به گزارش پایگاه خبری - اطلاع رسانی روابط عمومی:
نخستین سمپوزیوم تخصصی " لکنت کودک ایران " برگزار شد
سمپوزیوم تخصصی " لکنت کودک ایران " امروز (پنجشنبه) به همت انجمن علمی گفتاردرمانی ایران و با حضور متخصصان و کارشناسان گفتاردرمانی در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.
سمپوزیوم تخصصی " لکنت کودک ایران " امروز (پنجشنبه) به همت انجمن علمی گفتاردرمانی ایران و با حضور متخصصان و کارشناسان گفتاردرمانی در سالن اجتماعات شهید احمدی روشن دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر " حمید کریمی " دبیر علمی این سمپوزیوم یک روزه در ابتدا ، ضمن خیرمقدم به شرکت کنندگان، گفت: " درمان مبتنی بر شواهد " محور کار این سمپوزیوم است که در دو گروه سنی پیش از دبستان و دبستان ، مورد توجه قرار می گیرد.
وی افزود: با توجه به اینکه این گردهمایی ، کنگره گفتاردرمانی نیست ، لذا انتظار نداریم که اساتید از کارهای انجام شده خود ، گزارش ارائه بدهند، از سویی ، این گردهمایی ، یک کارگاه آموزشی تخصصی نیست که روش تخصصی خاصی را به ما یاد بدهد.
وی با تاکید بر اینکه این گردهمایی ، سمپوزیوم تخصصی لکنت است ، اظهارداشت: ما امروز در اینجا گردهم آمدیم که با همفکری یکدیگر بتوانیم به یک مفهوم برسیم و آن مفهوم را در جامعه نهاینه کرده و به یک الگو تبدیل کنیم و محور آن ،" درمان مبتنی بر شواهد " است که در دو گروه سنی پیش از دبستان و دبستان ، مورد نظر می باشد.
دبیر علمی سمپوزیوم خطاب به شرکت کنندگان تصریح کرد: این تبادل نظر علمی و تخصصی فقط برای امروز نیست ، بلکه امروز و برگزاری این سمپوزیوم تخصصی ، شروعی است که بدانیم چه باید بکنیم و نکات بالینی که در این دو گروه سنی (پیش از دبستان و دبستان ) ارائه می شود را در کلینیک های خود بکار بگیریم .
دکتر کریمی افزود: اساتیدی که امروز سخنرانی دارند ، از طریق یک گروه تلگرامی ، به سئوال های شرکت کنندگان پیرامون موضوع سخنرانی خود ، پاسخ خواهند داد و این تبادل اطلاعات ادامه خواهد داشت.
وی در پایان سخنانش ، ابراز امیدواری کرد که شرکت در این سمپوزیوم بتواند به دانش ما در ارتباط با نیازهای جامعه ، کمک کند.
لازم به ذکر است، استاد " علی قربانی " رئیس انجمن علمی گفتاردرمانی ایران در ادامه این مراسم ، در خصوص " روز جهانی لکنت ؛ بیست سال تلاش جهانی برای ارتقای آگاهی جامعه " سخنرانی کرد.
هفت سخنرانی این سمپوزیوم تحت عناوینی همچون " درمان لکنت در کودکان پیش دبستانی ، درمان لکنت در کودکان دبستانی: تجارب درمانگران ایرانی و گزارش های خانواده ها، درمان مبتنی بر شواهد و شواهد مبتنی بر درمان: توجه به بیرون، نگاه به درون " ، و دو پنل آموزشی با عناوین " بومی سازی درمان لکنت برای کودکان ایرانی: آیا درمان های مبتنی بر شواهد موجود برای کودکان ایرانی مناسبند؟ " و " تفاوت های درمان لکنت در کودکان پیش دبستانی و دبستانی " و سه گزارش موردی مراجعه واقعی در طول این سمپوزیوم یک روزه ارائه می شود.
این سمپوزیوم علمی تخصصی به تمامی متخصصان و کارشناسان گفتاردرمانی شرکت کننده که دارای مدارک کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری می باشند، پنج امتیاز بازآموزی اعطا می کند.
انتهای پیام /
تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور