به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛
شورای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد
شورای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دوشنبه 24 مهرماه با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی دانشگاه، معاون تحقیقات و فناوری، معاون فرهنگی دانشجویی و مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزارشد.
شورای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، دوشنبه 24 مهرماه با حضور رئیس دانشگاه، معاون آموزشی دانشگاه، معاون تحقیقات و فناوری، معاون فرهنگی دانشجویی و مدیران گروه های آموزشی در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزارشد.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن اظهار خرسندی از حضور در جمع مدیران گروههای آموزشی و آرزوی موفقیت برای گروههای آموزشی و جامعه دانشگاهی، خواستار تعامل حداکثری مدیران گروههای آموزشی و اعضای هیئت علمی با دانشجویان جدیدالورود و سایر دانشجویان در مقاطع تحصیلی و همچنین ارتباط مدیران گروه های آموزشی با مراکز تحقیقاتی دانشگاه شد.
وی افزود: دانشجویان ترم اول، اضطراب بیشتری را نسبت به دانشجویان ترم های بالاتر تجربه میکنند وبا توجه به اینکه از شهرهای دور و نزدیک به دانشگاه می پیوندند نیازمند حمایت بیشتری هستند و با توجه به الگوپذیری بالای دانشجو نسبت به نقش استاد، با حمایت روحی و روانی استادان شاهد نتایج خوبی خواهیم بود.
دکتر حسینی گفت: در هفته های گذشته شاهد التهاباتی در سطح خاورمیانه بودیم و امیدواریم خداوند به مردم مظلوم غزه نصرت الهی عنایت کند و رژیم منحوس اسرائیل نابود گردد.
تعامل مدیران گروههای آموزشی با مراکز تحقیقاتی را دنبال می کنیم
دکتر حمیدرضا خرم خورشید معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، ضمن تبریک سال تحصیلی جدید و آرزوی موفقیت برای مدیران گروههای آموزشی و خانواده دانشگاه گفت :در دانشگاه ها، روندهای تحقیقاتی عوض شده و تحقیقات اجتماعی محوریت قرار گرفته شده و باید تحقیقات کشور را به سمت رفع مشکلات جامعه سوق دهیم.
وی در ادامه افزود: معیارها و ملاکهای بخش عملکرد اساتید، فردگراست و مربوط به فعالیتهای فردی است وباید تغییر اساسی در سطح وزراتخانه انجام شود وارزشهای مقالات و تحقیقات به سمت جامعه محور بودن پیش برود ، در برخی دانشگاه های بزرگ مشکلات خاص اجتماعی محوریت قرار گرفته و بر این اساس دستورالعمل هایی طراحی شده است.
معاون آموزشی دانشگاه در ادامه گفت: بالاترین امتیاز دانشگاه در سال گذشته مربوط به طرح های اثر گذار بوده، اعضای هیئت علمی و گروههای آموزشی باید نسبت به تشویق دانشجویان به سمت پایان نامههای اجتماعی و تحقیقات اجتماعی با درج نام دانشگاه پیش بروند.
وی در ادامه خواستار ارتباط حداکثری تعامل مدیران گروههای آموزشی با مراکز تحقیقاتی در دانشگاه شد و گفت: اساتید دانشگاه جهت ترفیع پایه و ارتقاء رتبه باید نام مرکز تحقیقاتی مرتبط را که با آن کار می کنند در مقالات بیاورند.
معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این نشست به موضوع اعتبار بخشی اشاره کرد و خواستار همکاری گروههای آموزشی در بخش اعتبار بخشی شد .
دکتر خرم خورشید، مسئله محوری های آموزشی به سمت فعالیتهای اجتماعی، حرکت به سوی آموزشی شدن بیمارستان رفیده، بازدید از بیمارستان توانبخشی رفیده، بیمارستان روانپزشکی رازی و سایر کلینیکهای مرتبط به دانشگاه در قالب تورهای بیمارستانی، بهره مندی از ظرفیت کهورت بینظیر سالمندی در اردکان (با توجه به نمونههای متعدد بیولوژیکی و دادههای متعدد، در دسترس بودن در راستای تحقیقات )، فعالسازی دانشجویان مقطع دکترا و بکارگیری این دانشجویان در ارائه برخی واحدهای درسی به دانشجویان کارشناسی و... رااز دیگر مسائل مهم عنوان کرد.
وی به ارائه گزارش اقدامات انجام شده در سال گذشته و سال تحصیلی جدید پرداخت و گفت:با توجه به نقش مهم و تاثیرگذار استادان بر دانشجویان و اهمیت مسائل تربیتی و فرهنگی در کنار مسائل آموزشی، امیدواریم استادان با دانشجویان جدید الورود و سایر دانشجویان تعامل نزدیکی داشته باشند و چتر حمایتی خود را برای این گروه ها بگسترانند.
دکتر سعید فطوره چی مدیر مدیریت امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در این نشست به تشریح گزارش اقدامات انجام شده در سال گذشته و سال تحصیلی جدید ، روند ثبت نام دانشجویان ارشد و کارشناسی ، استفاده از ظرفیت مجازی و حضوری جهت تشکیل کلاس های جبرانی، شرایط تائید و تخصیص خوابگاه، توضیح در مورد ثبت نام مالی برخط دانشجویان و وظایف کلی اساتید مشاور دانشجویان در کل دوره تحصیلی پرداخت.
دکترمحسن واحدی مدیر مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه نیز گزارشی از اعتبار بخشی بیرونی دانشگاه، خرید تجهیزات Skill Lab و اتاق کالبدنما و جذب دانشجویان استعداد درخشان ارائه کرد.
کهورت سالمندی اردکان فرصت مطلوبی برای محققان کشور است
دکتر احمد دلبری رئیس مرکز تحقیقات سالمندی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و روسای قبل و در حال حاضر که در رقم خوردن این رویداد بزرگ همکاری داشتند گفت: کهورت سالمندی اردکان فرصت مطلوبی برای محققان کشور است تا با استفاده از دادهها و نمونههای بیولوژیک در حوزههای مختلف تحقیقاتی گام بردارند .
وی بخش اجتماعی کهورت سالمندی را وجه تمایز این کهورت با سایر کهورت ها در کشور عنوان کردو از ارائه تسهیلات لازم جهت حضور دانشجویان مقاطع تحصیلی گوناگون و اعضای هیئت علمی خبر داد.
دکتر دلبری گفت: خوشبختانه همکاریهای علمی مراکز تحقیقاتی متعدد کشور با کهورت سالمندی اردکان آغاز شده است و امیدواریم دانشگاه نیز با بهره مندی از این ظرفیت بی نظیر، نتایج درخشانی را همچون گذشته به کارنامه خود بیافزاید.
تحقیقات با محوریت رفع نیازهای کشور باشد
دکتر حمیدرضا خانکه معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی ضمن تاکید بر اهمیت تحقیقات با محوریت رفع نیازهای ملی ، ازحمایت مالی معاونت تحقیقات و فناوری در طرح های کاربردی در راستای رفع مشکلات کشور خبر داد.
وی گفت: امیدواریم گروههای آموزشی و مراکز تحقیقاتی با تعامل یکدیگر، ایده های ارزشمندی خلق کنند و همانطور که افتخارآفرینی دانشگاه در رتبهبندی تایمز افتخارتک تک افراد دانشگاه است و برای ادامه افتخارات دانشگاه باید تعاملات لازم را داشته باشیم.
دکتر بابک فرزین نیا معاون فرهنگی دانشجویی در این نشست ضمن ارائه گزارش اقدامات انجام شده در سال تحصیلی گذشته و جدید ، از آمادگی کامل معاونت فرهنگی دانشجویی در پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلی مختلف در محورهای خوابگاه های دانشجویی، ایاب و ذهاب، تغذیه، مرکز مشاوره دانشجویی و همچنین برگزاری جشن جدیدالورودی ها و غرفه های متعدد در راستای رفع نیاز این دانشجویان و آگاهی بخشی به این گروه ها در آستانه ورود به دانشگاه و ..خبر داد.
خانم دکتر مریم رنجبر مدیر سیستم اطلاعات پژوهشی دانشگاه نیز در این نشست با ارائه گزارش آماری به میزان همکاری گروههای آموزشی، مراکز تحقیقات و اعضای هیئت علمی با سامانه پژوهان اشاره کرد وبه تشریح میانگین طول زمان و تعداد پایان نامه های ارسال شده از سوی کارشناس گروه/مرکز برای کارشناس کمیته اخلاق در سال 1402 ، نسبت اعضای هیئت علمی همکار با کمیته اخلاق ، وضعیت همکاری اعضای هیئت علمی با کمیته اخلاق، تعداد داوری های اخلاقی پایان نامه های اعضای هیئت علمی با بیشترین همکاری و ...پرداخت و خواستار پیگیری اعضای هیئت علمی نسبت به مباحث سامانه پژوهان و دستورالعمل های مرتبط شد .
وی به برخی از مشکلات شایع کمیته اخلاق در پژوهشهای پزشکی اشاره کرد و گفت : پیشنهاد میشود تدوین ملاحظات اخلاقی، دستورالعملها و راهنماهای لازم برای پایاننامهها و طرحهای پژوهشی و همچنین اطلاع رسانی از طریق اتوماسیون، راهنماها و اطلاعیههای درج شده در صفحه نخست سامانه پژوهان مطالعه شود و به دانشجویان نیز توصیه گردد.
گفتنی است این نشست با ارائه دیدگاه های مدیران آموزشی دانشگاه نسبت به مسائل مختلف آموزشی دانشگاه و تبادل نظر با مسئولان دانشگاه به پایان رسید.