سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی :
4 دانشجوی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بهعنوان پژوهشگر برتر کمیته تحقیقات دانشجویی کشوری معرفی شدند
از سوی کمیته تحقیقات دانشجویی کشوری، 4 دانشجوی مقطع دکترای دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، به عنوان دانشجویان پژوهشگر برتر انتخاب شدند.
به گزارش روابط عمومی دانشگاه، دکتر لیلا استادهاشمی سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خصوص این دستاورد مهم گفت: کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با برخورداری از ظرفیت دانشجویان توانمند در عرصههای علمی و با ترغیب و تشویق دانشجویان به فعالیت بیشتر در عرصههای پژوهشی، در سه ماهه سوم سال 1402 و سه ماهه اول 1403، در هر بازه دو دانشجو معرفی کرده و با افتخار هر چهار دانشجوی این دانشگاه، عنوان دانشجوی دارای شرایط بند کاف را کسب کردهاند و توسط کمیته تحقیقات دانشجویی کشوری انتخاب شدند.
وی افزود: در سه ماهه سوم سال 1402، هاجر صادقی دانشجوی دکتری تخصصی رشته پرستاری، محمدرضا داوودی دانشجوی دکتری تخصصی روانشناسی بالینی و در سه ماهه اول سال 1403 شیما شیراوژن فارغ التحصیل دکتری پرستاری و الهام رجبی فارغ التحصیل دکتری رشته سلامت در حوادث و بلایا توانستند با کسب امتیازهای عالی موفق به کسب عنوان" دانشجوی پژوهشگر برتر" از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شوند.
دکتر استادهاشمی با تشریح بند ک، گفت: این بند، یک تبصره مبسوط از ماده دو آیین نامه استعدادهای درخشان می باشد که در راستای حمایت از دانشجویان نخبه و پژوهشگر در مقاطع مختلف تحصیلی، تدوین شده است و بر اساس این آیین نامه، دانشگاههای علوم پزشکی کشور در بازههای سه ماهه، میتوانند با انتشار دستورالعمل و اعلام فراخوان، دانشجویان واجد شرایط بند ک خود را به کمیته تحقیقات دانشجویی کشوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی معرفی کنند و پس از بررسی و اعلام نتیجه نهایی توسط کارشناسان کمیته کشوری به دانشگاهها، دانشجویان میتوانند از مزایای آن بهرهمند شوند.
وی تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل بند ک ماده 2 آیین نامه استعدادهای درخشان که اصل آن در سایت کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه در دسترس است، دانشجویان در هشت ماده (انتشار مقاله، پایان نامه، ارائه خلاصه مقالات در کنگرهها و سمینارها، داوری طرحهای تحقیقاتی،خلاصه مقالات کنگرهها و مقالات ژورنالهای معتبر، انتشارکتاب، مجری یا همکاری در اجرای طرحهای تحقیقاتی، فعالیت در کمیته تحقیقات دانشجویی و نوآوری، اختراع، اکتشاف) مورد ارزشیابی قرار میگیرند و دانشجویان از هر کدام از مادهها امتیازهای متفاوتی را کسب میکنند و مجموع امتیاز آن ملاک است.
سرپرست کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه برای دانشجویان دانشگاههای تیپ 2، حداقل امتیاز لازم برای کسب این عنوان در مقاطع مختلف متفاوت است.
وی افزود: کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با فراهم سازی بستر مناسب برای فعالیت علمی دانشجویان در زمینههای چاپ و انتشار مقاله، تالیف و ترجمه کتاب و سایر فعالیتهای علمی دانشجویان را برای انجام این فعالیت ها ترغیب میکند و حامی آنها در انجام این مراحل است، این کمیته از سال گذشته با تشکیل هستههای تخصصی در حوزههای پژوهش و فناوری و جذب دانشجویان علاقمند و فعال در این عرصهها زمینههای انجام فعالیتهای علمی به صورت گروهی و با هدایت مسئولین این هستهها که همگی از دانشجویان نخبه دانشگاه هستند را فراهم کرده است.
دکتر استادهاشمی اعلام کرد که این هستهها مشتاق به پذیرش دانشجویان جدید دارای ظرفیت و علاقمند به فعالیت در عرصههای علمی هستند، همچنین کمیته تحقیقات و فناوری دانشجویی با برگزاری کارگاهها و مدارس فصلی متعدد آشنایی با روش تحقیق کمی و کیفی، آمار، پروپوزال نویسی و مقاله نویسی و فناوری با همکاری اساتید مجرب و متخصص آموزشهای لازم را در اختیار دانشجویان قرار میدهد تا بتوانند ظرفیتهای خود را در این عرصه توسعه دهند.
وی ضمن تبریک این موفقیت علمی به خانواده بزرگ دانشگاه و بهویژه دانشجویان پژوهشگر پذیرفته شده گفت: امیدواریم با توجه به برنامهریزیهای صورت گرفته برای تقویت توان علمی دانشجویان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد، در ماههای آتی بتوانیم شاهد انتخاب و معرفی دانشجویان نخبه پژوهشگر از بین این دانشجویان و درخشش بیش از پیش نام دانشگاه در عرصههای علمی پژوهشی باشیم.
انتهای پیام/
تهیه و تنظیم:گلرخ