• 1402/07/05 - 13:30
  • - تعداد بازدید: 609
  • - تعداد بازدیدکننده: 241
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی :

کارکنان با رضایت شغلی بالاتر، از نظر فیزیک بدنی و توان ذهنی وضعیت بهتری دارند

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: رضایت شغلی عاملی مهم در مشارکت و نقش موثر کارکنان هر سازمان است، بدون شک زمانی که افراد نسبت به شغل خود احساس رضایت کمتری دارند، عملکرد کاری آن‌ها نیز تاثیر منفی پذیرفته و در نهایت از کیفیت زندگی‌شان نیز کاسته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی گفت: رضایت شغلی عاملی مهم در مشارکت و نقش موثر کارکنان هر سازمان است، بدون شک زمانی که افراد نسبت به شغل خود احساس رضایت کمتری دارند، عملکرد کاری آن‌ها نیز تاثیر منفی پذیرفته و در نهایت از کیفیت زندگی‌شان نیز کاسته می‌شود.


به گزارش خبرنگار وبدا، دکتر سیدعلی حسینی رئیس دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در خصوص موضوع رضایت شغلی گفت: رضایت شغلی اصطلاحی است که اغلب افراد در طول زندگی کاری خود بارها آن را می‌شنوند و به‌کار می‌برند؛ البته چگونگی ارزیابی آن در افراد مختلف با جایگاه اجتماعی و تیپ های شخصیتی و نگرش متفاوت،  فرق می‌کند


وی افزود: اهمیت رضایت شغلی از آنجا ناشی می‌شود که بیشتر افراد تقریبا نیمی از ساعات بیداری خود را در محیط کاری می‌گذرانند و با توجه به اهمیت نقش کلیدی خانواده، برخی از  مواقع ارتباط و تعاملات کاری،  بیشتر از ارتباطات خانوادگی است، رضایت شغلی عاملی مهم در مشارکت و نقش موثر کارکنان هر سازمان است، بدون شک زمانی که افراد نسبت به شغل خود احساس رضایت کمتری دارند، عملکرد کاری آن‌ها نیز تاثیر منفی پذیرفته و در نهایت از کیفیت زندگی‌شان نیز کاسته می‌شود


دکتر حسینی تصریح کرد:  رضایت شغلی عبارت است از حدی از احساسات و نگرش‌های مثبت که افراد نسبت به شغل خود دارند،  وقتی یک شخص می‌گوید دارای رضایت شغلی بالایی است، این بدان مفهوم است که او واقعا شغلش را دوست دارد، احساسات خوبی درباره کارش دارد و برای شغلش ارزش زیادی قائل است و می توان گفت، کارکنان با رضایت شغلی بالاتر، از نظر فیزیک بدنی و توان ذهنی و به طور کلی سلامت روحی و روانی در وضعیت خوبی قرار دارند.


وی افزود: زمانی که افراد از کار خود راضی باشند، کارایی آن‌ها بالا می‌رود؛ یعنی زمانی افراد کارایی مطلوب و اثربخش خواهند داشت که بین انتظارات و میزان توانمندی‌ها و قابلیت‌های آنان ارتباط مناسبی باشد و در شرایط پرفشار کاری سیستم حمایت گر، اعتبار و ارزش مناسبی چه در محیط کار و یا سطح جامعه داشته باشد،  رضایت شغلی در رفتار عملی کارمندان اثر بسزایی دارد و به نحو مؤثری اثر خود را در شغل فعلی، کارا بودن، اثربخش بودن و آمادگی جهت ارتقاء شغلی نشان می‌دهند


دکتر حسینی انتقاد سازنده را رکن دیگری از رضایت شغلی عنوان کرد و گفت:  انتقاد سازنده می‌تواند بخشی از اجرای استراتژی‌های بهبود، برای کمک به کارکنان در تعیین و دست‌یابی به اهداف کاری آن‌ها باشد؛ هم‌چنین، می‌تواند فضای مثبتی را ایجاد کند که پرسنل برای سؤال کردن، درخواست کمک و ارائه‌ی بازخورد و ایده‌های خود راحت باشند، در حقیقت نقدی صحیح است و به نتیجه ختم می‌شود که مسئله را به طور دقیق ارزیابی کرده و جز نقد، راه حل نیز ارائه شود و موجب اصلاح فرایند کاری شود وبیان  انتقاد سازنده  بدون تعارض منافع در صورت لزوم به مدیران و در سطوح بالاتر به اصلاح فرایندها و بهبود رضایت شغلی می‌انجامد .


وی تصریح کرد: در فضای کاری،  مسائل اجتماعی و ارتباطی با همکاران و ارباب رجوع برخی افراد دغدغه‌های شخصی فراوان دارند اما در کار و جامعه، مدیران،  اطلاعی از وضع فرد ندارند و باید این موارد توسط کارکنان با مدیر مطرح شود و در فضای دوستانه این موارد حل و فصل شود تا روی کارکرد اثر نگذارد و  سیکل معیوب در زندگی شخصی فرد و سیستم ایجاد نکند.


دکتر حسینی ضمن تشکرزحمات از کارکنان دانشگاه گفت:خوشبختانه عملکرد کارکنان دانشگاه مطلوب است ، درخشش نام دانشگاه در رنبه بندی جهانی تایمز گواه این مطلب است و کارکنان دانشگاه همانند یک خانواده بزرگ  در راستای ماموریت های دانشگاه، مشارکت و همدلی دارندو امیدواریم در سال تحصیلی جدید نیز با حمایت و کمک کارکنان در کنار استادان و دانشجویان شاهد درخشش نام دانشگاه باشیم .


 


 


  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 27193
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: