• 1401/04/08 - 18:03
  • - تعداد بازدید: 2210
  • - تعداد بازدیدکننده: 80
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
رئیس مرکز تحقیقات مقاومت های میکروبی دانشگاه علوم پزشکی ایران:

ترجمان دانش، پاسخی برای چالش " شکاف انتقال دانش " است

رئیس مرکز تحقیقات مقاومت های میکروبی دانشگاه علوم پزشکی ایران امروز (چهارشنبه) در کارگاه " تدوین خبر ترجمان دانش " دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: نظام مراقبت سلامت در دنیا با چالش چگونگی پرکردن موثر شکاف بین آنچه می دانیم و آنچه عمل می کنیم، روبه روست. این فاصله، " شکاف انتقال دانش " نامیده می شود و ترجمان دانش به عنوان یک پاسخ احتمالی به این چالش پدیده آمده است.

   رئیس مرکز تحقیقات مقاومت های میکروبی دانشگاه علوم پزشکی ایران امروز (چهارشنبه) در کارگاه " تدوین خبر ترجمان دانش " دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: نظام مراقبت سلامت در دنیا با چالش چگونگی پرکردن موثر شکاف بین آنچه می­ دانیم و آنچه عمل می کنیم، روبه روست. این فاصله، " شکاف انتقال دانش " نامیده می ­شود و ترجمان دانش به عنوان یک پاسخ احتمالی به این چالش پدیده آمده است


   به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر سارا مینائیان عضو کمیته ترجمان دانش دانشگاه علوم پزشکی ایران در جمع اعضای هیات علمی شرکت کننده در این کارگاه ، افزود: دانشگاه، به عنوان یکی از مهم­ترین منابع تولید دانش باید با سازمان­ های مصرف کننده­ ی این دانش ارتباط مناسبی داشته باشد و  از طریق این ارتباط به انتقال موثر دانش به آن­ها اقدام نماید.


   وی همچنین در کارگاه " تدوین خبر ترجمان دانش " که به همت مدیریت اطلاع رسانی پزشکی و منابع علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد، اظهار داشت: این ارتباط یک فرایند دوطرفه بوده و از تعامل بین دانشگاه و سازمان­ های مرتبط در جامعه، آموزش و تحقیقات دانشگاه ­ها منشعب می شود و اثربخشی فعالیت­ های دانشگاه و سازمان­های مربوطه ارتقاء می­ یابد .


    سرپرست پژوهشکده بیولوژی و بیماری های عفونی دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت: یکی از مهم­ترین بخش­ های انتقال دانش از دانشگاه و مراکز پژوهشی به کاربران، شناسایی همه جانبه مخاطبان، ترجمان یافته­ های پژوهشی به زبان مخاطبان، ذی نفعان و کاربران می­باشد


   مینائیان‌ تصریح کرد: ترجمان دانش، فرایندی است که تعامل بین پژوهشگران و استفاده ­کنندگان در بخش­ های مختلف، از انتخاب موضوع پژوهشی تا انتشار آن، به نحوی که امکان بهره برداری از دانش بیشتر شود را تبیین می­نماید.


   وی گفت: جزیره‌ای عمل کردن علم و صنعت و ارتباطات بین بخشی موجب شده از دانش کاربردی دور بمانیم اما با بحث ترجمان دانش و در گام اول با ارتباط و شناسایی مخاطب در کنار تیم متشکل از متخصصانی که در ارائه راه حل همراه می‌شوند، می توانیم دانش کاربردی و حل مسائل را به خوبی عهده دار شویم .


   دکتر مینائیان افزود: باید موضوع ترجمان دانش جدی گرفته شود و در تمام زمینه ها به ویژه مسائل بهداشت و درمان جدی گرفته شود که خوشبختانه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با پایگاه انتشارات نتایج پژوهش و کارگاه های ترجمان دانش درصدد تقویت این موضوع است.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ – نعیمی پور


  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 23054
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: