• 1399/08/08 - 14:34
  • - تعداد بازدید: 2552
  • - تعداد بازدیدکننده: 83
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی؛

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از پروژه های احداث مراکز درمانی یافت‌آباد و اخوان دیدن کرد

سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی صبح امروز (پنجشنبه) با همراهی چند تن از مدیران دانشگاه، از پروژه های احداث کلینیک ویژه توانبخشی " یافت آباد " و بیمارستان توانبخشی " اخوان " دیدن کرد.

   سرپرست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی صبح امروز (پنجشنبه) با همراهی چند تن از مدیران دانشگاه، از پروژه های احداث کلینیک ویژه توانبخشی " یافت آباد " و بیمارستان توانبخشی " اخوان " دیدن کرد.


   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر" حمیدرضا خانکه  " در این برنامه، از نزدیک در جریان چگونگی پیشرفت فیزیکی عملیات احداث این مراکز تخصصی درمانی قرار گرفت و دستورات لازم برای تسریع در عملیات ساخت و آماده سازی آنها ارائه داد.


    دکتر خانکه در جریان بازدید از کلینیک ویژه توانبخشی یافت آباد، گفت: خوشبختانه کلینیک یافت آیاد، پیشرفت خوبی داشته و هدف مان این است که با جذب منابع لازم کمک کنیم، این پروژه تا فروردین 1400 به بهره‌برداری کامل برسد.


    وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی یک دانشگاه تخصصی در حوزه های توانبخشی، سلامت روان و رفاه اجتماعی است، و با توجه به بعد مسافت و وضعیت این پروژه، هدفمان بیشتر ارائه خدمات این سه حوزه تخصصی به مردم ساکن در مناطق جنوب تهران است، ضمن آنکه توسعه خوبی را در بحث توانبخشی ایجاد می کنیم و زمینه پژوهش و آموزش نیز برای دانشجویان و اساتید دانشگاه فراهم می شود.


    دکتر مهرداد فرخی معاون توسعه دانشگاه نیز در این برنامه با اعلام رضایت از روند ساخت پروژه‌ها گفت: همه تلاش خود را برای تامین منابع لازم و راه اندازی این مراکز پزشکی و توانبخشی به کار می بریم.


    مهندس حمیدرضا کوثری مدیر منابع فیزیکی و طرح های عمرانی دانشگاه نیز در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه در مورد دو پروژه یادشده گفت: سرپرست دانشگاه امروز برای پیشرفت هر دو پروژه دستوراتی را صادر کردند تا هر چه زودتر عملیات اجرایی دو پروژه مجددا آغاز شده و سرعت بگیرد، که تیم اجرایی پروژه و دفتر فنی و عمرانی دانشگاه به سرپرست دانشگاه قول دادند که با اختصاص منابع مالی، کلینیک ویژه توانبخشی یافت آباد تا پایان سالجاری یا فروردین 1400، به بهره برداری کامل می رسد.


     وی افزود: سرپرست دانشگاه تاکید داشتند که هرچه سریعتر پروژه یافت آباد به سرانجام برسد تا مردم ساکن در منطقه 18 و مناطق محروم جنوب تهران بتوانند از خدمات پزشکی و توانبخشی آن استفاده کنند.


   وی همچنین اظهارداشت: عملیات اجرایی ساخت و تکمیل بیمارستان توانبخشی اخوان نیز طی چند ماه اخیر به دلیل کمبود منابع مالی متوقف شده بود که امروز با دستور سرپرست دانشگاه مقرر شد، جذب منابع و تسهیلات لازم  از طرف معاون توسعه دانشگاه پیش بینی شود تا این پروژه نیز مجددا کار خود را آغاز کند.


   بگفته مهندس کوثری، با تامین منابع لازم، فعالیت کارگاه های ساختمانی آغاز شده و سرعت می گیرد، چنانچه پیش بینی می شود در صورت تداوم عملیات اجرایی پروژه بیمارستان توانبخشی اخوان، تا حدود 18 ماه آینده می توان از این بیمارستان توانبخشی نیز بهره برداری کرد و ساکنان مناطق مرکزی شهر تهران بتوانند از خدمات تخصصی پزشکی و توانبخشی این بیمارستان استفاده کنند.


    گفتنی است، کلینیک ویژه پزشکی – توانبخشی منطقه یافت آباد تهران شامل بخش های مختلف توانبخشی اعم از کاردرمانی، فیزیوتراپی، گفتاردرمانی، شنوایی شناسی، بینایی سنجی و... می شود، ضمن آنکه کلینیک های تخصصی مغز و اعصاب، روانپزشکی و روانشناسی، کارگاه های توانبخشی و همچنین بخش های پاراکلینیک همچون بخش های تصویربرداری، سی تی اسکن، آزمایشگاه تشخیص طبی، در این پروژه پیش بینی شده است.  مساحت این کلینیک چهار هزار و 400 مترمربع و در چهار طبقه در حال اجراست.


     بیمارستان توانبخشی اخوان نیز که در مساحتی حدود 10 هزار و 353 مترمربع و در 9 طبقه ساخته می شود، دومین بیمارستان توانبخشی دانشگاهی کشور محسوب شده که در جنوب خیابان ولیعصر (عج) تهران، واقع شده است.


    این دو مرکز از جمله مراکز تخصصی درمانی و توانبخشی وابسته به دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی است که تحت نظارت وزارت بهداشت، انواع خدمات تخصصی پزشکی و توانبخشی را با تعرفه های دولتی به نیازمندان و بیماران ارائه خواهند داد.


 


گالری تصاویر


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: پیرهادی - نعیمی پور


تهیه و تنظیم عکس: دخیلی

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 17598
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: