اولین جلسه یادگیری مبتنی بر مورد در فیزیوتراپی برگزار شد
برای اولین بار جلسه یادگیری مبتنی بر مورد (Case-based Learning) در فیزیوتراپی به همت مرکز تحقیقات توانبخشی اختلالات عصبی-عضلانی-اسکلتی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه،دکتر محمد جواهریان عضو هئیت علمی گروه آموزشی فیزیوتراپی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نخستین جلسه "یادگیری مبتنی بر مورد" Case-Based Learning (CBL) در آموزش فیزیوتراپی گفت: برنامه های آموزشی CBL بگونهای طراحی میشوند که در آن با ارائه یک کیس بیمار، مراحل تشخیص، تصمیم گیری بالینی و درمان مبتنی بر شواهد بحث میشود، از آنجایی که همواره اخذ تصمیم های بالینی و اجرای درمان در فیزیوتراپی یک چالش بوده است، مرکز تحقیقات توانبخشی اختلالات عصبی-عضلانی-اسکلتی تصمیم گرفت که با حضور اساتید، دانشجویان کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفهای برنامههای یادگیری مبتنی بر مورد را بصورت منظم و پیوسته برگزار کند.
دبیر علمی این رویداد گفت : در این جلسه، یک مورد پیچیده بالینی با شکایت درد در شانه راست بررسی شد و دانشجویان در این برنامه به سه گروه همگن تقسیم شدند و یک راهنما برای هر گروه تعیین شد که خط فکری برای تصمیم گیری بالینی آن ها را راهنمایی کردند، در نهایت هم پس از طرح موضوعات گرفتن تاریخچه، ارزیابی، طرح ریزی درمانی و انتظارات درمان، اساتید گروه توضیحات خود را ارائه دادند.
گفتنی است این جلسات قرار است بصورت ماهیانه توسط مرکز تحقیقات توانبخشی اختلالات عصبی-عضلانی-اسکلتی و با حضور دانشجویان و اساتید گروه فیزیوتراپی برگزار شود.
پایان پیام/
نظر دهید