  Science Slam ، یک ابزار است که دانشمندان و متخصصان از آن استفاده می کنند تا یک مساله را به زبان ساده بیان کنند و دیگران به ضرورت آن پی ببرند.


    وی افزود: اساتید ما نیز باید مانند کشورهای پیشرفته دنیا، چگونگی استفاده از این ابزار را برای طرح مسایل خودشان، یاد بگیرند و با برگزاری مسابقه بین اساتید برای بیان سریعتر و قابل فهم بودن مسایل تخصصی، باعث شور و نشاط علمی در دانشگاه شوند.


    دکتر فلاحی معاون تحقیقات نیز از این پیشنهاد استقبال کرد و گفت: سعی می کنیم که این ابزار را به اساتید و اعضای هیات علمی آموزش بدهیم و پس از آن، اقدام به برگزاری مسابقه در این زمینه کنیم.


   « راه اندازی مرکز تحقیقات خصوصی / غیردولتی  با همکاری اعضای هیات علمی دانشگاه به عنوان عضو موسس نیمه وقت »، از دیگر پیشنهادهای مطرح بود که دکتر خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه با توجه به تجربه خود در این زمینه، توضیحات کامل و جامعی در این خصوص ارائه داد.


    وی افزود: دانشگاه ما می تواند مرکز تحقیقات خصوصی در حیطه فعالیت خود داشته باشد و برای کسب مجوز، اعضای هیات علمی می توانند مدارک مربوطه را به معاونت تحقیقات دانشگاه ارائه بدهند و پس از بررسی و تائید، به معاونت تحقیقات وزارت بهداشت و با تایید این معاونت، به شورای معین و سپس، به شورای گسترش ارجاع داده شود تا پس از بررسی و تایید، مجوز فعالیت کسب گردد.


   « توسعه هم افزایی پایان نامه ها و رساله های دانشجویی در راستای رسیدن به نقشه راه در حوزه های مرتبط با علوم شناختی » از دیگر مباحثی بود که با توضیحات و تاکید بر ضرورت آن توسط دکتر عبدی مدیر توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه، مورد تصویب قرار گرفت.


   « ارزشیابی اعضای هیات علمی ضریب کا براساس چک لیست تهیه شده »، پیشنهاد دیگر مدیریت توسعه و ارزیابی تحقیقات دانشگاه بود که پس از تبادل نظر اعضای شورای پژوهشی، مقرر شد که دو معاونت آموزشی و پژوهشی، روسای مراکز تحقیقاتی و مدیر امور هیات علمی دانشگاه طی نشستی، تغییر در برخی از ضرایب جهت ارزشیابی اعضای هیات علمی ضریب کا را اعمال کنند.


   در ادامه، دکتر تیموری مسایل مرتبط با سامانه پژوهان همچون « الزام تکمیل بخش گروه های ذینفع (ترجمان دانش) در پروپوزال طرح های پژوهشی، اضافه شدن آیتم " انصراف از طرح " بعد از تصویب پروپوزال در معاونت تحقیقات در سامانه پژوهان، الزام بارگذاری فایل پروپوزال هنگام درج پیشنهاد طرح در سامانه و ثبت RFP های خارج از دانشگاه در سامانه پژوهان » و همچنین، درخواست های مربوط به برگزاری دومین دوره کوتاه مدت مهارتی تحقیق و فناوری، برگزاری بیست و سومین سمینار فیزیوتراپی تخصصی ستون فقرات در تاریخ اول و دوم دی ماه امسال توسط گروه آموزشی فیزیوتراپی، برگزاری اولین همایش ملی تحقیقات تلفیقی  Mixed Methods Reseaech  در سال 1402، برگزاری همایش بین المللی مشترک با موضوع " روانشناسی مدرسه " با همکاری دانشگاه و گروه آموزشی پیش از دبستان در اردیبهشت ماه سال 1402  را مطرح کرد که به تصویب شورای پژوهشی رسید.


    در بخش پایانی نشست شورای پژوهشی، درخواست اعتبار اعضای هیات علمی و محققان برای اجرای  12 طرح پژوهشی مطرح شد که بنابر نظر همه اعضاء، با تخصیص اعتبار  و اجرای همه این طرح ها موافقت شد.


انتهای پیام/803



  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 24089
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: