به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛
دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم بهزیستی وتوانبخشی رتبه برتر این بخش را کسب کرد
مسئول نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از کسب رتبه برتر دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان این دانشگاه در کشور خبر داد.
مسئول نمایندگی دفتر نهاد مقام معظم رهبری دردانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی از کسب رتبه برتر دفتر هم اندیشی استادان و نخبگان این دانشگاه در کشور خبر داد.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، حجت الاسلام و المسلمین "سید وحید معتمدی" ضمن تبریک به استادان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی و تشکر از مسئولان اجرایی دفتر هم اندیشی اساتید و نخبگان ، خواستار تداوم حضور اعضای هیات علمی در جلسات هم اندیشی شد.
وی همچنین خواستار مشارکت حداکثری گروه های آموزشی و اعضای هیات علمی در ارائه موضوعات علمی، فرهنگی و ... به دفتر نهاد رهبری دانشگاه شد.
حاج آقا معتمدی با اشاره به فیوضات ماه مبارک رمضان بعنوان ماه بهار قرآن ی گفت: ویژگی فردی که عمل حسنه دارد، به نیت خالصانه، عقل، تقوا، حضور قلب و استمرار عمل برمی گردد که امیدواریم همگی در این عرصه گام برداریم.
********
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت: پژوهشهای تک رشتهای دانشگاه راهگشای مشکلات جامعه نیست
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: پژوهشهای تک رشتهای در دانشگاه باید کنار گذاشته شود و رشتههای دانشگاهی همسو با هم در صدد رسیدن به دانشگاههای نسل سوم و چهارم باشند.
"سیدعلی حسینی" در گفت و گو با خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: طراحی بستههای تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی وزارت بهداشت نشان میدهد که نقش اعضای هیات علمی در دانشگاههای نسل نو امری تأثیر گذار است و باید برای رسیدن به افق بلند تا 2030 از برنامههای مدون نظام سلامت و آموزش پزشکی گذر کنیم و اساتید در این عرصه به عنوان فرماندهان در گسترش حوزه آموزش عالی نقش آفرینی میکنند.
وی در نشست هم اندیشی استادان و نخبگان دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، همچنین اظهار کرد: اعضای هیات علمی رکن اصلی فعالیتهای علمی و خدمات سلامت در دانشگاهها و به ویژه دانشگاههای علوم پزشکی هستند و سهم اساسی در پیشبرد و اهداف نظام آموزش علوم پزشکی کشور دارند.
حسینی گفت: در حال حاضر 70 دانشگاه در عرصه دانشگاههای علوم پزشکی آماده ارائه خدمات هستند و 200 هزار دانشجو در مقاطع مختلف تحصیلی، 18 هزار عضو هیات علمی، 180 انجمن علمی و 50 قطب علمی بسترهای عظیمی را در عرصه تحول و نوآفرینی ایفا کردند که امیدواریم همگی دغدغه گرایش به دانشگاههای نسل نو و کارآفرین را داشته باشند.
رئیس مرکز امور هیات علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: تحقیقات و مقالاتی که نتواند به رفاه و سلامت بیانجامد، برای کشور موثر نیست و اساتید دانشگاهها با تکیه بر بستههای تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی که دانشگاههای نسل سوم را در نظر گرفته است ، میتوانند در این عرصه موفق ظاهر شوند و اگر استادان دانشگاه تولیدات علمی را به بهره برداری، کسب و کار، سرمایه، علم نوین و ارزش افزوده از منابع علمی منتج کنند میتوانیم حرف زیادی برای گفتن داشته باشیم اما هنوز نگاه اقتصادی ما به سمت نفت و گاز است و باید با توجه به دغدغههای مقام معظم رهبری ، سایر مسئولان و مدیران ارشد دانشگاههای نسل سوم را اولویت اساسی بدانیم و برای رسیدن به آن تلاش کنیم.
وی در جمع اعضای هیات علمی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی اظهار کرد: بسته آمایش سرزمین و مأموریت گرایی تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی مبتنی بر برنامه آموزش عالی حوزه سلامت رسالتهایی را برای همه دانشگاهها مقرر کرده است و با توجه به اهمیت توسعه و تقویت علوم اجتماعی، توانبخشی و سلامت اجتماعی اعضای هیات علمی این دانشگاه باید در راستای مأموریتهای ابلاغی وزارت بهداشت گام بردارند.
حسینی افزود: اعضای هیات علمی دانشگاهیان برای رسیدن به دانشگاههای نسل نو و حل مشکلات جامعه، باید نگاه فرا رشتهای داشته باشند و با مشارکت بین رشتهای و با حفظ ماهیت خود انستیتوی پژوهشی راه بیاندازند و با شناسایی توانایی رشتههای آموزشی مقالات کاربردی را برای جامعه طراحی و تبیین کنند.
رئیس مرکز امور هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: برای رسیدن به دانشگاه نسل سوم باید از ارکانی نظیر پهپاد، هوش مصنوعی، اینترنت اشیاء، چاپ سه بعدی و... بهره مند شد و آموزش مجازی را که یکی از عناوین بستههای آموزش پزشکی است ، در نظر داشت و در صدد فعال سازی سرویس خدمات سلامت در دانشگاههای نسل سوم بود.
*******
معاون آموزشی دانشگاه: برای داشتن دانشگاه بدون مرز باید نگاهی بدون مرز داشته باشیم
معاون آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی در نشست هم اندیشی اعضای هیأت علمی بیان کرد: باید مفاهیم دانشگاه نسل سوم و چهارم و ساختار آن برای اعضای هیأت علمی تکرار شود تا اساتید به اهمیت آن اشراف پیدا کنند ، همچنین برای داشتن دانشگاه بدون مرز باید نگاهی بدون مرز داشته باشیم اما اکنون فقط خودمان را میبینیم و اجازه نمیدهیم چیزی فراتر از تفکر ذهنی ما در عرصه دانشگاهی وارد شود.
" آرش میرابزاده " گفت: دانشگاههای علوم پزشکی و سایر دانشگاههای کشور برای رسیدن به دانشگاههای فناور و کارآفرین باید پتانسیل گروههای آموزشی خود را بازنگری کنند و در گام بعد باید با انجام پژوهشهای بین بخشی در کنار حضور اساتید راهنما به اعضای هیأت علمی و دانشگاهیان فرصت دهیم تا حرفها را عملیاتی کنند.
وی در خصوص دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی افزود: خوشبختانه بستههای تحول و نوآوری آموزش علوم پزشکی برای دانشگاههای علوم پزشکی کشور یک فصل الخطاب است و با دادن راهکار مشخص میتوان استراتژی روشنی را دنبال کرد.
انتهای پیام /
تهیه خبر: گلرخ