به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛
رئیس دانشگاه: همفکری سه حوزه آموزش، پژوهش و درمان، در شورای پژوهش دانشگاه شکل می گیرد
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در شورای پژوهشی دانشگاه ضمن تاکید بر تشکیل جلسات منظم این شورا، گفت: همفکری سه حوزه آموزش، پژوهش و درمان، در این شورا شکل می گیرد.
رئیس دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در شورای پژوهشی دانشگاه ضمن تاکید بر تشکیل جلسات منظم این شورا، گفت: همفکری سه حوزه آموزش، پژوهش و درمان، در این شورا شکل می گیرد.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر" امیرمسعود عرب" در این جلسه که با حضور سه معاون تحقیقات، آموزش و درمان دانشگاه و دیگر اعضا برگزار شد، افزود: این شورا صرفا به تصویب طرح های پژوهشی نمی پردازد، بلکه تبادل نظر و بررسی تصمیم های گروه های آموزشی و در نهایت، سیاستگذاری حوزه پژوهش در این شورا انجام می شود.
وی تصریح کرد: ارتباط بهتر پژوهش با آموزش و درمان خیلی مهم است و مسایل مشترک مانند اینکه هیات علمی پژوهشی با آموزشی چه تفاوتی دارد و چه انتظاری از آنان در مراکز تحقیقاتی داریم، می تواند با همفکری همدیگرو جمع بندی مبانی فکری در این شورا، به مرحله اجرا برسد.
دکتر عرب افزود: ارتباط این شورا با حوزه درمان مهمتر است چرا که مسایلی همچون دستورالعمل های آموزشی، بسته های طرح تحول سلامت، مدیریت منابع مالی و... می تواند در شورای پژوهشی که جایگاه حقوقی دارد میان معاونان و اعضای شورا به بحث و بررسی گذاشته شده و به نتیجه و برنامه ریزی برسد.
******
تاکید شورای پژوهشی دانشگاه بر شرکت اعضای هیات علمی در کارگاه آموزشی " نوپا "
در ادامه این نشست، دبیر شورای پژوهشی با طرح دستورجلسه، بر شرکت تمامی اعضای هیات علمی و پژوهشگران در کارگاه آموزشی نظام نوین اطلاعات پژوهش های پزشکی ایران (نوپا) که توسط مسئولان بخش مربوطه در وزارت بهداشت در تاریخ هفتم بهمن ماه در دانشگاه و در بیمارستان توانبخشی رفیده برگزار می شود، تاکید کرد.
دکتر" فروزان " افزود: پیش از این، آموزش کار با این سامانه توسط دو تن از کارشناسان با تجربه دانشگاه، به دانشجویان تحصیلات تکمیلی ارائه شده است، اما با توجه به کاربرد این سامانه، از مسئولان این بخش در وزارت بهداشت خواسته شد تا برای اساتید و اعضای هیات علمی دانشگاه این کارگاه را برگزار کنند و امیدوارم اعضای هیات علمی از این کارگاه که کیفیت بالایی خواهد شد، استفاده کنند.
وی سپس، بازنگری اولویت های پژوهشی دانشگاه را مطرح کرد که بویژه در حوزه های سلامت اجتماعی و روانی نیاز به کار بیشتر دارد، که دکتر" حسن رفیعی " در مورد حوزه سلامت اجتماعی، به اقدامات وزارت کشور درمورد رصد آسیب های اجتماعی اشاره کرد و گفت: با توجه به مجموعه اطلاعات بدست آمده توسط وزارت کشور و گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی این حوزه در دانشگاه می توان به جمع بندی برای تعیین اولویت های این بخش برسیم.
******
شورای پژوهشی دانشگاه بر توجه و تداوم برگزاری نشست های ترجمان دانش توسط مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی تاکید کرد
دبیر شورای پژوهشی با اشاره به برگزاری نشست های ترجمان دانش با همکاری مرکز تحقیقات رفاه اجتماعی دانشگاه، بر توجه و تداوم برگزاری این نشست ها از سوی دیگر مراکز تحقیقاتی و گروه های آموزشی تاکید کرد.
دکتر فروزان، گفت که برگزاری این نشست ها بستر انتشار یافته های پژوهشی را فراهم کرده و همچنین، به تقویت ارتباطات و مشارکت سازمان ها و نهادهای ذیربط کمک می کند.
وی افزود: گروه های آموزشی و مراکز تحقیقاتی می توانند مستقیما برای ارائه طرح ها و پروژه های خود، به معاونت پژوهشی پیشنهاد بدهند.
در ادامه این نشست، طرح های پژوهشی ارائه شده به شورا مطرح شد و ضمن بررسی آنها توسط اعضا، مقرر شد، محققانی که طرح پژوهشی باز دارند و به هردلیل، نتوانستند در مهلت تعیین شده، به تعهد خود عمل کنند، از ارائه طرح جدید به شورا، خودداری کرده تا بتوانند به تعهد قبلی خود عمل کنند.
انتهای پیام/
تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور