به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛
تعامل انجمن علمی دانشجویی "روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی" با دیگر تشکل های علمی
انجمن علمی دانشجویی " روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی " دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هفته گذشته ضمن شرکت در جشنواره حرکت ، با دیگر تشکل های علمی شرکت کننده در این جشنواره ، تعامل کرد.
انجمن علمی دانشجویی " روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی " دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی هفته گذشته ضمن شرکت در جشنواره حرکت ، با دیگر تشکل های علمی شرکت کننده در این جشنواره ، تعامل کرد.
" فاطمه رضوی " دبیر این انجمن علمی درباره برنامه های اجرا شده در جشنواره حرکت به خبرنگار وبدای دانشگاه گفت: انجمن ضمن آنکه یک غرفه برای معرفی خود در محل جشنواره داشت ، اما اعضای انجمن با حضور در غرفه تشکل های شرکت کننده و گفت وگو با نمایندگان آنها، تبادل نظر و اطلاعات لازم را انجام دادند.
وی افزود: در این برنامه ، انجمن جوانان کاشت حلزون نیز به همراه یکی از اعضای هیات علمی دانشگاه شرکت کرد و در خصوص چگونگی تقویت ارتباطات اجتماعی این جوانان با افراد عادی گفت وگو کردند.
رضوی ، از برگزاری نشست علمی دانشجویان غرفه های مختلف جشنواره به دعوت انجمن علمی دانشگاه علوم بهزیستی در کافه کتاب جشنواره گفت ، که دبیران انجمن ها و تشکل های مربوط به کودکان استثنایی در این نشست شرکت کرده و در خصوص کودکان مبتلا به اوتیسم ، ناشنوایی و هر آنچه که مربوط به کودکان استثنایی می شد ، با یکدیگر تبادل نظر کردند.
وی از شرکت گروه اعضای انجمن علمی دانشجویی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه در جشنواره حرکت ، راضی بود و نتایج آن را بسیار ارزشمند ارزیابی کرد.
از وی درباره چگونگی تاسیس و اهداف انجمن علمی دانشجویی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی پرسیدیم و رضوی با اشاره به اینکه کودکان دارای هر نوع اختلال جسمی ، ذهنی ، خلقی و رفتاری ، در گروه کودکان استثنایی قرار می گیرند، اظهارداشت : این انجمن که در خصوص کودکان استثنایی و خانواده های آنان فعالیت می کند از اسفندماه 1394 کار خود را رسما آغاز کرد.
دبیر علمی انجمن افزود: انجمن ، شاخه ای از گروه آموزشی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه علوم بهزیستی است که از سال 1382 تاکنون نسبت به پذیرش دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد رشته روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی اقدام کرده ، ضمن آنکه طی سالهای 85 تا 88 نیز مجری برگزاری دوره های کاردانی مربی معلولان ذهنی دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده است.
رضوی درمورد اهداف این انجمن علمی اظهارداشت: " آشنایی اساتید با دانشجویان و دانشجویان با یکدیگر جهت تبادل اطلاعات علمی ، برگزاری جلسات آموزشی ، کنگره ها و سمینارهای داخل گروهی ، برگزاری کارگاههای آموزشی مرتبط با این رشته ، بازدید از مراکز آموزشی و توانبخشی" از اهداف علمی – آموزشی انجمن علمی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی می باشد .
وی ، از وجود کانال تلگرامی خاص انجمن علمی روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی با حدود 400 عضو ، از دانشجویان رشته های مختلف توانبخشی ، تا اساتید بنام دانشگاههای سراسر کشور گفت و همچنین ، چاپ ماهنامه و راه اندازی وب سایت انجمن را در آینده ای نزدیک نوید داد.
انتهای پیام /
تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور