به گزارش پایگاه خبری و اطلاع رسانی روابط عمومی ؛
شورای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی برگزار شد
شورای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با حضور معاون و مدیر امور آموزشی دانشگاه ، در سالن اجتماعات حوزه ریاست برگزار شد.
شورای مدیران گروه های آموزشی دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی با حضور معاون و مدیر امور آموزشی دانشگاه ، در سالن اجتماعات حوزه ریاست برگزار شد.
به گزارش خبرنگار وبدای دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی، دکتر " میراب زاده " معاون آموزشی دانشگاه در این نشست و پس از انتقادها و پیشنهادهای مدیران گروه های آموزشی در مورد مسایل مختلف، گفت که برخی از مسایل مطرح شده نیاز به جلسه ای جدا دارد تا بتوان بطور جامع به آنها رسیدگی کرد.
وی بسیاری از مشکلات را مربوط به سیستم فرسوده و عدم بازنگری آن دانست و اظهارداشت: سیستم در طول زمان فرسوده می شود و در اثر مسایل مختلف ، روی روابط تاثیر منفی می گذارد، باید اصلاح و ترمیم سیستم را مدنظر داشته باشیم.
وی افزود: ما باید توانمندیهای سیستم خودمان و نواقص آن را مشخص کرده و آسیب شناسی کنیم . با آسیب شناسی، نقشه راه هم مشخص می شود. یک ساختار جدیدی را تعریف کرده و براساس آن عمل کنیم.
معاون آموزشی دانشگاه تاکید کرد: هدف همه ما ، بالابردن کیفیت در امور است و هرچند که کیفیت مهم است اما کمیت هم مهم است و باید هر یک نگاه نو و جدیدی را وارد سیستم خودمان کنیم .
دکتر میراب زاده افزود: شان و احترام اساتید ، کارکنان ، دانشجویان و خانواده های آنان باید رعایت شود. و این را بدانیم که جدای از یکدیگر نیستیم . بروکراسی اداری حتما باید کاهش یابد، معطلی نباید وجود داشته باشد و نظم و انضباط در کار داشته باشیم. در مراجعاتی که خواهد بود، همدلی و احترام میان کارشناسان و احساس تعلق آنان به محیط کار ، به مراجعان منتقل می شود.
وی همچنین بسیاری از انتظارات خود از اعضای هیات علمی و مدیران گروه های آموزشی را بصورت خلاصه بیان داشت که بشرح ذیل است:
· بوجود آوردن محیط صمیمی و داشتن احساس تعلق نسبت به محیط کار ، همکاران و هدف مشترکی که داریم ، بسیار حائز اهمیت است .
· پیشنهادهای خود را حتما ارائه بدهید. انتقادهای سازنده حتما با راهکار همراه باشد تا به یک سری فعالیت های عملیاتی ختم بشود.
· حتما ضوابط باید بر روابط حاکم باشد .
· نیروهای جوان و نوگرا را فعال کنیم . همراهی کردن نیروهای جوان در کنار افراد با تجربه ، به نتایج خوبی می انجامد.
· عناوین درسی بازنگری شوند و تلفیق رشته ها را تعریف کنیم ، بخصوص در دانشگاه ما که می توان رشته های بین رشته ای داشته باشیم.
· باید دانشجویان را بگونه ای تربیت کنیم که فقط برای دانشگاه نباشند بلکه بعد از فارغ التحصیلی ، بتوانند برای کل جامعه مثمرثمر باشند.
· شان هیات علمی برایمان مهم است ، لذا واحد امور هیات علمی را دوباره فعال کردیم .
· کارهای زیربنایی در حال انجام است اما تقویت آن ، مستلزم ارائه پیشنهاد و راهکار از جانب همکاران است.
· طرح تحول آموزشی در قالب 11 بسته از سوی وزارت بهداشت ، به دانشگاه ها ابلاغ شده که باید برای بررسی هر بسته ، کمیته ای تشکیل شود که کمیته پس از بررسی، راهکارهای عملی ارائه بدهد تا هریک ، ترجمانی براساس هدف و ماموریت ویژه دانشگاه بشود. لطفا این بسته ها را مجددا مطالعه کرده و در مورد آنها اظهار نظر بفرمایید.
· برای انتخاب استاد نمونه آموزشی ، من هم معتقدم که اساتید باید از نظر حیطه آموزشی و فعالیت آموزشی مورد ارزیابی قرار بگیرند.
· نظم و همراهی آموزشی قطعا در ارزیابی های آموزشی مدنظر قرار می گیرند.
· وب سایت های گروه ها حتما به روز شوند.
· بانک اطلاعاتی گروه ها ، تکمیل و به روز شود.
· ارزشیابی اساتید باید عملیاتی شود و از واحد EDC می خواهم که موارد آن را اعلام کنند.
· برنامه مشخصی برای دانشجویان دکتری ارائه بدهیم.
· آموزش مجازی را برای برخی از دروس امکانپذیر کنیم.
· نظارت جدی بر پایان نامه ها داشته باشید تا از ارائه پایان نامه بی کیفیت جلوگیری شود.
· مدیران، برنامه ای را برای اصلاح و تکمیل روش اجرای داوری ها ارائه بدهند.
· همکاران گروه بالینی و متخصصان در گروه ها ، به فعال شدن مرکز مشاوره دانشجویی و مرکز بهداشت دانشگاه کمک کنند.
· برای تقویت فیلدهای آموزشی ، تفاهم نامه هایی را با بخش های مختلف خواهیم داشت.
· نیازهای واقعی و منطقی گروه را به معاونت اعلام کرده و برای درخواست اقلام مصرفی ، مستقیما از طریق مسئول امور عمومی معاونت اقدام بفرمایید.
· برای تقویت اداره EDC ، ایده بدهید و برخی از اعضای توانمند هیات علمی ، به این واحد کمک کنند.
در ادامه این نشست ، " فروزان شکوه " مدیر اداره EDC بر ضرورت توجه به بسته های طرح تحول آموزشی از سوی مدیران گروه ها تاکید کرد و گفت : بسته های طرح تحول آموزشی به مدیران گروه ها کمک می کند تا نیازها و راهکارهای آنها را بشناسند و بسیاری از مشکلات گروه ها ، از این طریق قابل حل است.
وی همچنین ، تعامل گروه ها با یکدیگر را در رفع مسایل و مشکلات آنها ، بسیار حائز اهمیت دانست.
پیش از سخنان معاون آموزشی دانشگاه ، برخی از مدیران گروه ها ، مسایل مورد نظر را با معاون آموزشی و مدیران این معاونت در میان گذاشته و انتقادها و پیشنهادهای خود را نیز مطرح کردند.
دکتر " حسینی " ، خواستار مشخص تر شدن جایگاه استادی ، تغییر در شیوه های آموزشی و سرمایه گذاری روی انگیزه دانشجویان برای مطالعه ، شده و بر ملزم شدن دانشجویان به رعایت نظم و انضباط ، تاکید کرد.
دکتر " یادگاری " ، خواستار گسترش طراحی ارگونومی کلاس ها و همچنین گسترش کارگاه های توانمندسازی برای اساتید شد.
دکتر " ساجدی " ، خواستار تقویت EDC شد ، و تاکید کرد که بسیاری از نیازهای گروه ها از طریق EDC قابل حل است.
دکتر " عراض پور" ، کمبود فیلدهای آموزشی بخصوص برای دوره کارشناسی برخی از گروه ها را مطرح کرده و خواستار تمهیدات لازم جهت ارتقای کیفیت پایان نامه ها شد.
دکتر " دالوندی " ، تقویت ارتباط گروه ها با فیلدها و صنعت را جهت تقویت کیفی پایان نامه ها لازم دانست و کمبود فضای فیزیکی برای استقرار دانشجویان دکتری در دانشگاه و یا مراکز درمانی را مطرح کرد.
دکتر " کریم زاده " ، خواستار فعالیت گروه ها بصورت هدفمند و هدایت شده و همچنین بازنگری روش ارزیابی اساتید جهت انتخاب استاد نمونه شد.
دکتر " بخشی " ، توجه بیشتر به رعایت نظم در تشکیل کلاس ها را خواستار شد و لزوم بازنگری شرایط پایان نامه ها و ارتباط منطقی بین دپارتمان ها را مورد تاکید قرار داد.
دکتر " فرزاد " ، متناسب شدن شرایط داوری ها با شرایط هر یک از گروه ها را خواستار شد.
دکتر " دولتشاهی " ، کمبود فیلدهای آموزشی و همچنین فضای استقرار برای دانشجویان دکتری را مطرح کرد ، ضمن آنکه خواستار بازنگری در شرایط تهیه پایان نامه ها (قوانین، زمان و کیفیت) ، و داوری ها شد.
دکتر " سجادی " ، ترجمان دانش را بسیار حائز اهمیت دانست و وجود تمهیدات لازم جهت ارتقای کیفی پایان نامه ها و تهیه آنها در راستای نیازهای جامعه را مورد تاکید قرار داد. ضمن آنکه ، همکاری بیشتر مدیران گروه ها با یکدیگر ، بازنگری روی واحدهای برخی از دروس ، پشتیبانی بیشتر از اساتید مدعو ، توجه به نظافت کل دانشگاه ، ارتباط بیشتر بین گروه ها و مراکز تحقیقاتی و استفاده بیشتر از توان علمی دانشجویان دکتری را لازم دانست.
دکتر " فدای وطن " ، رفع نیازهای هر گروه را مطابق با نقش آن گروه در کسب درآمد دانشگاه ، مورد تاکید قرار داد.
دکتر " عبداللهی " ، برای تقویت کارورزی ها ، پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه با سه دانشگاه علوم پزشکی مستقر در تهران را داد.
دکتر " فرخی " ، خواستار پیگیری موضوع تصویب رشته جدید پیشنهاد شده از سوی گروه خود شد.
انتهای پیام /
تهیه و تنظیم خبر: نعیمی پور