به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛
مهمترین اقدامات معاونت تحقیقات و فناوری دانشگاه طی 9 ماه گذشته
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مهمترین اقدامات این معاونت طی 9 ماه گذشته که از قبول مسئولیت ریاست دانشگاه توسط دکتر حمیدرضا خانکه می گذرد را اعلام کرد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، مهمترین اقدامات این معاونت طی 9 ماه گذشته که از قبول مسئولیت ریاست دانشگاه توسط دکتر حمیدرضا خانکه می گذرد را اعلام کرد.
دکتر حمیدرضا خرم خورشید در گفت وگو با خبرنگار وبدای دانشگاه با ارائه گزارشی از فعالیت های انجام شده در این معاونت، گفت: طی ماه های اخیر، " برنامه استراتژیک معاونت تحقیقات با استفاده از نتایج جلسات بارش افکار SWOT " و " فرایندهای معاونت تحقیقات در همۀ حوزه های زیرمجموعه " تدوین شد، ضمن آنکه " سامانه علم سنجی دانشگاه و مراکز تحقیقاتی " تکمیل شده است.
وی ، « گرفتن مجوز از معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت جهت قرارگیری دانشگاه در لیست آزمایشگاههای جامع تحقیقاتی کشور (در زمینه تجهیزات توانبخشی) و گرفتن مجوز از وزارت بهداشت جهت بررسی و ارزیابی درخواست های مراکز تحقیقات خصوصی که در حیطه جغرافیائی دانشگاه قرار داشته و فعالیت های مرکز درخواستی جز رشته های موجود در دانشگاه می باشد»، را از جمله موفقیت های معاونت تحقیقات برشمرد.
دکتر خرم همچنین، از شروع عملیات عمرانی مرکز رشد دانشگاه گفت که با تامین منابع و اعتبارات لازم از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، امیدواریم شش ماه آینده ، این پروژه ارزشمند کامل شده و به بهره برداری برسد.
وی به فعالیت انجام شده بر روی سامانه پژوهان برای یافتن نواقص این سامانه اشاره کرد و افزود: از چند ماه پیش، فعالیتی در جهت اصلاح خطاها و نواقص سامانه پژوهان براساس گزارش سامانه جامع طرحهای تحقیقاتی وزارت بهداشت آغاز شد، که همچنان ادامه دارد تا اصلاحات ساختاری سامانه برای بهبود عملکرد آن، به نتیجه برسد.
وی در همین ارتباط نیز اظهارداشت: " فرایند تاییدیه معاونت تحقیقات جهت فارغالتحصیلی دانشجویان در سامانه پژوهان " نیز طی ماه های اخیر فعال سازی شد، ضمن آنکه جهت تعریف فرایند ارائه پروپوزال دانشجویان تحصیلات تکمیلی از همان ابتدا در سامانه پژوهان، جلسات متعددی با کارشناسان اداره آموزش برگزار شد که همچنان تحت بررسی برای تکمیل این فرایند هستیم.
معاون پژوهشی دانشگاه، " راه اندازی سامانه پژوهان بر روی پروتکل امن HTTPS و تنظیم گواهینامه های مذکور بر روی WAF "، " طراحی و تنظیم فیلدهای فرم ترجمان دانش پایان نامه ها در سامانه پژوهان " ، " طراحی فرایندی زیر سیستم کتابها در این سامانه (همچنان ادامه دارد) " و " طراحی فرایندی داوری و شورا برای زیر سیستم پایان نامه ها در سامانه پژوهان " را از دیگر فعالیت های این معاونت طی ماه های گذشته ذکر کرد.
وی همچنین در ارتباط با بررسی و ارزیابی مقالات اعضای هیات علمی دانشگاه، گفت: این بررسی و ارزیابی براساس شاخصهای اخلاق در پژوهش جهت ارائه به هیات ممیزه انجام شد، ضمن آنکه آموزش نمایندگان گروههای آموزشی و مراکزتحقیقات برای بروز رسانی صفحات علم سنجی اعضای هیات علمی انجام شده است.
" به روزرسانی سایت diglib.uswr.ac.ir و به روزرسانی و ورود مقالات هر سه ماه یک بار در سامانه dspace.uswr.ac.ir " ، " بارگذاری طرح های تحقیقاتی در سامانه ترجمان دانش وزارت بهداشت و تایید آنها از سوی وزارت، تسهیل صدور و به روزرسانی کدهای اخلاق طرحهای تحقیقاتی و پروپوزالهای دانشجویی از طریق پیگیری، تسریع داوری، پیگیری برای انجام اصلاحات " ، " ارزشیابی مقالات موظفی و طرحهای تحقیقاتی دانشجویان جهت دفاع از پایاننامه و فارغالتحصیلی " و " تصویب طرح های تحقیقاتی در کمیته تحقیقات دانشجویی "، از دیگر اقدامات معاونت تحقیقات است که دکتر خرم خورشید به آنها اشاره کرد.
وی همچنین در ارتباط با دیگر فعالیت های کمیته تحقیقات دانشجویی دانشگاه، افزود: این کمیته طی ماه های گذشته نسبت به " برگزاری وبینارهای توانمندسازی اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی "، " تهیه فهرستی از مجلات علمی-پژوهشی ایرانی و بینالمللی برای هر یک از رشته های دانشگاه " ، " به روزرسانی وب سایت کمیته تحقیقات دانشجویی و اضافه کردن بخش کتابهای صوتی و نحوه پروپوزال نویسی به وب سایت کمیته " ، اقدام کرده است.
دکتر خرم خورشید، " به روزرسانی وب سایت معاونت تحقیقات و فناوری در بخش های مختلف " را از دیگر فعالیت های 9 ماه گذشته ذکر کرد که منطبق با شاخصهای وزارت بهداشت جهت ارزشیابی و پایش برنامه عملیاتی دانشگاه انجام شده است.
وی همچنین با اشاره به فعالیت های دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه، " برگزاری جلسات شورای فناوری دانشگاه، تصویب طرح های فناوری، داوری پرونده های ارجاعی، و تعیین خط مشی های فناوری دانشگاه " را از جمله فعالیت های این دفتر عنوان کرد.
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه، " پیگیری و سامان دهی وضعیت مجلات دانشگاه برای ارتقای ایندکس مجلات یا حفظ ایندکس های به دست آمده " را از مهمترین فعالیت های بخش نشریات ذکر کرد و افزود: در حوزه کتابخانه مرکزی نیز " اطلاعرسانی مداوم خدمات آنلاین از طریق پورتال کتابخانه مرکزی و کانال های روابط عمومی دانشگاه، ورود اطلاعات پایان نامه های دریافت شده از دانشجویان در پورتال جدید کتابخانه " طی این مدت انجام شده و همچنان تداوم خواهد داشت.
به گفته دکتر خرم خورشید، " کارگاه های اخلاق در پژوهش جهت اعضای هیات علمی و دانشجویان " و " کارگاه های داوری و نظارت اخلاقی پژوهش ها برای داوران و ناظران کارآزمایی بالینی و سایر طرح های تحقیقاتی " نیز طی ماه های اخیر برگزار شده است.
انتهای پیام/
تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور