تأکید رئیس دانشگاه بر نقش مدیریت دانش و آموزش مدیران در تحول اداری
دکتر سید علی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی بر لزوم توجه جدی به مدیریت دانش، اصلاح فرآیندها و آموزش مدیران بهعنوان سه محور کلیدی در مسیر تحول اداری تأکید کرد.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سیدعلی حسینیرئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی با اشاره به هفت محور و ۴۴ شاخص مطرحشده در این نشست گفت: مدیر توسعه و تحول سازمان باید در این فرآیند نقش برجستهتری داشته باشد و حضور او در شورای معاونین ضروری است.
وی با اشاره به اهمیت بهرهوری در سازمان، مدیریت دانش را یک پیشنیاز مهم در موفقیت تحول اداری دانست و افزود:اصلاح فرآیندها باید همزمان موجب رضایتمندی کارکنان و همچنین افزایش رضایت مردم و دانشجویان شود.
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد که در نظام مدیریت باید پرداختیها بهصورت یکسان و با وحدت رویه صورت گیرد تا بیعدالتی و ناهماهنگی در سیستم از میان برود.
دکتر حسینی همچنین بر آموزش مدیران تأکید ویژه داشت و گفت مدیران باید آموزشهای لازم در حوزه مدیریت و رهبری را کسب کرده و توانمندیهای مدیریتی خود را تقویت کنند.
اهمیت پایش ۷ محور و ۴۴ شاخص مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری
دکتر سعید لک، نماینده مرکز مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری وزارت بهداشت، در حاشیه ارزیابیهای دانشگاههای علوم پزشکی کلانمنطقه ۱۰ و در دیدار با رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی، اهمیت پایش ساختارمند ۷ محور و ۴۴ شاخص تخصصی حوزه مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری را مورد تأکید قرار داد و این فرایند را «بخشی اساسی از حکمرانی مبتنی بر شواهد در نظام سلامت» عنوان کرد.وی با بیان اینکه ارزیابیها «روایتی پنهان و آشکار» از کیفیت مدیریت در دانشگاههای علوم پزشکی هستند، گفت:پایشها فراتر از یک فعالیت اداریاند؛ آنها تصویر واقعی از نحوه اداره سازمان، احساس کارکنان و بهتبع آن، کیفیت خدماتی که مردم دریافت میکنند ارائه میدهند.دکتر لک با اشاره به نقش مهم این فرایند در تقویت تصمیمسازی افزود:این ارزیابیها به مدیران کمک میکند تجارب را به اشتراک بگذارند، چالشها را دقیقتر بشناسند و تصمیمها را بر پایه داده و شواهد اتخاذ کنند.وی ادامه داد:این پایشها به ما نشان میدهند کجا ایستادهایم، چه نیازهایی داریم و کدام ظرفیتها هنوز فعال نشدهاند.او در بخش دیگری از سخنان خود، اهمیت توجه به سرمایه انسانی را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد:پایشها بخش پنهان تجربه کارکنان را آشکار میکنند؛ از نیازهای آموزشی تا فشار کاری. بدون توجه به رضایت و انگیزه آنان، هیچ تحول پایداری شکل نمیگیرد.نماینده مرکز مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری وزارت بهداشت، هدف نهایی این ارزیابیها را ارتقای رضایتمندی مردم از خدمات سلامت دانست و گفت:نتیجه تمام این تلاشها در نهایت به مردم میرسد. اگر کیفیت مدیریت اداری ارتقا یابد، کیفیت خدمترسانی در بیمارستانها و مراکز بهداشتی نیز بهطور محسوسی ارتقا پیدا میکند.وی در پایان تأکید کرد:فرایند پایش با دقت و تحلیل عمیق انجام میشود تا مبنای بهبود مستمر در حوزه مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری در دانشگاههای علوم پزشکی کشور باشد.
در پایان کوروش حجت شمامی مدیریت توسعه سازمان و منابع انسانی دانشگاه از ریاست دانشگاه که با حضور در جلسه با ایراد راهنمودهای راهگشا ، معاونت توسعه مدیریت منابع دانشگاه با حمایت های همه جانبه و جناب آقای دکتر لک نماینده محترم مرکز توسعه مدیریت و تحول اداری وزارت بهداشت و همکاران ارجمندم در دانشگاه های علوپزشکی اهواز ، دزفول ، لرستان ، بهبهان و آبادان که در این دانشگاه میزبان ارزیابان محترم در تاریخ 15 آذر ماه 1404 بودیم و همچنین با تقدیر از همکارانم در مدیریت توسعه سازمان و تحول اداری دانشگاه تاکید داشتن که تنها راه تحول در هر سازمان تکریم سرمایه انسانی آن سازمان می باشد.
پایان پیام/
نظر دهید