• 1398/03/21 - 14:43
  • - تعداد بازدید: 7265
  • - تعداد بازدیدکننده: 53
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
برای اولین بار در کشور و به همت کمیته مطالعات ناشنوایی/ کم شنوایی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی؛

نشست علمی (ژورنال کلاب) " مداخلات زودهنگام برای شیرخواران ناشنوا با والدین ناشنوا: قصه گویی با اشاره های کودکان " برگزار شد

نشست علمی – آموزشی (ژورنال کلاب) با موضوع " مداخلات زودهنگام برای شیرخواران ناشنوا با والدین ناشنوا: قصه گویی با اشاره های کودکان " امروز (سه شنبه) به همت کمیته "مطالعات ناشنوایی / کم شنوایی" مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال و با همکاری انجمن علمی دانشجویان روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در سالن فارابی این دانشگاه برگزار شد.


گالری تصاویر


   نشست علمی – آموزشی (ژورنال کلاب) با موضوع " مداخلات زودهنگام برای شیرخواران ناشنوا با والدین ناشنوا: قصه گویی با اشاره های کودکان " امروز (سه شنبه) به همت کمیته "مطالعات ناشنوایی / کم شنوایی" مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال و با همکاری انجمن علمی دانشجویان روانشناسی و آموزش کودکان استثنایی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، در سالن فارابی این دانشگاه برگزار شد.

   به گزارش وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی،  دکتر " گیتا موللی " عضو هیات علمی و مسئول کمیته "مطالعات ناشنوایی / کم شنوایی" مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی طی سخنانی در این نشست علمی، به ضرورت مداخله های زبانی برای نوزادان از بدو تولد و بویژه برای کودکان ناشنوای دارای والدین ناشنوا پرداخت.


    وی گفت که با توجه به این ضرورت و حفظ و بهبود دلبستگی و ارتباط مادر – کودک، نیاز به تقویت ارتباط بین مادر با فرزند ناشنوا از طریق زبان اشاره می باشد.


    وی که مجری طرح های مداخله زودهنگام ناشنوایی/ کم شنوایی در کشور می باشد، افزود: کتابخوانی و قصه گویی مادر-کودک، سواد پایه و دلبستگی های ایمن شیرخوار ناشنوا را بهبود می بخشد. اما با  وجود شواهد علمی بسیار در خصوص تاثیر قصه گویی مادر بر رشد زبانی کودک، متاسفانه قصه گویی والدین ناشنوا با اشاره های کودکانه، تاکنون در کشورمان وجود نداشته است.


   دکتر موللی در عین حال تاکید کرد که زبان اشاره برای نوزادان با شنوایی نرمال نیز مفید و برای غالب مادران، جالب است و در حقیقت، روند رشد پیش کلامی کودک را سرعت می بخشد، لذا گسترش آموزش ها در این زمینه ضروری است.


    گفتنی است، علاوه بر محققان، متخصصان، کارشناسان و دانشجویان علاقه مند به حوزه کودک و ناشنوایی، نمایندگان کانون ناشنوایان ایران، انجمن خانواده ناشنوایان ایران، کمیته توسعه زبان اشاره ،شورای کتاب کودک، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ، سازمان بهزیستی کشور، موسسه پژوهشی تاریخ ادبیات کودکان، خانه کتاب و برخی از فعالان حوزه های کودک و ناشنوایی، در این نشست علمی، شرکت داشتند.


   دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با 22 گروه آموزشی تخصصی و هشت مرکز تحقیقات از جمله مرکز تحقیقات توانبخشی اعصاب اطفال، علاوه بر تعلیم و تربیت بیش از یک هزار و 800 نیروی متخصص در رشته های خاص سه حوزه سلامت ( رفاه و سلامت اجتماعی، سلامت روانی و توانبخشی )، در اجرای پروژه های ملی و منطقه ای مربوط به حیطه فعالیت خود مشارکت دارد.


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور

  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 14547
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: