• 1402/06/27 - 14:36
  • - تعداد بازدید: 627
  • - تعداد بازدیدکننده: 241
  • زمان مطالعه : 3 دقیقه
دبیر علمی هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی :

دانشجویان تحصیلات تکمیلی درصدد کاربردی کردن دانش و رفع نیاز جامعه باشند

هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی با عنوان " بررسی سالیانه آخرین پژوهش‌های کاردرمانی"، دوشنبه 27 شهریورماه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.

هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی با عنوان " بررسی سالیانه آخرین پژوهش‌های کاردرمانی"، دوشنبه 27 شهریورماه در دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی برگزار شد.


دکتر ابراهیم پیشیاره دبیر علمی هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی گفت: در دانشگاه باید جنبش علمی شکل بگیرد تا زمینه‌های کسب جایگاه‌های بالاتر را برای افراد علمی در این رشته به دست بیاوریم و  کسب جایگاه علمی بالاتر، زمینه ساز ارائه خدمات بیشتر و با کیفیت‌تر برای جامعه هدف خواهد بود .


وی افزود:  خوشبختانه بنده از اولین سمپوزیوم کاردرمانی،  دبیر علمی بودم، طی ایام کرونا این سمپوزیوم برگزار نشد اما امسال با کمک ریاست دانشگاه، مساعدت‌های مدیر گروه کاردرمانی، کارشناسان آموزش مداوم و .. توانستیم هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی  را برگزار کنیم و دانشجویانی را که از پایان نامه خود دفاع نکرده‌ بودند، گرد هم آوریم و نکته مهمتر اینکه  در بحث انتقال و رشد اطلاعات بین دانشجویان در آموزش پزشکی می‌بینیم که آموزش‌هایی که بین دانشجویان تبادل می‌شود در رشد رشته، کمک شایانی می‌کند.


دکتر پیشیاره گفت: اولین هدف این رویدادعلمی  این است که دانشجویانی که در ابتدا یا میانه راه و در  انتخاب عنوان پروپوزال هستند در محضر استادان، میهمانان خارج از دانشگاه و دانشجویان ، ارائه مطلب داشته باشند .
دبیر علمی هفتمین سمپوزیوم کاردرمانی گفت:  این سمپوزیوم با عنوان بررسی سالیانه آخرین پژوهش‌های کاردرمانی و با حضور کمیته اجرایی متشکل از دانشجویان منتخب مقطع کارشناسی و دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد و کمیته علمی متشکل از اعضای هیئت علمی گروه کاردرمانی دانشگاه  برگزار شد.
وی افزود: خوشبختانه در کشور چند سالی است که بحث ترجمان دانش که به کاربردی کردن دانش و رفع نیاز جامعه می‌پردازد، مطرح شده است و  این سمینار دانشجویی نیز  در انتخاب موضوع پایان نامه های کاربردی ایفای نقش می کند و دانشجویان نباید صرفا" با انتخاب موضوع پایان نامه  در پستوی گروه آموزشی کار کنند بلکه دانشجویان تحصیلات تکمیلی درصدد کاربردی کردن دانش و رفع نیاز جامعه باشند .


رسالت دانشگاه، پرورش افراد متخصص در تغییر صحیح افکار در راستای نیاز جامعه


وی افزود: رسالت دانشگاه، پرورش افراد متخصص در تغییر صحیح افکار جامعه و در راستای نیاز جامعه است و دانشجویان مقطع تحصیلات تکمیلی باید با تشخیص نیازمندی‌ها با استدلال صحیح، برخورد منطقی و شیوه‌های علمی در عرصه های علمی و  اجتماعی، ورود پیدا کنند و این رویداد علمی در راستای این مهم، نقش آفرینی می کند.


عضو هئیت علمی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در پایان گفت:  دانشجویان نیازمند امید هستند و در خلال سمپوزیوم‌ها و رویدادهای علمی و فرهنگی با  ارتباط با فرهیختگان و صاحب نظران تخصصی  رشته،  ارتباط با فعالان اقتصادی رشته، ملاقات‌های ماهیانه علمی با استادان و متخصصان، ارتباط با متخصصان علمی خارج از کشور و غیره این امیدآفرینی محقق می شود و  خوشبختانه با برگزاری این سمینارها و رویدادهای علمی از سوی گروه کاردرمانی دانشگاه در راستای این هدف گام‌های خوبی برداشته‌ایم و برنامه های متعددی را در سال تحصیلی جدید درنظر داریم .


گفتنی است معرفی مقیاس تحرک عملکردی در کودکان و نوجوانان با فلج مغزی، بررسی ابزارهای ارزیابی و تشخیصی موجود در حوزه سندروم درد منطقه‌ای پیچیده ، معرفی آزمون نیمرخ حسی در کودکان با آسیب بینایی، معرفی مقیاس ارزیابی کنترل حرکت انتخابی اندام فوقانی، ارتباط بین وضعیت بدنی غیر متقارن با تعادل و درد در کودکان فلج مغزی اسپاستیک و ...بخشی از عناوین است که توسط دانشجویان مقطع  کارشناسی ارشد رشته کاردرمانی در هفتمین دوره سمینار دانشجویی کاردرمانی ارائه شد و مورد استقبال مخاطبان قرار گرفت.


 



 


 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 27119
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: