• 1399/11/08 - 21:30
  • - تعداد بازدید: 1685
  • - تعداد بازدیدکننده: 89
  • زمان مطالعه : 11 دقیقه
به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی؛

مدیران گروه های آموزشی از همکاری دانشگاه با سازمان بهزیستی و دانشگاه تربیت مدرس استقبال کردند

گردهمایی مدیران گروه های آموزشی، با شرکت رئیس دانشگاه، معاونان آموزشی، فرهنگی – دانشجویی، درمان، توسعه مدیریت، و جمعی از مدیران معاونت آموزشی بصورت مجازی و حضوری برگزار شد و مدیران گروه های آموزشی از همکاری دانشگاه با سازمان بهزیستی و دانشگاه تربیت مدرس، استقبال کردند.

  گردهمایی مدیران گروه های آموزشی، با شرکت رئیس دانشگاه، معاونان آموزشی، فرهنگی – دانشجویی، درمان، توسعه مدیریت، و جمعی از مدیران معاونت آموزشی بصورت مجازی و حضوری برگزار شد و مدیران گروه های آموزشی از همکاری دانشگاه با سازمان بهزیستی و دانشگاه تربیت مدرس، استقبال کردند.


    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر محمدرضا خدایی معاون آموزشی در ابتدای این نشست، با اشاره به ملاقات هیات رئیسه دانشگاه با دکتر قبادی دانا رئیس و مسئولان سازمان بهزیستی کشور، محور همکاری بین دانشگاه و سازمان بهزیستی را فعالیت های مشترک آموزشی و پژوهشی ذکر کرد، ضمن آنکه مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی، برای دانشجویان دانشگاه در سه حوزه توانبخشی، سلامت اجتماعی و روانی، فیلدهای مناسب آموزشی محسوب می شوند.


   وی همچنین به ملاقات رئیس و معاونان دانشگاه با مسئولان دانشگاه تربیت مدرس و آغاز همکاری های مشترک با این دانشگاه اشاره کرد و افزود: توانمندی دانشگاه تربیت مدرس در زمینه امکانات آزمایشگاهی، پارک فناوری، ساختار انستیتو محوری این دانشگاه، امکان فعالیت های مشترک آموزشی، پژوهشی و ایجاد رشته های بین رشته ای را فراهم می کند.


   معاون آموزشی دانشگاه از مدیران گروه های آموزشی خواست تا اگر در زمینه این دو همکاری مشترک، ایده یا پیشنهادی دارند، ارائه بدهند تا در کمیته های مشترک با سازمان بهزیستی کشور و دانشگاه تربیت مدرس، مطرح شود.


   وی از مدیران گروه های آموزشی خواست تا نظارت بیشتری بر حضور اعضای هیات علمی داشته باشند و از توان علمی و تخصصی نیروهای تمام وقت جغرافیایی، بیشتر استفاده کنند.


   دکتر خدایی همچنین بر بازنگری و به روز کردن رزومه ها و مطالب در سایت های اختصاصی گروه های آموزشی (لاتین و فارسی) تاکید کرد و افزود: آخرین اطلاعات روی سایت های گروه های آموزشی، در ارتقای اعتبارسنجی دانشگاه تاثیرگذار است.


   ******


   معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه در این نشست طی سخنانی، ازهمکاری انجمن های علمی دانشجویی و روابط عمومی با معاونت های دانشجویی و آموزشی برای تهیه کلیپ های اطلاع رسانی از گروه های آموزشی خبر داد و گفت: در راستای این فعالیت، نیاز به محتواهای مورد نظر هریک از گروه ها می باشد، که گروه های آموزشی برای ارائه این محتواها از فعالیت گروه و حیطه بکارگیری تخصص های مربوطه در جامعه، همکاری لازم را داشته باشند.


   دکتر حسن شاکری همچنین با توجه به درخواست های گروه ها در خصوص پذیرش دانشجویان شهرستانی در خوابگاه ها، اظهار داشت:  با مجوز وزارت بهداشت و مصوبه هیات رئیسه دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، فعلا فقط دانشجویان سال آخر کارشناسی، که دوره های کارورزی دارند و امکان انجام آن در شهرستان محل سکونتشان وجود ندارد، می توانند از خوابگاه استفاده کنند.


   وی تاکید کرد: خوابگاه های دانشجویان با رعایت سختگیرانه پروتکل های بهداشتی به روی دانشجویان سال آخر کارشناسی و برای انجام کارورزی ها، باز می شود و با توجه به اینکه تجمع و دورهمی های دانشجویان و استفاده از وسایل مشترک، احتمال ابتلای آنان به کرونا را افزایش می دهد، لذا این دانشجویان تا جایی که برایشان امکان دارد، سعی کنند که از مراکز درمانی شهر محل سکونت خود استفاده کنند و درصورتی که این امکان وجود ندارد، خوابگاه های دانشگاه پذیرای آنان فقط جهت گذراندن دوره کارورزی است.


******


   دکتر منصوره کریم زاده مدیرگروه رشد و پرورش کودکان پیش از دبستان، با ابراز خشنودی از همکاری مشترک دانشگاه با سازمان بهزیستی کشور، توانایی دانشگاه در آموزش متخصصان این سازمان را قابل توجه ذکر کرد و آشنایی دانشجویان دانشگاه در حوزه سلامت اجتماعی را با عرصه های تحت پوشش این سازمان ، مانند " شبه خانواده، کودکان کار، خانواده های بی سرپرست، تک سرپرست و بدسرپرست " را ارزشمند دانست.


******


   دکتر حسن رفیعی مدیر گروه مدیریت رفاه اجتماعی در سخنان کوتاهی از همکاری دانشگاه با سازمان بهزیستی ابراز خوشحالی کرد و گفت: دانشجویان گروه های مربوط به حوزه رفاه اجتماعی، نیازمند کار در عرصه های این حوزه هستند و با همکاری سازمان بهزیستی، می توانند با گروه های هدف، طرح و مداخلات آنان آشنا شده و یا حداقل، عرصه های رفاه اجتماعی را از نزدیک ببینند.


   وی افزود: رفع نیازهای آموزشی سازمان بهزیستی نیز توسط  توان علمی و تخصصی اعضای هیات علمی دانشگاه در سه حوزه سلامت (توانبخشی، سلامت اجتماعی و روانی)، و همچنین امکانات توانبخشی، مشاوره و روانشناسی از راه دور امکانپذیر است.


******


   دکتر اکبر دارویی مدیر گروه آموزشی گفتاردرمانی، امکانات سازمان بهزیستی را برای کارورزی های دانشجویان بسیار مناسب دانست.


   وی از مسئولان دانشگاه خواست تا امکان حضور مجازی یک یا دو دانشجو هنگام کار با مددجویان از طریق توانبخشی از راه دور (صباتوان) را فراهم کنند تا در حین توانبخشی، دانشجویان نیز آموزش ببینند.


   دکتر دارویی  همچنین، اختصاص سهمیه برای استفاده هر گروه آموزشی از خوابگاه ها را پیشنهاد داد که با توضیحات دکتر شاکری معاون فرهنگی – دانشجویی دانشگاه، فعلا امکانپذیر نیست.


******


    دکتر تجریشی مدیر گروه آموزشی روانشناسی کودکان استثنایی ، از همکاری دانشگاه با سازمان بهزیستی استقبال کرد و گفت: امکانات سازمان بهزیستی، بستر مناسبی برای اجرای طرح های تحقیقاتی دانشگاه است، ضمن آنکه برگزاری دوره های مهارت آموزی برای کارشناسان و کارمندان بهزیستی در مقابل استفاده دانشجویان دانشگاه از عرصه های خدماتی برای کارورزی ها، نتایج خوبی خواهد داشت.


   وی همچنین افزود: همکاری با دانشگاه تربیت مدرس نیز اهمیت بسزایی دارد، چرا که این دانشگاه از کتابخانه بسیار غنی و آزمایشگاه روانشناسی بسیار خوب برخوردار است که اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه ما می توانند از آنها بهره ببرند.


   دکتر تجریشی با اشاره به اینکه گروه کودکان استثنایی، دانشجوی کارشناسی ندارد، از امکان پذیرش دانشجویان ارشد این گروه برای انجام کارورزی در تهران، گفت. ضمن آنکه از مسئولان دانشگاه و بخش IT خواست تا امکان حضور مجازی چند تن از دانشجویان در حین ارائه خدمات از راه دور توسط اعضای هیات علمی به بیماران را فراهم بیاورند.


******


   دکتر مروئه وامقی عضو هیات علمی و رئیس مرکز تحقیقات مدیریت رفاه اجتماعی، نیز از همکاری دانشگاه با سازمان بهزیستی ابراز خشنودی کرد، و گفت: هرچند که سابق بر این نیز تفاهم نامه ای بین دانشگاه و سازمان بهزیستی امضاء شده بود، اما مقررات سختگیرانه و مشکلات اجرایی برای ورود به این مراکز سبب می شد که دانشجویان دانشگاه ما نتوانند از این مراکز بهره آموزشی ببرند، لذا بنظر می آید که در همکاری های جدید، باید به این موضوع بیشتر توجه شود.


******


   دکتر حاتمی زاده مدیر گروه مدیریت توانبخشی ، در سخنانی ضمن ابراز رضایت از ارتباط بیشتر با سازمان بهزیستی، تاکید کرد که این همکاری نظام مند باشد تا دو طرف به اهداف آموزشی و پژوهشی خود برسند.


   وی همچنین علاوه بر اینکه حضور مجازی چند تن از دانشجویان در حین ارائه خدمات از راه دور به بیماران را درخواست کرد، مناسب سازی همه کلاس های درس و فضاهای آموزشی گروه ها را مطابق با اصول ارگونومی خواستار شد.


   وی در ارتباط با برقراری ارتباط و همکاری با دانشگاه تربیت مدرس نیز گفت، اگر این همکاری بتواند به حضور هیات علمی در آن دانشگاه و متقابلا هیات علمی آن دانشگاه در دانشگاه علوم بهزیستی ، و معادل سازی برخی از واحدها کمک کند، خیلی خوب و ارزشمند است.


   دکتر خدایی در پایان سخنان ایشان، انتظار هیات رئیسه دانشگاه از گروه مدیریت توانبخشی را، سیاستگذاری توانبخشی ذکر کرد و افزود: دانشگاه علوم بهزیستی بعنوان مرجعیت علمی حوزه توانبخشی، باید سیاستگذاری این حوزه را نیز بعهده داشته باشد.


******


   دکتر راهب  مدیرگروه مددکاری اجتماعی، با ارائه گزارش کوتاهی از چگونگی فعالیت بخش های مددکاری در مراکز نظام مافی، و بیمارستان های رفیده و رازی، گفت: از مسئولان کلینیک نظام مافی برای حضور مددکاران در این کلینیک تشکر می کنم ، در بیمارستان توانبخشی رفیده، مددکار ثابت فعالیت ندارد و نیاز است که مددکار ثابت حضور داشته و اعضای هیات علمی نیز حضور بیشتری داشته باشند. در بیمارستان روانپزشکی رازی نیز به دلیل وجود مشکلات ساختاری و زیرساختی، باید فعالیت اجرایی هدفمندی صورت بگیرد.


   وی با ابراز خشنودی از بازگشایی خوابگاه ها، افزود: با توجه به اینکه گروه مددکاری اجتماعی دارای 60 دانشجوی شهرستانی است، امیدوارم برای ترم بهار، دانشجویان بیشتری بتوانند از امکانات خوابگاهی استفاده کنند.


******


   حجت الاسلام والمسلمین محمد افشاری مدیر گروه معارف اسلامی، با ابراز امیدواری از اینکه همکاری دانشگاه با دانشگاه تربیت مدرس و سازمان بهزیستی ، منشاء خیر و برکت برای قشر نیازمند جامعه شود، گفت: گروه معارف، دو ماموریت ویژه " هویت سازی برای دانشجویان و پژوهش های گروهی میان رشته ای " دارد که هم اکنون بدلیل کمبود هیات علمی، از اساتید  مدعو برای برگزاری کلاس ها استفاده می کند و ارتباط با دانشگاه تربیت مدرس با رویکرد آموزش و پژوهش های میان گروهی، بسیار حائز اهمیت است.


   وی افزود: نظرسنجی از گروه ها در زمینه آموزش مجازی انجام شده و در نهایت، بسته پیشنهادی توسط چند تن از اساتید مورد بررسی قرار می گیرد. ضمن آنکه کارگروه های آموزشی و پژوهشی در حیطه دانشجویان تحصیلات تکمیلی تشکیل شده و می توانیم اساتید را هم در مباحث میان رشته ای فعال کنیم.


******


   در ادامه، دکتر فرهاد طارمیان عضو هیات علمی گروه روانشناسی بالینی، ضمن تشکر از هیات رئیسه برای فعالیت هایی که  برای ارتقای جایگاه دانشگاه و رشد کمی و کیفی آموزش و پژوهش داشتند، از وجود واحد درسی برای دانشجویان این گروه گفت که بصورت مجازی و با ویدئو، قابل ارائه نیست و باید دانشجویان شهرستانی با استفاده از امکانات خوابگاهی، بتوانند در تهران حضور داشته و این واحد درسی را بگذرانند، که دادن سهمیه ای از ظرفیت خوابگاه ها به هر گروه ، می تواند کارگشای اینگونه مشکلات باشد.


   دکتر خدایی در پاسخ به این درخواست گفت که انشاالله در آینده با مجوز ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت، به مشکلات حضور این دانشجویان نیز رسیدگی خواهد شد.


******


   دکتر میرزایی عضو هیات علمی گروه کاردرمانی، از مشکل آب گرفتگی در آزمایشگاه گروه کاردرمانی بدلیل بارندگی اخیر گفت و افزود: این آزمایشگاه هم اکنون به دلیل آب گرفتگی ناشی از بارندگی های اخیر،  بلااستفاده شده است.


   وی از رئیس دانشگاه درخواست کرد تا در اجرای برنامه تعمیرات ساختمان های فرسوده دانشگاه، تعمیر ساختمان آزمایشگاه گروه کاردرمانی در اولویت قرار بگیرد.


******


   دکتر نودهی مدیر گروه فیزیوتراپی، از همکاری دانشگاه با سازمان بهزیستی و دانشگاه تربیت مدرس ابراز خشنودی کرد و گفت: مراکز بهزیستی می توانند فیلدهای آموزشی خوبی برای دانشجویان فیزیوتراپی دانشگاه ما باشند، و همکاری با دانشگاه تربیت مدرس نیز به اجرای پروژه های مشترک تحقیقاتی کمک خواهد کرد.


   وی همچنین موضوع اختصاص سهمیه خوابگاه به هر یک از گروه ها را مطرح کرد که به دلیل مغایرت آن با مصوبه ستاد ملی کرونا و مجوز وزارت بهداشت، مورد موافقت معاونان آموزشی و فرهنگی – دانشجویی قرار نگرفت.


******


   دکتر سهیلا شهشهانی پور مدیر امور آموزشی و تحصیلات تکمیلی نیز در سخنانی با تشکر از اساتید که امتحانات آنلاین را با کیفیت بهتری برگزار کردند، از آنان خواست تا امتحانات کتبی را با استفاده از سیستم فرادید برگزار کنند.


   وی همچنین در مورد پیش نیاز دروس گفت: پیش نیاز قابل حذف نیست، مگر اینکه دانشجویان واحدها را بصورت هم نیاز بگیرند و در واقع، پیش نیاز یک درس را همزمان و در یک ترم، با درس اصلی بگذرانند.


******


   دکتر واحدی مدیر واحد EDC دانشگاه نیز از برگزاری المپیاد دانشجویی کشور خبر داد و گفت که دانشجویان دانشگاه علوم بهزیستی می توانند حداقل در 5 یا 6 حیطه از این المپیاد شرکت کنند که نیاز است از سوی گروه های آموزشی به آنان اطلاع رسانی شود.


   وی همچنین از مدیران گروه های آموزشی خواست تا طرح واحد درسی گروه ها، قبل از شروع ترم، به واحد EDC ارسال شود.


******


   دکتر حمیرا سجادی مدیر مرکز امور هیات علمی دانشگاه نیز در سخنان کوتاهی از مدیران گروه های آموزشی خواست تا اطلاعات مربوط به واحدهای درسی و عناوین دروس بصورت دقیق ارائه شوند، چرا که این اطلاعات باید در سامانه برآورد تشکیلات تحصیلی وزارت بهداشت ثبت شوند.


******


   دکتر بیژن خراسانی معاون درمان دانشگاه نیز در سخنانی، ضرورت حضور بیشتر اعضای هیات علمی دانشگاه در مراکز درمانی و توانبخشی را مطرح کرد و افزود: همکاری بیشتر اعضای هیات علمی با بخش های خدمات از راه دور در مراکز درمانی نیز بیش از پیش لازم است.


******


   دکتر حمیدرضا خانکه رئیس دانشگاه طی سخنانی، بر حضور تمام وقت و تلاش مضاعف اعضای هیات علمی همه گروه ها تاکید کرد و گفت که براساس مصوبه ستاد ملی کرونا که حضور 70 درصدی کارکنان دولت در مناطق زرد را اعلام کرد، با توجه به اینکه تهران نیز جزو مناطق زرد قرار دارد، باید حضور بیشتر اعضای هیات علمی را شاهد باشیم.


   وی با اشاره کوتاه به اقدامات انجام شده طی سه ماه گذشته ، افزود: بازسازی و تعمیر ساختمان ها و فضای فیزیکی دانشگاه با منابعی که به همین منظور جذب شده، انجام می شود، با بازگشایی تدریجی خوابگاه ها موافقم که معاون دانشجویی با ملاحظات کرونایی و مجوزهای وزارت بهداشت، نسبت به این مهم اقدام خواهند کرد.


   دکتر خانکه با تاکید برحضور بیشتر هیات علمی در مراکز درمانی وابسته به دانشگاه، بویژه همکاران ضریب K که تعهد تمام وقتی دارند، همکاری اعضای هیات علمی با معاونت درمان در ارائه خدمات از راه دور را ضروری دانست.


   وی در پایان سخنانش، سیاستگذاری توانبخشی کشور را از وظایف دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ذکر کرد و افزود: این موضوع در مرجعیت علمی دانشگاه تاثیرگذار است.


انتهای پیام/



تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور


 

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 18323
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: