• 1395/10/04 - 18:26
  • - تعداد بازدید: 2260
  • - تعداد بازدیدکننده: 77
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛

اعلام رضایت ارزیابان وزارت بهداشت از اجرای فرآیند اعتباربخشی استانداردها در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی

ارزیابان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که امروز (شنبه- 4 دی ماه) برای اجرای فرآیند اعتباربخشی استانداردهای موسسه ای در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مستقر شدند، رضایت کلی از عملکرد این دانشگاه را اعلام کردند.



    ارزیابان وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی که امروز (شنبه- 4 دی ماه) برای اجرای فرآیند اعتباربخشی استانداردهای موسسه ای در دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی مستقر شدند، رضایت کلی از عملکرد این دانشگاه را اعلام کردند.


    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، ارزیابان با استقرار در بخش های مختلف دانشگاه و ساعت ها بررسی چگونگی فعالیت این واحدها ، برگزاری نشست با اعضای هیات علمی و مدیران گروههای آموزشی و همچنین نمایندگان دانشجویان و انجام گفت وگوهای چهره به چهره و بصورت جداگانه با دانشجویان و کارکنان ، به بررسی استانداردهای الزامی و ترجیحی در فعالیت های دانشگاه پرداختند و در نهایت ، در ساعات پایانی روز شنبه ، طی نشستی با ریاست و معاونان دانشگاه علوم بهزیستی ، بارخورد و نتایج حاصل شده از این بررسی ها را که قرار است در قالب گزارشی ، به وزارت بهداشت منعکس شود، اعلام کردند.


     این گزارش حاکیست که  " شفافیت در اجرای فرآیندها ، تصویب طرح ها و پروژه ها برای تبدیل مسایل اجتماعی به فرآیندهای کاربردی ، اجرایی کردن بحث ماموریت گرایی از مدتها پیش براساس آمایش سرزمین در حوزه دانشگاهها ، و وجود بیشتر استانداردها در بخش های مختلف فعالیت دانشگاه " از جمله مواردی بود که ارزیابان از بررسی استانداردهای الزامی و ترجیحی مربوط به اعتباربخشی بدست آوردند.


    ارزیابان در عین حال ، با توجه به اینکه برخی مستندات بصورت مکتوب موجود نبوده ولی سوابق و فعالیت ها نشان از  انطباق استانداردها دارد ، از معاونت ها خواستند تا طی 48 ساعت آینده ، نسبت به ارسال و تکمیل مستندات مربوطه اقدام کنند.


    گزارش ارزیابان از حوزه "هیات علمی " حاکی از ، موفقیت دانشگاه در اجرای ارزشیابی بین ترم و پایان ترم و اجرای برنامه جلوگیری از رکود بود که از دید فراگیر ، در میان دانشگاههای علوم پزشکی کم نظیر است ، ضمن آنکه فعالیت واحد رشد و بالندگی در بخش EDC  با تمام استانداردهای الزامی و ترجیحی ، قابل تقدیر است.


    برنامه ریزی راهبردی دانشگاه و نگاه کاربردی به حیطه های تخصصی توانبخشی در این برنامه ریزی ، مورد توجه ارزیابان قرار گرفت .


     در بخش " آموزش دانشجو " ، ارزیابان با تشکر از وجود عنوان ها در برخی از گروهها  و  ارزیابی های درونی براساس استانداردهای ترجیحی ، این اقدامات را قابل الگوبرداری دیگر دانشگاهها دانستند.


      در گزارش مربوطه ، ارزیابی از امور مالی و بخش توسعه دانشگاه ، خوب ، و همدلی بین پرسنل و اعضای هیات علمی ، خیلی خوب توصیف شد.


     در بخش " پژوهش "  ، رضایت خوب از فرآیندهای پژوهشی حاصل شد ، ضمن آنکه دیتا سنتر دانشگاه از جمله نقاط قوت و وب سایت دانشگاه دارای اطلاعات کامل و جامع  ارزیابی  شد.


    در بخش " خدمات دانشجویی " ، ارائه خدمات ضروری ، تربیت بدنی و فوق برنامه ، کمک هزینه به متاهلین ، وامهای ضروری ، تغذیه دانشجویان ، سیستم اتوماسیون جهت اطلاع رسانی " مورد ارزیابی قرار گرفت و در برخی از اقدامات ، نتیجه ارزیابی بهتر از سایر دانشگاهها اعلام شد.


    در پایان ، ارسال و تکمیل مستندات مورد تاکید قرار گرفت ، و  خواسته های دانشجویان برای سرویس دهی بهتر ، ارتقای پوشش دهی اینترنت ، رفع کمبود فضا برای دانشجویان PHD  و کمبود فیلدهای آموزشی را به مسئولان دانشگاه منتقل کردند.


    سرپرست ارزیابان در پایان گزارش تیم خود ، این روز را " الهام بخش " توصیف کرد و انتقال تجربیات دانشگاه علوم بهزیستی به دیگر دانشگاهها را در ارتقای فعالیت های دانشگاهها موثر دانست ، ضمن آنکه جمع بندی از مستندات و ارائه آنها به وزارت بهداشت را در راستای انعکاس زحمات هیات علمی ، مدیران و کارکنان این دانشگاه ذکر کرد.


    در ادامه این نشست ، دکتر خرم خورشید ریاست دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، از زحمات ارزیابان تشکر کرد و  ارسال و تکمیل مستندات را به همکاران خود یادآوری کرد و گزارش ارزیابان را در پیشبرد اهداف دانشگاه موثر دانست .


انتهای پیام /


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 9589
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: