به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی؛
کارگاه آموزشی « ارتباط موثر » در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد
کارگاه آموزشی « ارتباط موثر » از روز شنبه بمدت دو روز، به همت مرکز مشاوره دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، و با حضور کارکنان بخش نگهبانی و حراست دانشگاه در سالن اجتماعات دکتر شاملو دانشگاه برگزار شد.
کارگاه آموزشی « ارتباط موثر » از روز شنبه بمدت دو روز، به همت مرکز مشاوره دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، و با حضور کارکنان بخش نگهبانی و حراست دانشگاه در سالن اجتماعات دکتر شاملو دانشگاه برگزار شد.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، این کارگاه آموزشی بصورت حضوری برگزار شد، اما برای پیشگیری از شیوع کرونا و رعایت فاصله اجتماعی، همکاران شرکت کننده به دو گروه تقسیم شده و در هر روز، گروهی از همکاران شرکت داشتند.
خانم رازانی مدرس این کارگاه آموزشی، هدف از برگزاری این کارگاه را تعامل بهتر و با کیفیت تر کارکنان با ارباب رجوع ذکر کرد و گفت: اکثر افراد در بخش های نگهبانی و حراست دانشگاه از همکاران با سابقه هستند و افرادی هم که جدیدا به این بخش ها پیوسته اند، از توانایی نسبی در تعامل با مراجعه کنندگان به دانشگاه و این بخش ها، برخوردارند، اما برای ارتقای این توانمندی و ایجاد تعاملات بهتر و با کیفیت تر ، این کارگاه برگزار شده است.
وی از اهمیت جایگاه شغلی این همکاران در تعاملات با مراجعین گفت و تاکید کرد که رفتار و طرز برخورد همکاران در نگهبانی دانشگاه و مراکز درمانی تابعه، در نگرش مراجعه کنندگان بویژه آنانی که برای اولین بار به دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی و مراکز درمانی این دانشگاه مراجعه می کنند، بسیار تاثیرگذار است و لذا، توانمندی این افراد در انجام وظایف با حفظ شان و احترام مراجعه کنندگان، از اهمیت بسزایی برخوردار است.
رازانی افزود: انسان ها در تعامل با یکدیگر رشد می کنند و برقراری ارتباط ، وسیله ای برای کسب اطلاعات و ایجاد تعامل است که می تواند بین فردی و یا فرد با اجتماع باشد.
وی، نیازهای اساسی روانشناختی انسان از نگاه ویلیام گلاسر صاحبنظر این حوزه را بیان داشت و در تعریف ارتباط گفت: فرایندی که آگاهانه یا ناآگاهانه، خواسته یا ناخواسته، از طریق آن احساسات و نظرات به شکل پیام های کلامی و غیرکلامی، بیان، ارسال، دریافت و ادراک شوند، ارتباط می گویند.
وی افزود: ارتباط عبارت است از هرگونه تعاملی که شامل انتقال پیام باشد و دارای وجوه " کلامی و فراکلامی " و " غیر کلامی " است.
وی، از " فرستنده، پیام، هدف، گیرنده، شرایط و موقعیت برقراری ارتباط، کانال و میزان تاثیر ارتباط " به عنوان اجزای فرایند ارتباط سخن گفت و در باره هر یک از این اجزاء توضیح داد.
رازانی سپس به مدل های ارتباطی ( مدل انتقال اطلاعات ، مدل تعاملی ) اشاره کرد و مراحل ارتباطات اعم از رسیدن به شرایط ، جلب توجه، فهمیدن پیام و پذیرش پیام را تشریح کرد.
وی در این کارگاه آموزشی که مورد استقبال همکاران قرار گرفته بود، برقراری ارتباط را در سه سطح " درون فردی، بین فردی و عمومی " با مثال و مصادیق هریک بیان داشت و از سه ارتباط منفعلانه، پرخاشگرانه و جرات مندانه (محترمانه و همراه با انعطاف پذیری ) نام برد و در مورد هر یک توضیح داد.
وی در پایان این کارگاه نیز به سئوال های شرکت کنندگان در این ارتباط پاسخ داد.
انتهای پیام/
تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور