در نشست رئیس دانشگاه با مدیران حوزه معاونت توسعه مدیریت مطرح شد؛
فرایندهای دفتر فنی و امور مالی دانشگاه، سرعت می گیرد
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست با مدیران حوزه معاونت توسعه مدیریت که با هدف هماهنگی بیشتر این حوزه با نقطه نظرات ریاست دانشگاه برگزار شد، بر تسریع در فرایندهای دفتر فنی و امور مالی دانشگاه تاکید کرد.
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست با مدیران حوزه معاونت توسعه مدیریت که با هدف هماهنگی بیشتر این حوزه با نقطه نظرات ریاست دانشگاه برگزار شد، بر تسریع در فرایندهای دفتر فنی و امور مالی دانشگاه تاکید کرد.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خانکه در ابتدای این نشست، با اشاره به تلاش همکاران معاونت توسعه مدیریت که در « پرداخت های بموقع حقوق و مزایا، تامین منابع و اعتبارات مورد نیاز، تعامل با بانک ها و ارائه تسهیلات به همکاران، اصلاحات فیزیکی در داخل دانشگاه و ... » خود را نشان می دهد، افزود: ماهیت کارهای پشتیبانی اینگونه است که با انجام هزاران فعالیت در حمایت از بخش های مختلف، قدردانی از سوی همکاران مشاهده نمی شود، درصورتی که پشتیبانی این معاونت، در روند فعالیت دیگر بخش های دانشگاه و مراکز درمانی تاثیر بسزایی دارد.
رئیس دانشگاه ضمن تشکر از تلاش همکاران این معاونت که برخی از آنان در روزهای تعطیل هم برای رسیدگی به برخی از امور، در دانشگاه حضور دارند، در عین حال تاکید کرد که برنامه ها حتما هماهنگ با نیازهای بخش های مختلف دانشگاه اجرا شود.
دکتر خانکه، خطاب به هر یک از مدیران معاونت توسعه که در این نشست شرکت کردند، انتظارات خود از بخش های مختلف را بیان کرد و با تشکر از خدمات دکتر طباطبایی در دفتر فنی دانشگاه، نیاز دفتر توسعه فناوری دانشگاه به وقت و توانمندی ایشان را مورد تاکید قرار داد.
دکتر خانکه از مهندس خرم آبادی مدیر جدید دفتر فنی دانشگاه خواست تا ارزیابی از نیازهای بخش های مختلف داشته باشد و با سرکشی دوره ای به ساختمان های دانشگاه، حتی قبل از اینکه همکاران مشکلی را اعلام کنند، دفتر فنی نسبت به رفع آن اقدام کند.
وی همچنین از دفتر فنی خواست که فرایندهای این دفتر بازنگری و تعریف شود و با اعلام فرایندها به همکاران دانشگاه، به اجرای آنها سرعت بدهد و در صورتی که اجرای درخواستی، امکانپذیر نیست، حتما درخواست کننده را در جریان اقدامات انجام شده و علت عدم اجرای درخواستشان، قرار بدهد.
وی ، رسیدگی به تابلوهای راهنمای گروه ها و مراکز تحقیقاتی و همچنین، رسیدگی به فضای عمومی دانشگاه را از دیگر موارد لازم برای پیگیری دفتر فنی دانشگاه ذکر کرد.
رئیس دانشگاه، جذب نیرو در ستاد دانشگاه را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد
رئیس دانشگاه، با تاکید بر عدم افزایش نیرو در ستاد دانشگاه ، جذب نیرو را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد و افزود: جذب نیرو فقط با تائید نهایی اینجانب (رئیس دانشگاه) صورت می گیرد.
دکتر خانکه از مدیر منابع انسانی دانشگاه خواست تا ضمن بازنگری تشکیلات دانشگاه، داشبورد مدیریتی از اطلاعات کمی پرسنل شاغل (رسمی، قراردادی و...) و در شرف بازنشستگی تهیه و در اختیار رئیس و معاونان دانشگاه باشد، تا در صورت لزوم نسبت به رصد وضعیت در هر زمان اقدام شود.
وی همچنین تصریح کرد که شاخص ارزشیابی معاونت ها، براساس فرایندهای اعلام شده، مورد توجه قرار بگیرد.
رئیس دانشگاه در بخش برنامه ریزی بودجه، از مدیر این بخش خواست که بصورت جدی جذب اعتبارات را پیگیری کنند، و بیشتر اوقات خود را به تعامل با مسئولان متناظر در وزارت بهداشت اختصاص بدهند.
دکتر خانکه در مورد دفتر حقوقی دانشگاه نیز پیگیری دریافت سند ملکی بیمارستان روانپزشکی رازی را در اولویت کارهای این دفتر گذاشت و از مدیر این دفتر خواست تا برای رفع موانع، از دفتر حقوقی وزارت بهداشت کمک بگیرند.
*****
سپس، دکتر مهرداد فرخی معاون توسعه مدیریت دانشگاه در سخنان کوتاهی گفت: خدا را شکر که همکاران این معاونت در مجموع، عملکرد مثبت داشتند و از ریاست دانشگاه بابت حمایت از حوزه توسعه، و از همکاران خودم در همه بخش های معاونت تشکر می کنم.
وی، دکتر فرزین نیا را که دارای دکترای تخصصی سلامت در حوادث است، و سالها تجربه مسئولیت در معاونت بهداشت و توسعه ، و رئیس دانشکده در دانشگاه علوم پزشکی قم را دارد، به عنوان " مشاور اجرایی معاونت توسعه دانشگاه " معرفی کرد و از همکاران خود خواست تا با ایشان همکاری کامل داشته باشند.
در ادامه، دکتر فرزین نیا در سخنانی، از تجربه مختصر خود به عنوان معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی قم گفت و درک خود از موقعیت مدیران این معاونت در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی را ابراز داشت.
وی افزود: کار در معاونت توسعه مدیریت، تقریبا مانند همه جا، اینگونه است که هرچه فعالیت کنیم، باز هم انتظارات وجود دارد. اما امیدوارم با کمک و همفکری همدیگر، بتوانیم کارها را پیش ببریم و گره های کوچک را به حداقل برسانیم.
مشاور اجرایی معاونت توسعه همچنین پیشنهاد کرد که می توان ارائه گزارش های ماهانه از فعالیت ها به همکاران را در برنامه معاونت قرار داد.
*****
مهندس سمیه ناظری مدیر واحد فناوری اطلاعات (IT) دانشگاه، « مستندسازی فعالیت ها و بازبینی و ثبت همه سخت افزارها » را از جمله برنامه های این واحد ذکر کرد که اجرای آن آغاز شده است.
وی افزود: واحد IT دانشگاه به تهیه و دسترسی داشبورد مدیریتی توسط هیات رئیسه دانشگاه، کمک می کند.
مهندس ناظری براساس خواست ریاست دانشگاه مبنی بر آموزش کارشناسان و حتی دانشجویان برای کار با نرم افزارهای مختلف، اظهار داشت: برگزاری کارگاه های آموزشی را در برنامه داریم و هدف آموزش و ارتقای دانش این حوزه در میان همکاران را پیگیری می کنیم.
*****
دکتر فروغی مدیر امورمالی دانشگاه از انجام مراحل آخر تهیه صورت های مالی گفت که پیش از موعد مقرر، آماده خواهد شد.
وی از تلاش همکاران خود تشکر کرد و افزود: همکاران این بخش حتی برای انجام برخی از امور، در روزهای تعطیل هم سر کار حاضر می شوند تا پرداخت ها بموقع انجام شود و فرصت ها را از دست نداده و بتوانند منافع دانشگاه و همکاران را در حیطه کاری خود حفظ کنند، مگر آنکه در بعضی مواقع، قوانین دست و پاگیر، کارها را به تاخیر بیاندازند.
*****
کوروش حجت مدیر منابع انسانی دانشگاه نیز بنا به خواست ریاست دانشگاه درباره بازنگری تشکیلات و اصلاح آن گفت: درخواست اصلاح برخی موارد در تشکیلات را به وزارت بهداشت ارائه دادیم و پس از بررسی و در صورت موافقت وزارت بهداشت، امکان تغییر آن وجود دارد.
وی افزود: 25 عنوان شغلی نیز به دانشگاه پیشنهاد شده تا شرح وظایف آن ها را بنویسیم.
وی همچنین درمورد جذب نیرو برای ستاد دانشگاه، یادآوری کرد که طی دو سال اخیر، فقط نیروی خدماتی، پرستار و کمک پرستار جذب شده است.
رئیس دانشگاه در ادامه سخنان مدیر منابع انسانی، بر لزوم تایید و موافقت رئیس دانشگاه با جذب نیرو و بکارگیری افراد تاکید کرد و گفت: اولویت اول در جذب نیرو، بخشخدمات و بعد از آن، و اولویت دوم، نگهبانی دانشگاه باشد، چرا که پاکیزگی و نظافت ، و حفاظت از منابع، باید در اولویت باشد.
دکتر خانکه همچنین از مدیریت منابع انسانی خواست تا شرح وظایف هر کدام از پرسنل روی در اتاق آنان نصب شود تا هر مراجعه کننده با آگاهی از شرح وظایف نصب شده، به واحدها مراجعه کند.
*****
شاهپور عربی مدیر برنامه ریزی بودجه دانشگاه نیز با ارائه گزارش مختصری از وضعیت جذب اعتبارات و بودجه ای دانشگاه، هدف گذاری منابع برای امسال را روی بازسازی ساختمان ها و نگه داشت منابع فیزیکی ذکر کرد.
دکتر خانکه رئیس دانشگاه نیز در این بخش، از همکاران خواست تا همه بازسازی ها و فعالیت ها در سامانه مربوطه بارگذاری شود، ضمن آنکه کمیته های خرید، کارانه ، درآمد و ... بازبینی و فعال شوند.
*****
نادری مسئول دفتر حقوقی دانشگاه، همه مشکلات حقوقی همکاران را ناشی از عدم آگاهی به موارد قانونی ذکر کرد و از رئیس دانشگاه خواست تا کسب نظر دفتر حقوقی برای انعقاد هر قرارداد، از ارکان اصلی عقد هر قرارداد محسوب شود تا بتوان پیش از انعقاد قراردادها، موارد قانونی و حقوقی در آنها رعایت شود.
رئیس دانشگاه نیز در این بخش، ضمن تائید درخواست دفتر حقوقی، اعلام کرد که کلیه قراردادها با تائید دفتر حقوقی منعقد شوند و دفتر حقوقی نیز کمک کند تا نظر کارشناسی در کمترین زمان ممکن اعلام شود و در صورت وجود موانعی در انعقاد قراردادها، راه های قانونی برای اجرای آنها را پیدا کند.
*****
امیر انصاری مدیر امور پشتیبانی و رفاهی دانشگاه در مورد شفافیت در ارائه تسهیلات و وام بانکی به همکاران که مورد نظر رئیس دانشگاه بود، گفت: شرایط دریافت وام و تسهیلات همیشه از طریق اتوماسیون به اطلاع همکاران می رسد، ضمن آنکه زمان و مکان قرعه کشی نیز به همکاران اعلام می شود تا در صورت تمایل، ناظر بر قرعه کشی باشند.
رئیس دانشگاه در مورد اعطای تسهیلات بانکی به همکاران، با تاکید بر اینکه وام به مدیران ارشد دانشگاه تعلق نمی گیرد، به مدیر امور رفاهی توصیه کرد که گروه های آسیب پذیر، بیماران و بقیه پرسنل، به ترتیب در اولویت دریافت وام قرار بگیرند.
دکتر خانکه همچنین از مدیریت امور رفاهی خواست تا زودتر قراردادهای رفاهی منعقد شود و محل های مناسب برای اقامت همکاران جهت گذراندن اوقات فراغت و استفاده از اماکن زیارتی و سیاحتی پیش بینی شود.
گفتنی است؛ رئیس دانشگاه در پایان این نشست، با اعطای لوح تقدیر به دکتر فرهاد طباطبایی قمشه، از خدمات ایشان درمعاونت توسعه دانشگاه قدردانی کرد و گفت: با توجه به اینکه امسال، تاکید مقام معظم رهبری برای فناوری های دانش بنیان است، امیدواریم که بیشترین توانمندی دکتر طباطبایی (مدیر دفتر توسعه فناوری سلامت دانشگاه) در بخش فناوری صرف شود.