• 1401/08/11 - 17:51
  • - تعداد بازدید: 955
  • - تعداد بازدیدکننده: 185
  • زمان مطالعه : 2 دقیقه
در نشست مربوط به تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از استعدادهای درخشان مطرح شد:

معاون آموزشی دانشگاه: استعدادها باید در جهت تعالی کشور بکار گرفته شوند

معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست مربوط به تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از استعداد های درخشان در دانشگاه، گفت: ایجاد فرصت و شناسایی استعداد های دانش آموزان و دانشجویان، موضوع مهمی است و باید استعدادها در جهت تعالی کشور بکار گرفته شوند.

   معاون آموزشی دانشگاه علوم توانبخشی و سلامت اجتماعی در نشست مربوط به تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از استعداد های درخشان در دانشگاه، گفت: ایجاد فرصت و شناسایی استعداد های دانش آموزان و دانشجویان، موضوع مهمی است و باید استعدادها در جهت تعالی کشور بکار گرفته شوند.


    به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه، دکتر حمیدرضا خرم خورشید، با اشاره به ابلاغ وزارت بهداشت جهت تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه های علوم پزشکی، ابراز امیدواری کرد که افرادی به عنوان استعداد درخشان معرفی شوند که موفق به خدمت رسانی در سال های آتی باشند و این استعدادها در جهت تعالی کشور بکار گرفته شوند.


    وی گفت: هر انسانی ۳۶ استعداد دارد و فرد با IQ متوسط هم دارای حداقل چهار استعداد است که باید آموزش و پرورش، دانشگاه ها و سایر نهادهای متولی به کشف آن کمک کنند و جامعه و مردم از آن منتفع شوند.


    معاون آموزشی دانشگاه افزود: ایجاد فرصت و استعداد یابی برای همگان به ویژه گروه های درحال تحصیل اعم از دانش آموزان و دانشجویان، موضوعی است که باید حاکمیت برای آن گام بردارد که افراد، خودشان و توانمندی هایشان را نشان بدهند و جامعه از توانمندی این گروه ها بهره ببرد .


    دکتر خرم خورشید در ادامه با تمایل بالای افراد برای تحصیل در رشته های پزشکی خاطرنشان کرد: در کشورهای توسعه یافته به دلیل اهمیت علوم انسانی، افراد موفق و برترین ها به این گروه راه پیدا می کنند و بعضا" پزشکان از سایر کشورها هستند و امید است، بنابر اهمیت علوم انسانی، شاهد تدابیری در جهت جلب توجه افراد برای ورود به رشته های علوم انسانی باشیم.


    وی با اشاره به تشکیل اولین جلسه در راستای  آیین نامه تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از دانشجویان استعداد درخشان در دانشگاه های علوم پزشکی گفت: با اشاره به شرح وظایف، باید حیطه ها مشخص شود، باید تشکیل دبیرخانه را مدنظر قرار دهیم و می توان بمنظور تشویق، دو برابر نمودن اعتبارات طرح برای دانشجویان استعداد درخشان را مورد بررسی قرار داد.


    وی افزود:  ورود دبیر در شورای پژوهش دانشگاه جهت آشنایی با روند طرح های تحقیقاتی، اعطا گرنت و ...  از موضوعات دیگری است که باید مورد بررسی قرار گیرد .


انتهای پیام/


تهیه و تنظیم خبر: گلرخ


  • گروه خبری : اخبار
  • کد خبر : 24321
کلمات کلیدی
عبارت خود را درج و جهت جستجو

تغییر اندازه فونت:

تغییر فاصله بین کلمات:

تغییر فاصله بین خطوط:

تغییر نوع موس:

تغییر نوع موس:

تغییر رنگ ها:

رنگ اصلی:

رنگ دوم:

رنگ سوم: